Afwezigheidsregistratie in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
Dit Accesss programma registreert de afwezigheid van al uw medewerkers over een periode 2017 tot 2031.
Geregistreerd wordt (v)erlof; (b)ijzonder verlof; (z)Iek; (d)okter; (t)andarts en (o)verige. Een korte omschrijving kan hierbij ingevuld worden.
Het resterende verlof of de totalen per categorie worden direct geactualiseerd en getoond.
Deze toepassing wordt getoond met verschillende tabbladen.
In de kop van de toepassing staat een uitrolvenster waar de namen van de medewerkers worden getoond.
Maak voor de invulling van de afwezigheidsuren of voor het gebruik van enkele andere tabbladen een keuze voor welke medewerker u gegevens of uren wil invullen.
in de bijlage zit naast een handleiding een beknopt overzicht van de werking van het programma. Geef aan als u deze gratis toepassing zou willen bekijken en downloaden.
Inclusief handleiding en toelichting. Of kijk hier.
https://http://home.kpn.nl/delisytse/afwezigheidregistratie.html
Afbeelding1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit Accesss programma registreert de afwezigheid van al uw medewerkers over een periode 2017 tot 2031.
Lijkt mij ideaal. Niemand hoeft iets te doen en toch registreert het programma het. :d Waar is het te downloaden? Lijkt mij toch essentieel onderdeel van dit subforum.
 

Bijlagen

  • helpmij.zip
    1,5 MB · Weergaven: 189
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het delen. Persoonlijk vind ik het helemaal niets en hoort het niet thuis in applicatie voorbeelden. Misschien kan je ook een subforum aanvragen met als titel 'zo kan je beter geen applicatie maken':d

Waarom ik het niets vind is dat je deze applicatie voor jezelf gemaakt hebt.
Alles zal ongetwijfeld werken maar is bijna niet te doorgronden door onbegrijpelijke namen voor de objecten die je gebruikt. De meeste tabellen beginnen met en t_ maar niet alle. Wie gaat begrijpen wat er in de tabel T_MJ_Basis staat? en daar heb je er nog een aantal van: bv T_mj1, T_mj1_res. Met jouw query's en (sub) formulieren ben je niet ook niet consequent.

Sommige objecten hebben een misleidende naam. Bv T_Bedrijfsnaam; dit impliceert dat er unieke lijst met bedrijfsnamen in staat. Wat niet het geval is.

Lees het niet als kritiek, maar meer als wat is nu het doel van dit door jou aangevraagde subforum.
 
VenA, ik kijk uit naar jouw bijdrage.
Niets is zo eenvoudig als alleen maar commentaar leveren.
Natuurlijk zou het allemaal volgens de regeltjes kunnen.
Ik ben een 73 jarige hobbyist zonde enige ict opleiding en er is genoeg op of aan te merken.
Maar gezien de vragen zijn de meeste vragen op deze site van hobbyisten of beginners
VBA zou strakker, gecompliceerder maar voor de meesten wellicht een onleesbare code zijn.
Tabellen volgens de regeltjes enz. Zie de handleiding van Octafish. Maar ik heb een begin gemaakt.
Nu maar wachten op de “goede” en “correcte” voorbeelden.
 
Ik wilde eerst de vraag afwachten.Kijken wie dit zou willen downloaden.
De hele grap van dit forum is nu juist dat je een bestand post. Waarom zou je dat dan niet gelijk doen?

Persoonlijk vind ik het helemaal niets en hoort het niet thuis in applicatie voorbeelden. Misschien kan je ook een subforum aanvragen met als titel 'zo kan je beter geen applicatie maken':d
Hoewel je zinvolle opmerkingen maakt, is deze wel heel erg onder de gordel; zo gaan we hopelijk in het vervolg niet met elkaar om. Ik kan probleemloos dezelfde opmerkingen maken, want ik vind ook dat de tabellen en code behoorlijk ondoorzichtig zijn; om dit om te bouwen naar iets bruikbaars voor eigen gebruik, kost vermoedelijk meer tijd dan met een schone lei overnieuw beginnen. De relaties zijn niet in orde (de enige relatie die je hebt gemaakt heeft geen Referentiële integriteit), de naamgeving van de objecten kan beter, als ik een tabel open en sluit krijg ik de vraag "Weet u zeker dat u deze datum wil wissen?" Waar komt díe vandaan? De combinatie van macro's en VBA code vind ik vreemd, en ga zo maar door.

Kortom: je zou (Sytse) nog wel wat kunnen verbeteren aan het model. En vooral: maak hem zodanig dat ook beginners er wat mee kunnen.
 
't is allemaal wat met die tere zieltjes hier.

Er is niets aan onder de gordel bedoelt. Zie de laatste zin in #4. Dat ik het persoonlijk niets vind en dat onderbouw mag niet? Wat is dan het doel van dit, in mijn ogen, onnodige subforum? Hier horen toch voorbeelden te staan waarmee iemand aan de slag kan om zijn/haar kennis vergrootten? Dan lijkt mij dit niet het meest geschikte voorbeeld.

Ik ga er vooral niets aan veranderen, dat moet/mag de TS doen.

Nb. Ook over het andere voorbeeld van de TS lees ik niet zoveel goeds.
 
Van mij mag je net zoveel op- en aanmerkingen maken als je wilt, ik viel vooral over deze:
subforum aanvragen met als titel 'zo kan je beter geen applicatie maken'
Die vind ik onder de maat. Je onderbouwt je bezwaren prima, en ik onderschrijf die bezwaren dus ook. Wellicht kan TS er zijn voordeel mee doen, en de toepassing wat bruikbaarder maken in de toekomst. Maar TS heeft de database niet gepost om hem af te laten branden :).

Wat betreft de naamgeving: als ontwerper kan je daar van alles van vinden. Wil ik ook makkelijk kunnen zien waar ik naar kijk en mee bezig ben. Maar in een generieke toepassing zal de gebruiker daar nooit mee te maken krijgen; die ziet in de db alleen de GUI en de formulieren/rapporten die uit het systeem komen. Dan is de naamgeving totaal irrelevant. (Voor de gebruiker dus).
Ook op dát gebied schiet de db enigszins tekort, want de ingebouwde automatisering zorgt voor behoorlijk wat problemen. En dat zou natuurlijk niet moeten. Ik zou deze db wel eens willen zien in een variant waarbij je hem opent, met een knop de db kunt vullen met voorbeelddata, of leeg kunt maken en vervolgens je eigen data er in zet. Kortom: wat je met een gekocht pakket ook doet.
 
VenA en Octafish in ieder geval bedankt voor jullie reactie.
Een niet zo mooie toepassing lokt in ieder geval reacties uit.
Ik ben toch wel heel benieuwd naar jullie voorbeelden.
 
Ik ben al bezig om er eentje te 'generaliseren'. Maar dat valt dus nog niet heel erg mee :).
 
Octafish, het hoeft toch niet perfect te zijn.
Maar wellicht bedoel je dat alle namen enz van personen en bedrijven er uit gehaald moeten worden.
Ik ben benieuwd.
 
Octafish,

Wellicht voor mij een leermoment als je nader kan specificeren wat je met de volgende opmerking bedoelt.

“Ook op dát gebied schiet de db enigszins tekort, want de ingebouwde automatisering zorgt voor behoorlijk wat problemen. En dat zou natuurlijk niet moeten.”
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan