• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar bestandsnaam dynamisch maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

arvie76

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
84
Hoi,

Is het volgende mogelijk?

Ik wil dat er data uit een andere excel bestand wordt gezocht en in welk bestand er gezocht moet worden is afhankelijk van de waarde in bepaalde cel. In mijn geval is dat een weeknummer.

Heb nu volgende formule in het bestand staan :

PHP:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN($C5;'Q:\P9001VFSSW12F\B_SMP\MIA-VPB\ProductieRegie\1 Overall\[CAP VPB BI 2019 week 27.xlsm]Totaal'!$B$5:$W$27;Data!$E$2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(C5;'Q:\P9001VFSSW12F\B_SMP\MIA-VPB\ProductieRegie\1 Overall\[CAP VPB BI 2019 week 27.xlsm]Totaal'!$B$5:$W$27;Data!$E$2;ONWAAR))
dit werkt goed voor de week 27. Omdat dit bestand er al is. Het bestand voor latere weken worden wekelijks opnieuw aangemaakt. Maar staan wel steeds in de zelfde directory.
Had mogelijk iets gevonden met samenvoegen. Maar wat ik daar gevonden had was dat de directory afhankelijk was van bepaalde cel.

Echter wil ik dat de bestandsnaam waarin gezocht moet worden aangepast wordt o.b.v het gekozen weeknr. Dus als er week 30 wordt gekozen dan moet er verwezen worden naar CAP VPB BI 2019 week 30.xlsm.

Hopelijk is dit duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
je schrijft niet waar het gekozen weeknr. staat. Aangenomen dat dit A1 is, dan zou zoiets moeten werken:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($C5;INDIRECT("'Q:\P9001VFSSW12F\B_SMP\MIA-VPB\ProductieRegie\1 Overall\[CAP VPB BI 2019 week "&A1&".xlsm]Totaal'!$B$5:$W$27");Data!$E$2;ONWAAR);"")
 
Thnx

De formule werkt, maar kom er achter dat het andere bestand dan wel open moet staan.

Is het ook mogelijk dat hij de gegevens uit het gesloten bestand haalt ?
 
Heeft iemand mogelijk nog een oplossing voor mij probleem dat het bestand waaruit de gegevens gehaald worden open moet staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan