HP BIOS Update Tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

iljavanderlaan

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Berichten
41
Hallo allemaal,

Zou iemand misschien kunnen helpen met het volgende:

Ik heb een HP 450 G3 laptop liggen die piept bij het aandoen...2x lang en dan 2x kort.
Volgens het internet zou het een BIOS probleem zijn.
(De laptop heeft geen besturingssysteem, daar ik deze laptop tweedehands heb gekocht en de eigenaar de HDD al aan iemand anders verkocht had.)

Volgens HP kan ik met de laatste BIOS van hun website een Bootable USB maken om de BIOS te herstellen.
Alleen blijft na het downloaden een .exe bestandje over welke niet verder komt dan een scherm waarin alle opties zijn geblokkeerd.
Een USB maken met de correcte BIOS lukt dus niet.

Volgens (wederom het internet) zijn er nog een aantal mogelijke manieren om een USB Bootable te maken, maar deze wordt door de laptop niet geaccepteerd...geen idee waarom niet.

Heeft iemand misschien een idee?

Alvast heeeeeeeel erg bedankt voor de hulp.
 
Dank u wel voor uw reactie.

F9 is geen optie omdat het beeld zwart blijft.
De fan gaat draaien, maar daar blijft het bij...op de piepjes na dan.

Op het internet las ik dat het te maken zou hebben met de BIOS.
Geheugen zou 3x een lange piep moeten zijn en 2x een korte.
Voor de zekerheid heb ik uiteraard wel andere geheugenbankjes geprobeerd, maar helaas geen resultaat.
 
Hehe, als je geen beeld hebt is vermoedelijk de videokaart naar de gallemieze en de bios code is afhankelijk van het merk van die bios/uefi, staan meerdere in die link.

Trek het geheugen eruit en boot, hoor je welke die geeft.

Lijkt mij een miskoop.
 
Zonder Geheugen geeft hij 3x een lange piep en 2x een korte.

Maar Bios opstarten doet hij niet.
Het blijft zwart.

Als ik HP dus moet geloven is het de BIOS, omdat het probleem kennelijk vaker voorkomt.
Alleen hun oplossing werkt niet.

https://support.hp.com/be-nl/document/c04206462

https://support.hp.com/nl-nl/document/c02723590

c05502528.jpg

Hier gaat het mis. Alle opties blijven grijs. Alleen Back-Up is mogelijk, maar daar heb ik niets aan daar hij dan een back-up maakt van mijn desktop :confused:
 
Heb je de laptop wel werkend gezien voor je hem kocht.?
PS:Vreemd: was het een oud HDD'tje...wat brengt die nu los op?
 
Ik heb hem niet werkend gezien, maar ik koop wel vaker computerspullen bij deze persoon, dus dat zit wel goed.
De HDD is van 2015 en de SSD is gloednieuw.

Geen idee wat dergelijke laptops nog opleveren.

Maar het is meer een uitdaging geworden om het weer aan de praat te krijgen :D

Houdt niet zo van weggooien :D
 
Hang er een monitor aan, heb je dan wel beeld?
Vermoedelijk niet maar toch.

Zonder beeld kun er echt niets mee, openmaken kan nog.

Repareer wel eens notebooks en PC's behalve die van Acer en HP, niets mee te beginnen met die dingen als ze niet meer werken.
 
Had ik inderdaad ook al geprobeerd...geen resultaat.

Inmiddels ben ik er wel achter dat die BIOS USB update utility van HP alleen werkt als deze op eenzelfde BIOS gemaakt wordt...dus in dit geval N78.
Te bizar voor woorden want daar ligt nu juist het probleem...mensen hebben over het algemeen niet twee dezelfde laptops liggen in huis :confused:

Dus zodra iemand een USB BIOS update of repair stickje wil maken, dan lukt dit niet omdat de PC waarop deze wordt aangemaakt niet dezelfde BIOS heeft...duhhh!
Goed gedaan van HP!!!

Inderdaad blijft het een k..t merk...Pardon my french! :d

Morgen maar eens bellen met HP...kijken wat die te vertellen hebben hierover.
 
Laatst bewerkt:
Ligt helemaal niet aan de bios als je geen beeld hebt, waarom je dat blijft denken ontgaat mij, tis een hardwareprobleem en een HP.:cool:
 
Vanmiddag met HP gebeld, en het kan inderdaad 2 dingen zijn: Of de BIOS, zoals ik vermoedde, of in het ergste geval een moederbord probleem.

En de Tool die HP aanbiedt op hun website is eigenlijk bedoeld om een back-up te maken van de huidige BIOS ten tijde de laptop nog werkt...voor het geval dus dat de BIOS update mislukt.
Dan kun je met een USB stickje de BIOS herstellen.

HP kon alleen adviseren om opzoek te gaan naar iemand met dezelfde laptop om op die laptop een BIOS back-up te maken en een USB stickje met de BIOS back-up en upgrade.
Dat is de enige manier om uit te sluiten of het een BIOS probleem is of een hardware probleem.

Dussssss......

Mijn vraag aan iedereen: Heeft iemand toevallig een zelfde laptop? :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan