Raar maar waar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello,

Toen ik vandaag op de snelkoppeling van Media Creation Tool klikte om Windows 8.1 te downloaden op mijn usb stick van 16 gb kreeg ik de volgende schermen te zien. Zie bijlagen.
Het eindigde steeds met "Kan het downloaden niet voltooien"
Ik heb toen de usb stick geformatteerd naar NTFS en opnieuw geprobeerd. Maar de Windows Media Creation Tool bleef koppig volharden en weer kwam de melding" Kan het downloaden niet voltooien. Vermits de Media Creation Tool haar werk niet goed deed, heb ik dan maar zelf het iso-bestand Windows 8.1 gekopiëerd naar de usb stick. Nu lukte het wel omdat het bestandssysteem van Fat 2 naar NTFS is gegaan. Ik besloot om ook een iso-bestand van Windows 8.1 op een DVD te branden van 4,7 gb groot. Dus de DVD schijf in de lade van de DVD RW player gestopt en hopen dat het lukt. Vermits het iso-bestand 4 gb groot is vreesde ik er voor dat het niet zou lukken. En zo zag het er ook naar uit! Eerst kwam de melding terug zoals voorheen bij de usb stick:" Kan downloaden niet voltooien". Ik keek wat toe wat er verder zou gebeuren en plots kwam een melding over formatteren, en de schijf draaide er maar op los. Ik wist niet wat er gebeurde en wachtte af terwijl ik luisterde hoe de DVD te keer ging in het station E: En mijn verbazing was groot toen de DVD schijf stopte met draaien en ik naar verkenner ging om de DVD RW uit te vouwen. Daar stond 0 gb van de 4,37 gb gebruikt. Maar mijn ogen werden nog groter toen ik onder het DVD station E: nog een ander cd: station zag staan.(zie bijlage) Toen ik dit station G: dat volledig blauw was en dus volledig beschreven, uitvouwde kwamen de bestanden naar boven die gebruikt worden om mijn Windows 8.1 te installeren. Ik heb maar één DVD RW station E:in mijn laptop zitten en begrijp dus niet van waar dit tweede cd-station G: komt.
Misschien weet u hier meer over.
grtz,
gilberto :rolleyes:
gilberto :rolleyes:

Nog wat bijlagen
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    37,8 KB · Weergaven: 53
  • Knipsel.JPG  2.JPG
    Knipsel.JPG 2.JPG
    15,9 KB · Weergaven: 40
  • Media Creation Tool 3.png
    Media Creation Tool 3.png
    486,9 KB · Weergaven: 60
  • Knipsel.JPG 2.JPG
    Knipsel.JPG 2.JPG
    33,1 KB · Weergaven: 47
  • Knipsel.JPG 3.JPG
    Knipsel.JPG 3.JPG
    19,3 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt door een moderator:
0 bytes beschikbaar. De stick is dus gewoon vol, dus te klein voor deze download.
 
Thanks. Ik heb de DVD- RW in de DVD player gestopt en ja de schijf is leeg. Je hebt dus gelijk en de DVD van 4,7 gb is te klein. Het droevige is dat er nog veel computers worden verkocht met een DVD RW die geen DVD RW DL (DUAL LAYER) kan afspelen, zodat je verplicht wordt een nieuwe dvd-rw db player te kopen die dit wel kan, zodat je geen problemen hebt om Windows home 8.1 te branden.
Maar kun je me zeggen hoe het komt dat er in de verkenner een tweede cd-speler stond aangeduid,(station G:)waarop ik bestanden zag staan voor het installeren van Windows 8.1 zoals bootmgr, bootmgr efi , autorun enz.Zie mijn bijlage. Mijn verkenner met station C: station D: DVD RW en de cd-speler is verdwenen. Hoe komt dat?
grtz,
gilberto :d
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG  2.JPG
    Knipsel.JPG 2.JPG
    15,9 KB · Weergaven: 17
  • Knipsel.JPG4.JPG
    Knipsel.JPG4.JPG
    29,5 KB · Weergaven: 28
De topic mag worden gesloten. Ik heb vandaag 5 Verbatim DVD's +RW DL 8,5 gb besteld,daar zal ik windows 8.1 op kunnen installeren zonder gebrek aan ruimte op de ssd.
grtz,
gilberto
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan