Formulier Word: overbodige vragen verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

franske1988

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
17
Beste lezer,

Ik stel een vraag waar ik een ja of nee antwoord op wil. (verplicht) nu wil ik als het antwoord JA is daar meer informatie over. Dan mogen de onderstaande vragen getoond worden(zie bijlge). Bij het antwoord NEE zijn de overige vragen niet relevant. Is er een mogelijkheid om deze vragen te verbergen, bij het antwoord nee?

Met vriendelijke groet,

Frans
 

Bijlagen

  • Vraag helpmij!.docx
    22,2 KB · Weergaven: 40
HAHA, goeie :D kun je me deze uitleggen of via een website geven? ik kwam op het weide web geen duidelijk antwoord tegen.
 
Ik was er al bang voor, mensen zijn nooit tevreden met een duidelijk antwoord:).

Het is best lastig, omdat je in Word met objecten werkt die nu eenmaal gezien willen worden. Dus als je een tekst in een document zet, staat die tekst er ook. En dat geld helemaal voor grafische objecten zoals tekstvakken.
Een (niet zo geweldige) oplossing is dan om de ongewenste tekst te verbergen. Lijkt handig, is het echter allerminst omdat elke sukkel diezelfde tekst zo weer tevoorschijn kan ‘toveren’, en nog veel erger: zelfs in de verborgen staat kan afdrukken.

Veel beter, maar veel meer werk ook, is om het document dynamisch op te bouwen. Daarbij gebruik je alle vragen en antwoorden dus als bouwblokken, die op de gewenste momenten in het proces opgeroepen kunnen worden.
Daarvoor is het eigenlijk noodzakelijk om een formulier te gebruiken (waar je de flow ook veel beter kunt regelen) zodat de gebruiker niet het document invult, maar eerst een schermformulier. Daarna worden de gewenste tekstblokken samengevoegd tot een document.
 
Waarom maak je die lijst niet in excel? Dan kun je de vragen verbergen via Voorwaardelijke opmaak.
 

Bijlagen

  • Keuze (rdg).xlsx
    24,5 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan