• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aslabels grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

FedPolBel

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2018
Berichten
6
Voor mijn thesis deed ik een onderzoek naar de politieke interesse bij studenten. Ik nam hierbij enquêtes af waarbij de studenten dienden aan te geven hoeveel interesse ze hebben in politiek. Hierbij waren 4 antwoordmogelijkheden:
  • Helemaal niet geïnteresseerd
  • Nauwelijks geïnteresseerd
  • Redelijk geïnteresseerd
  • Heel erg geïnteresseerd

Elk antwoordmogelijkheid kreeg een codatie, zodat de verwerking in SPSS kon gebeuren.
  • 1 = Helemaal niet geïnteresseerd
  • 2 = Nauwelijks geïnteresseerd
  • 3 = Redelijk geïnteresseerd
  • 4 = Heel erg geïnteresseerd

De universiteit verplicht ons om alle grafieken in Excel op te stellen. Ik ben momenteel bezig met de gemiddelde waardes in kaart te brengen. Zo is de politieke interesse van zes doelgroepen makkelijk visueel te vergelijken. Op de verticale as krijg ik dus de aslabels 1, 2, 3 en 4 (zie screenshot). Weet iemand of er een mogelijkheid is deze te vervangen door de bijhorende labels (dus bijvoorbeeld i.p.v. "1" zou er dan "Helemaal niet geïnteresseerd" moeten staan)?

Knipsel.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan