Welk geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hi mededenkers,

Ik wil mijn pc met Windows Home 10 upgraden met 8 GB geheugen Corsair DIMM DDR4 1,2 V 2133 MHz CL15. Het max geheugen dat kan worden geplaatst is 32 gb.
Er is momenteel Kingston DIMM 4 GB DDR4 2133 MHz 1,2 V geplaatst in mijn computer, Mag ik daar ook Corsair DIMM 8 GB DDR4 1,2V 2133 MHz bij plaatsen of is dit niet mogelijk?
grtz,
gilberto :cool:
 
Thanks. Mag ik de Corsair 8 gb ddr4 dimm 2133MHz in het tweede geheugenslot plaatsen, zodat er dan 12 gb ter beschikking is? Of zal dat conflicten geven? Dus misschien beter alleen de Corsair 8 gb plaatsen en de 4 gb Kingston verwijderen.
Ik heb nog een vraag.
Mijn mobo is msi H110M ECO en de kloksnelheid is 2133MHz. De processor socket is LGA (Socket H4)1151.Lees hieronder.
MSI H110M ECO. Processorfabrikant: Intel, Processor socket: LGA 1151 (Socket H4), Compatibele processors: Intel® Celeron®, Intel® Pentium®. Ondersteunde geheugen types: DDR4-SDRAM.
Nu vraag ik me af of ik het geschikte moederbord heb. Want op mijn mobo is een cpu intel core i5 geplaatst, terwijl hier beschreven wordt dat de socket is bedoeld voor celeron en Pentium processors.
Weet jij daar meer over en kun je me een woordje uitleg geven?
grtz,
gilberto :d
 

Bijlagen

  • cpu intel core i5.png
    cpu intel core i5.png
    92,4 KB · Weergaven: 53
Nu vraag ik me af of ik het geschikte moederbord heb. Want op mijn mobo is een cpu intel core i5 geplaatst, terwijl hier beschreven wordt dat de socket is bedoeld voor celeron en Pentium processors.
Supports 6th Gen Intel® Core™ i3/i5/i7 processors, and Intel®
Pentium® and Celeron® processors for Socket LGA1151


4+8GB bankjes zou moeten kunnen, maar beter is 2 gelijke reepjes te plaatsen.

Link voor compaitble geheugen: https://www.msi.com/Motherboard/support/H110M-ECO#support-mem-4
 
Oké. Mijn mobo is geschikt met socket 1151( H4) voor een intel core i5 cpu .Kun je dit mamaplankje al oud noemen, omdat de bus snelheid maar 2133 MHz is van de FSB?
grtz,
gilberto
 
Ik zag dat je een vraag geplaatst hebt onder "Feedback" waarin je aangeeft dat je een Kingston geheugenbankje op het bord hebt zitten wat je nergens terug kunt vinden..?
Vreemd, want bij de 1e zoekopdracht komt hij al direct boven...?

Schijnt hier nog verkrijgbaar te zijn..
Dingen zijn al zo oud dat vrijwel niemand ze meer kan leveren.
Kijk op de support-site van MSI van dit bord en zoek de QVL -lijst, daarop staan geheugenbankjes die door dit moederbord ondersteund worden.
Dan koop je 2x 4 Gb van een ander type, kost je ook de kop niet.
 
https://www.msi.com/Motherboard/support/H110M-ECO#support-mem-4
Daar staat genoeg dacht ik zo .. nu word het dus uitzoeken welke je wilt, klik hiervoor op tabblad "Memory by Skylake, (I5-6400)
Succes !

EDIT: Note:
1. DDR4 2133 MHz and higher memory modules will only run at maximum of DDR4 2133 MHz due to IntelR chipset limitation when using Skylake CPU. 2. DDR4 2400 MHz and higher memory modules will only run at maximum of DDR4 2400 MHz due to IntelR chipset limit
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp. Eerst een opmerking. Of liever een vraag. In mijn computer die drie jaar oud is steekt dus een mobo msi H110 M ECO. Dit moederbord ondersteunt een bus snelheid van 2133 MHz en heeft een skylake cpu intel core i5 en een processor snelheid 2,7 ghz. Hoe komt het dat de meeste moederborden die de laatste drie jaar zijn verkocht een bus snelheid van 2400 MHz ondersteunen?Het is me opgevallen dat het geen moeite kostte om een geheugenbank van kingston 4 gb ddr4 dimm te vinden met 2400 MHz. Een mamaplankje met 2400 MHz bus snelheid FSB is wel duurder in aankoop. Er zijn ook mainboards die zowel 2400 MHz en 2666MHz ondersteunen, maar dus ook weer duurder in aankoop. Ik leid hiervan af als je een computer koopt van 500 €, dat de fabrikant er het goedkoopste moederbord heeft ingestoken met de laagste bus snelheid FSB VAN 2133 MHz, als het gaat om een pc die is aangekocht in 2016.
Ik ben geen verwoede game speler, ik speel nooit games op mijn computer, dus de hele hoge FSB snelheden boven de 3000 MHz heb ik zeker niet nodig. Maar de mobo's met 2400 MHz zou de standaard moeten zijn die iedere computerdealer zou moeten plaatsen in zijn pc's die hij verkoopt. Een computerhandelaar bespaart op alle componenten zoveel mogelijk zonder rekening te houden dat de klant hierdoor in de kou komt te staan. Het feit dat ik één link heb gekregen van jullie met een verkoopprijs van 60 euro voor een Kingston 4gb dimm ddr4 2133 MHz betekent genoeg, op de andere links stond alleen een beschrijving en ik ga zeker geen geheugenlat van 4 gb bij MSi in het buitenland bestellen. Ik heb nu bij coolblue een geheugenbank van corsair 8 gb dimm ddr4 besteld voor een prijs van 45 €.Dus dubbel zoveel als de 4 gb van kingston en 15 euro goedkoper. Indien de computerdealer een mobo had geplaatst in mijn pc met een bus snelheid van 2400 MHz, wat misschien 50 euro duurder zou zijn geweest, dan had ik geen problemen had om het juiste geheugen te vinden. Als ik in de toekomst nog een computer koop moet ik zeker weten welk mobo er in de computerkast zit, wat in de specificaties op de websites van computers nooit wordt vermeld.
grtz,
gilberto :d
 
Uitgaande van het gegeven dat er sprake is van een Core i5 6400, is dit wat Intel opgeeft voor wat betreft het ondersteunde geheugen:
* Memory Types DDR4-1866/2133, DDR3L-1333/1600 @ 1.35V => bron.
Beantwoord dat je vraag..?
 
Je vergeet, denk ik, 1 ding, Slavik, en dat is dat de techniek en vooruitgang niet stilstaat.
Dit geld zeker in de computerwereld, wat je nu koopt, is over een klein jaar achterhaald en 'öud'.

Ik wil nog wel zeggen dat mijn genoemde link in post #9 ook naar België verstuurt..
Nogmaals succes met de aankoop !
PS: had je ook een SSD in je systeem zitten?
 
In antwoord op jouw link hier het aangeduide geheugen: Kingston Geheugen voor MSI MS-7994 / H110M ECO (MS-7994)
36738 Kingston 8GB DDR4 DIMM 2400MHz CL17 1Rx8 2400MHz DDR4 Non-ECC

Dit komt niet overeen met het geheugen dat in mijn pc steekt. De geheugenbank in mijn desktop is 4 gb ddr4 dimm 2133 MT/s .(krv21N15S8/4)
Uitgaande van het gegeven dat er sprake is van een Core i5 6400, is dit wat Intel opgeeft voor wat betreft het ondersteunde geheugen
* Memory Types DDR4-1866/2133, DDR3L-1333/1600 @ 1.35V => bron
De processor in mijn computer is inderdaad intel core i5- 6400. Memory Types DDR4-1866/2133,DDR3L-1333/1600@ tot hier klopt het maar er staat geen 1.35 V maar 1.2 V bij mijn Kingston 4 gb ddr4 .
Dat heb ik nu ook ondervonden dat de computertechniek niet stilstaat en vliegensvlug veranderd.
Mijn geheugenlatje van Corsair 8 gb is vandaag geleverd en morgen plaats ik het in mijn computer met Windows Home 10. Ik verwijder het Kingston geheugenbankje van 4 gb ddr4, 2133 MT/s, want daar het dual mode is zal de corsair 8gb 2133 MT/s niet goed samenwerken met deze memory module va 4 gb ddr4 2133 MT/s.
had je ook een SSD in je systeem zitten Neen.Wel een sata harddisk 1tb.
Maar ik heb vandaag ook een Crucial 2.5 -INCH SSD MX500 -250 GB ontvangen van de webfirma Alternate. Deze moet dienen om het iso-bestand Windows Home 10 op te installeren. Het bracket van 3,5 naar 2,5 wordt in het begin van volgende week geleverd.
Dit topic mag dus worden gesloten.
grtz,
gilberto :d
 
Laatst bewerkt:
Welk gheugen?

Nog een aanvulling. Ik heb vandaag Corsair 8 gb ddr4 dimm 2133 MT/s bijgeplaatst in het tweede geheugenslot. Nu zit er 12 gb memory dimm ddr4 2133MT/s in de pc. Een geheugenbankje van 4 gb(kingston)ddr4 dimm 2133 MT/s en een geheugenbankje corsair van 8 gb ddr4 dimm 2133 MT/s. Zie bijlage. De computer werkt uitstekend.
grtz,
gilberto :d
 

Bijlagen

  • 12 gb geheugen - kopie.png
    12 gb geheugen - kopie.png
    41,9 KB · Weergaven: 78
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan