Geheugen Kingston 4 gb upgraden op mijn pc met Windows Home 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello,
Ik wil mijn pc met Windows Home 10 upgraden van 4 gb naar 8 gb. Ik heb deze computer gekocht op 10 /08/2016. Er zit momenteel een memory latje in kingston 4gb ddr4 dimm kvr21n15s8/4 cas 15 unbuffered non -eec.Ik heb reeds het ganse internet afgespeurd, maar vind niet hetzelfde geheugen terug. Wel Corsair ddr4 4 gb met 2133 MHz bus snelheid. Mijn mobo is volgens aankoop 3 jaar oud en zelfs op de website www.kingstonmemoryshop.co.uk wordt dit memorylatje niet meer verkocht. Mijn computer is gekocht bij de firma Compudeals in België en is door deze firma volledig geassembleerd. De aankoopprijs was 504 €, dus goedkoop.Het moederbord is msi H110 M ECO en kost ongeveer 60 €. Als je nu de bus snelheden van de geheugenlatjes op het internet ziet staan beginnende met 2133MHz onderaan gevolgd door 2400 MHz en 2666MHz, en verschillende firma's de kingston latjes met 2133 MHz niet meer verkopen,maar wel latjes met 2400- en 2666 MHz, wil dit zeggen dat mijn mobo reeds heel oud is en niet meer voldoet aan de systeem eisen van vandaag? En is dit de reden dat mijn computer zo goedkoop was?
Wat is uw mening hierover?
grtz,
gilberto
 
@ Alfred: dat zijn twee verschillende RAMlatjes die je noemt ..
Ik zal niet zeggen dat je systeem oud is, dat mag je zelf beoordelen.
Als er wel andere/snellere latjes beschikbaar zijn, zullen deze ook op snelheid werken als de langzaamste geheugenmodule.
500 Euro lijkt me niet gek veel voor een pc, hangt een beetje af van de destijds gekozen/aangeboden onderdelen.
Je moederbord is sinds 9 maart 2016 verkrijgbaar in Nederland https://tweakers.net/pricewatch/474285/msi-h110m-eco/specificaties/ en zou best nog wel even mee kunnen denk ik zelf.
Of het niet meer voldoet aan de eisen van vandaag kan ik niet zeggen, wat vind je er zelf van, is ie traag, heb je een SSD gemonteerd?

Succes met het zoeken en vinden van geschikte geheugenmodules !
 
Goed bedoelde links, maar spijtig geen nuttige links die ik kan gebruiken, Tweakers staat bol van alle specificaties maar er is geen winkelmandje te zien.
Omdat ik dit geheugenlatje KINGSTON van 4 gb DDR4 dimm wil installeren in mijn desktop, is een sodimm dus niet geschikt. Dat heb ik ook gelezen dat een 2400MHz bus snelheid ook kan toegepast worden, maar dan betaal je meer voor iets dat in feite niet nodig is. Maar omdat op het internet en in fora gewag wordt gemaakt dat 8 gb geheugen vereist is voor Windows Home 10,wil ik dus mijn memory upgraden. Is het juist dat wanneer je een upgrade uitvoert met het geheugen dat in ieder memoryslot dezelfde hoeveelheid gb moet zitten. Dus wanneer er 4gb is geplaatst, dan kan je er een 4gb ramlatje bijsteken. Of je plaatst enkel een 8gb memory lat in het eerste geheugenslot. En dit ga ik ook doen. Ik heb bij coolblue Corsair 8 gb ddr4 dimm 2133 MHz besteld aan een goedkope prijs.
Kingston HyperX Fury 8 GB DIMM DDR4-2133 Nooit meer leverbaar
Bekijk hiernaast alternatieven
Dit product is inmiddels met pensioen. Gelukkig hebben we een heleboel nieuwe, vergelijkbare modellen. Bekijk 't assortiment en vind het product dat bij jou past.
Dan begrijp ik dat ik geen ramlat van Kingston ddr4 dimm 2133 MHz meer kan vinden als je dit leest bij coolblue.
Ik besluit hier ook uit dat in mijn pc die is aangekocht en nu drie jaar oud is het goedkoopste mobo is geplaatst met de laagste bus snelheid van 2133 MHz. En dat de norm momenteel begint bij 2400 MHz en hoger. Dus voor 500 € krijg je wel iets waar je goed genoeg mee kunt werken, maar riskeer je snel uit de boot te vallen in deze snelle veranderlijke computerbranche, waarin steeds nieuwe aanbiedingen komen met een hogere capaciteit.
grtz,
gilberto :d
 
Sorry voor de slordigheden en nee, het systeem heeft Dual Channel dus dan kunnen twee geheugens min of meer tegelijk beschreven worden. Dan moeten er beter twee de zelfde in dan één. Een beetje snelheidswinst kan daarmee nog worden behaald.

https://www.manualslib.com/manual/1104867/Msi-H170m-Eco.html?page=3#manual

Het is in ieder geval wel een ECO model computer dus dat zou ik niet afvallen op onderdelen als "te langzaam" of "te eenvoudig."
 
Ja dat is juist en niet juist. Want er wordt ook geschreven in mijn posten dat twee dezelfde reepjes beter zou zijn en nog wat winst opleveren.
Is dit echt belangrijk dat er twee dezelfde moeten inzitten om een goede werking van het geheugen te hebben. Betekent dual channel dat je twee geheugenbankjes moet plaatsen? Waarom heeft mijn computerleverancier er dan maar één geheugenlatje van 4 gb ingestoken?
grtz,
gilberto :cool:
 
Het elimineert wel het verschil in snelheid met gebruik van sneller geheugen, wat niet kan worden gebruikt. Een punt van kritiek is dat je zware toepassingen moet draaien en taken zal moeten geven om baat te hebben van Dual Channel. Ik zou het in ieder geval altijd nemen en afvinken in de BIOS.

Ja, waarom? Twee is meestal duurder maar destijds had de klant zelf heel eenvoudig kunnen uitbreiden door bij de leverancier, of gewoon in de winkel, een tweede geheugen reepje af te nemen. 2X4 Stond bekend als een snelle combinatie. Verder is er dan altijd de afweging van: zou de klant misschien liever geen geheugen over willen houden. Twee van 2 Gb zouden eerder de prullenbak in kunnen dan die ene van 4 Gb want dan kan er uitgebreid worden tot 8 Gb. Er hoeft bij één ongewenst reepje ook maar één te worden weggegooid. Andere overwegingen zijn het overwerk voor de controller, de hoeveelheid onderdelen in een computer in verband met garantie en prijs.
 
Enig Dual channel betekend dat het geheugen aangesproken word over twee kanalen (twee geheugenbanken,)
Dit geheugen moet dan exact hetzelfde zijn, ze moeten uit dezelfde serie en dezelfde batch hebben, en worden dan ook als kit aangeboden, (kit van 2x4=8 GB)
Waarom je leverancier dan 1 latje geplaatst heeft kén uit kostenoverzicht te maken hebben, hij heeft jou een werkende pc verkocht maar jou ook de gelegenheid geboden om te kunnen upgraden.
Nu wil je dus upgraden (en dat kun je) alleen is het zoeken naar de juiste latjes een probleem aan het worden.

Aangezien je blijkbaar wilt dat wij een kant en klare oplossing bieden verwijs ik je naar deze link ! https://www.interngeheugen.com/transcend/8008317/msi-ms-7994-h110m-eco-ms-7994.html
 
Nogmaals thanks. De link verwijst naar geheugenbanken van Kingston voor het mobo msi - ms 7994 H110 M ECO.Mijn moederbord is msi H110 M ECO. U ziet hier ook het verschil in FSB snelheden.Dit mainboard heeft een bus snelheid van 2400 MHz en mijn mobo een bus speed van 2133MHz. De pc leveranviers hebben allemaal één doel voor ogen.Zoveel mogelijk computers verkopen en goedkope aankoopprijzen is één van hun technieken. Maar wat denk je zelf? Als je leest op het internet dat voor een goede werking van Windows 10 er 8 gb geheugen moet aanwezig zijn,of dit wel juist is of niet?Voor gaming computers en notebooks weet iedereen direct dat er meer geheugen moet geplaatst worden.Als het waar is dat een Windows 10 8 gb memory nodig heeft, dan is de computerleverancier een huichelaar .Want hij wordt verondersteld de kenner te zijn en dus denken de klanten dat 4 gb in feite voldoende is voor Windows 10. Wie heeft hier dus gelijk, de schrijver op het internet of de verkoper?Ik weet het niet.Ik weet alleen dat wanneer er meer geheugen wordt geplaatst, dit ten goede komt voor de werking van het OS en de programma's die worden gebruikt.En waarom wordt nooit de naam van het moederbord vermeld in de specificaties op de webwinkel van de computerhandelaars?Zijn ze bang dat je dan te weten komt hoeveel het mobo juist kost dat is ingebouwd?Want als je de naam van het mainboard kunt zien in de specificaties,dan kan je ook beter inschatten welke geheugenlatten er kunnen worden geplaatst in de pc.En waarom staat het merk van de geplaatste memory nooit aangegeven?Weet de leverancier van computers zelf niet welk geheugen in de pc zit?Of mag de naam van het mobo en het geheugen niet worden vermeld?
grtz,
gilberto
 
Nog een aanvulling, Als ik op de webwinkel van coolblue kijk naar geheugenbankjes,zie ik bij de geheugenlatten van 16 gb staan ( 2 x 8gb) of een geheugenlat van 8 gb( 2x 4 gb).Maar er staat ook geheugenlat 8gb zonder vermelding ( 2x 4 gb) of geheugenbank 4 gb zonder vermelding( 2x2 gb).Wat betekent hier het verschil?
grtz,
gilberto
 
Enig Dual channel betekend dat het geheugen aangesproken word over twee kanalen (twee geheugenbanken,)
Dit geheugen moet dan exact hetzelfde zijn, ze moeten uit dezelfde serie en dezelfde batch hebben, en worden dan ook als kit aangeboden, (kit van 2x4=8 GB)

Niet helemaal waar, als je handmatig de timings vastlegt in de Bios hoeven verschillende bankjes (merken) geen probleem te zijn.

Als je verschillende modules koopt met dezelfde CAS latency kunnen ze nog een andere CAS to RAS, Tras en andere parameters hebben. Daardoor kan het misgaan als je de geheugencontrollers door de SPD laat besturen. Echter als JIJ de controllers zegt wat ze moeten doen (in de BIOS) dan worden deze parameters genegeerd en kunnen ze dus als ogenschijnlijke exact gelijke modules worden gebruikt.

Hier nog een uitgebreide uitleg over geheugen, weliswaar wat oud en over een nforce chipset, maar het principe geldt nog steeds.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/562830//#nf2dc
 
Je hebt een super simpel moederbord met het nadeel dat je geen andere keuze in RAM snelheden hebt, dat is jouw keuze, prima.
Je hebt de hele wereld afgezocht naar 4 GB van dezelfde soort, jammer, maar zoek nu eens gewoon waar veel mensen hier zoeken zoals op de pricewatch van Tweakers.net.
https://tweakers.net/pricewatch/450626/kingston-valueram-kvr21r15s8-4.html

En je ziet de Kingston ValueRAM KVR21R15S8/4 is gewoon nog te koop.
En als ik het merk en nummer in google intyp vind ik het ook
https://www.google.nl/search?client......0.0..3252...0.0..0.0.0.......0.mN6BQgmpVKg

En zoals bij mij binnenkomt want al die lappen tekst daar word ik hier heel erg moe van , vooral van alle bijzaken die enorm afleiden.
Probeer je eens op de hoofdzaken van de vraag te concentreren.

Succes er verder mee.
 
Laatst bewerkt:
Geheugen Kingston 4 gb upgraden op mijn pc met Windows 10

Echter als JIJ de controllers zegt wat ze moeten doen (in de BIOS) dan worden deze parameters genegeerd en kunnen ze dus als ogenschijnlijke exact gelijke modules worden gebruikt.
Dat is natuurlijk geen materie voor een leek als ik met heel weinig computerkennis. Maar voor degene die het wel kan instellen in de BIOS is het een pluspunt.
Je hebt de hele wereld afgezocht naar 4 GB van dezelfde soort, jammer, maar zoek nu eens gewoon waar veel mensen hier zoeken zoals op de pricewatch van Tweakers.net.
https://tweakers.net/pricewatch/4506...21r15s8-4.html


Dat is een Nederlandse webwinkel en de wijze waarop de verkoop wordt voorgesteld is anders dan ik gewoon ben. Nu pas heb ik ontdekt dat je op "Bekijk" moet klikken voor je op de website komt met de winkelmand waar je kunt bestellen. Op alle andere websites die ik bezocht is dit niet zo en verschijnt de winkelmand reeds volledig in het begin van de webwinkel. Op de website van Alternate staat in het rood aangeduid : Levertermijn onbekend. Dit komt op geen enkele webwinkel voor die ik allemaal heb doorzocht en lijkt me dus verdacht. Natuurlijk als je zelf de aankoop niet aangaat is het gemakkelijk om hier overheen te kijken. Oké, ik wijd nogal gemakkelijk uit over een onderwerp, maar hoop dan ook op reacties daarop. Dat gebeurt dus niet altijd maar dat neem ik niemand kwalijk. Ook worden vragen van mij ontweken, zoals de aanbieding van een geheugenbank 8 gb(2x4 gb) en ook de aanbieding van een geheugenlat 8gb zonder de aanduiding( 2x4 gb) Als ik dan vraag wat het verschil is tussen beide aanbiedingen krijg ik geen antwoord. Ik heb dus een Corsair geheugen module van 8 gb ddr4 dimm gekocht bij coolblue met een bus snelheid van 2133 MHz en zal deze in de plaats van mijn Kingston 4 gb dimm ddr4 2133 MHz steken. Ik kan er dan later nog altijd 8 gb bij plaatsen. De prijs hiervoor was 45 € en dus veel goedkoper dan de Kingston van 4 gb.( 60 €).Dus voor mij is het in orde gekomen en alle helpers bedankt voor de steun die ik heb gekregen.
grtz,
gilberto :d
 
Graag gedaan, alleen wel vroeg in de ochtend...

2X zal echt wel betekenen dat er twee geheugens worden geleverd als setje en met gelijke typenummers. In totaal dus van de daar genoemde grootte. Vaak zijn er vier sleuven voor twee bankjes en klanten hebben dus vaak steeds twee dezelfde nodig om ze te vullen.
 
Lees allemaal onzin over o.a. de FSB, wordt al jaren niet meer gebruikt, bus snelheden, ook dat is heel wat anders en ook die 2133 Mhz wat niet klopt, tis MT/s
Ook zit de geheugencontroller tegenwoordig in de CPU en niet in de northbridge van de chipset.

Verdiep je er eerst in de materie alvorens je voor te doen als een kenner, erg irri allemaal.
Was gewoon op te zoeken.
https://en.wikipedia.org/wiki/DDR4_SDRAM

Gewoon iemand die aandacht nodig heeft aan al die topics te lezen en waar ook weinig van de constateringen van de TS klopt.
 
Ha Ha nu moet ik lachen. Lange Pier of moet ik zeggen kleinzerige pier reageert weer op zijn manier en is waarschijnlijk uit op vergelding wegens mijn vorige post aan hem. Ons Heer heeft van elk zijn getal en dat kun je niet veranderen. De andere medewerkers brengen geduld op voor mijn onkunde en leggen geduldig uit wat de betekenis is, maar dat staat vast niet in jouw woordenboek. En het valt me op dat je niet eens de moeite doet om aandachtig mijn topic te lezen. Daar staat overduidelijk in dat ik schrijf dat ik een leek ben met heel weinig computerkennis. Ik probeer zo goed mogelijk te omschrijven welk geheugen in mijn computer zit en ik krijg geen venijnige opmerkingen zoals jij die geeft naar mijn hoofd geslingerd. Maar toch dank dat je me daar hebt op gewezen, nu weet ik ook wat MT/s MegaTransfers per seconde of miljoenen overdrachten per seconde betekent. Ik heb dankzij jou ook bijgeleerd dat de geheugencontroller zich nu in de cpu bevindt en niet in de northbridge van de chipset. Je bent nooit te oud om wat bij te leren! Maar wel op een vriendelijker manier dan dat jij hier ten toon spreidt. Dus als medewerker van het forum ben je niet echt geschikt en volg je beter een cursus hoe je mensen kunt helpen zonder ze te kleineren.
grtz,
gilberto :d
 
Zou zelf eerst een cursus computertechniek nemen, eerst roepen dat leek bent en dan de grootste onzin erover uitkramen, toppie hoor.

En wat nou medewerker, ben ik niet maar dat zal ook wel tegen dovemansoren zijn.

En je bent wel te oud om te leren want je gaat maar door met diezelfde onzin, kap daarmee, zit niemand op te wachten.
Lees je antwoord niet meer, je staat op de negeerlijst.
 
Amaai zo snel terug geschreven. Zat je te wachten op mijn reactie? Je blijft maar doordrammen en ik kan wel goed begrijpen dat je geen medewerker bent als je zo handelt. Besef je wel dat jij de enige persoon bent die het onzin noemt hetgeen ik schrijf? Waarom staan er dan nog andere mensen op het internet die vragen wat MT/s betekent of wat MT betekent(topic starter). En waarom worden op de webwinkels de geheugenlatjes ook aangeduid met 2133MHz of 2400 Mhz? Kraaien die ook de grootste onzin uit?
En je bent wel te oud om te leren want je gaat maar door met diezelfde onzin, kap daarmee, zit niemand op te wachten
Als het enige dat je kunt schrijven dat wanneer de waarheid kwetst dit onzin is, dan klopt mijn redenering volledig over jou.
En van waar haal je het recht om mij op de negeerlijst te zetten?
grtz,
gilberto :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan