Fan blaast erg hard

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
Ik heb een Medion P8614 die erg hard blaast met zijn fan.

Ik heb heb eerst nieuwe koelpasta aangebracht en de fan schoongemaakt (incl. behuizing) daar de nieuwste windows 10 versie erop en de nieuwste ssd manager voor mijn kingston ssd schijf.

Echter als ik hem aandoe blaast de fan wel erg hard , ik meen dat toen ik schoon w7 erop zette deze minder hard blaastte maar weet het niet meer zeker en is ook geen optie omdat de updates voor w7 binnenkort vervallen.

Verder staat bij de schone w10 geen andere software, alles werkt verder goed en de drivers voor de onderdelen in de laptop zijn door w10 geinstalleerd.

Wie weet hoe ik het een en ander kan nakijken om die fan wat minder te laten werken?
 
In de bios de snelheid aanpassen, meestal in de hardware monitor sectie.
 
Een snel werkende fan heb je wanneer er geen stuurprogramma geïnstalleerd is en deze computer is voor XP, Vista en Windows 7. Drivers kunnen dus ontbreken of niet goed werken. Ik zou toch aanraden om verder te gaan met Windows 7. In het verleden waren de meeste beveiligingsupdates voor netwerk en besturing op afstand. Je kan pas minder ermee doen wanneer browsers geen updates meer bieden en dat duurt nog wel een paar jaren.
 
Hallo

T° c.p.u /g.p.u. toch zeker niet nalaten van controleren.

Meest voorkomend defekt bij dit model ... door te lang veel te heet te draaien --> van het motherboard loskomen van de g.p.u.


"nieuwe koelpasta aangebracht en de fan schoongemaakt"

Ik ga er van uit dat je de thermalpad ook hebt gecontroleerd , en indien deze gekrompen was door de warmte , je deze hebt vervangen door een nieuw exemplaar.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan