Geen internetverbinding in W10 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
191
Ik heb een gek probleem, ik hoop dat ik hier op de juiste plek plek, excuus als het niet zo is
Ik heb net een gebruikte PC gekocht. met windows 10 pro.
Nu wil ik graag mijn favoriete programma's erop zetten
Het probleem is dat ik wel via Edge op internet kan en verschillende websites bezoeken. maar ik wil graag bijvoorbeeld chrome als browser.
Nu kan ik het .exe bestand van chrome wel downloaden. Maar bij installatie krijg ik de melding dat ik niet verbonden ben met internet.
Dat heb ik opgelost door een standalonesetup.exe van chrome te downloaden en dan kan ik chrome wel installeren. Ook met chrome kan ik normaal het internet op. Alleen kan ik ik niet inloggen bij chrome. Ik vul mijn email in en als ik op "volgende"klik gebreurt er helemaal niets.
Andere programma's zoals bijv hitman-pro . hetzelfde verhaal. wel het exe bestand kunnen downloaden, maar niet kunnen installeren vanwege "niet verbonden met internet"
dit heb ik omzeilt door hitman vanaf USB te installeren, dan werkt het namelijk wel....(?)
hitman heeft verder geen bedreigingen gevonden
de windows firewall heb ik al eens uitgeschakeld om te kijken of daar het probleem zit maar ook dat werkt niet
Ik heb niet heel veel verstand van PC maar naar mijn idee zit er dus ergens een blokkade maar ik weet echt niet hoe nu verder.
als ik meer info moet delen over hardware of software dan hoor ik het graag. maar ik weet echt niet wat er hiervoor nodig is.
Alvast bedankt voor het meedenken
 
Check de update .van windows 10 eens of je wel helemaal up to date bent.
OK?
Verwijder de netwerkkaart eens bij apparaat beheer en herstart het systeem.
En?
 
hoi bedankt voor de snelle reactie :thumb:
windows is up-to-date, maar blijkt niet geactiveerd.:confused:

netwerkkaart uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
via apparaatbeheer driver nog even bijgewerkt

als ik nu zoek op internet kan ik gewoon websites openen, dus er is verbinding.
maar download gaat niet
ik krijg nu ook een foutcode:

"IP-adres van de server kan niet worden gevonden"
voer netwerk controle uit

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Na de windows netwerkcontrole is het volgende probleem gevonden:
"er is geen communicatie mogelijk tussen windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-Server)

helaas geeft windows er geen oplossing bij.....
Ik mag wel feedback geven over deze probleemoplosser :D:D
 
Laatst bewerkt:
oke, nog wat geprobeerd.
ik heb als test een paar willekeurige programma's geprobeerd te installeren en downloaden.
DAT blijkt opeens wel te kunnen. Treesize , CCleaner, Speccy gaat wel.

De download en installatie problemen lijken zich te beperken tot avira, totalAV, en hitman pro. misschien een domme vraag maar bestaat er een virus die me specifiek belemmert om een virsscanner te downloaden en installeren?

dan snap ik mijn inlogprobleem met google nog steeds niet.....
misschien dat iemand met de voorgaande foutcode iets meer kan zeggen
 
Het is dat jou DNS server het niet doet. Je kan zelf een DNS kiezen, deze Internet dienst vertaalt de adressen naar code en bepaalt de route die de gegevens afleggen. Kennelijk is er een voor deze regio verkeerde aangeleverd. Neem de adressen van Google over en noteer eerst even de waarden die je had. Hier heb ik een plaatje van Windows 7:

DNS.JPG
 
Ik zou als de key van Windows 10 nog niet hebt uitlezen. Alleen voor de zekerheid want ik vermoed dat je een illegale versie hebt want hij is ook niet geactiveerd. Probeer hem nog maar eens te activeren lukt dat niet jammer...dan de Windows harde schijf compleet leeg maken en opnieuw installeren.
Vrees dan toch een besmetting of minimaal en gehackte versie, niet alle scanners detecteren virus of trojan.
Ik heb hier en voor anderen zoveel installaties gedaan, dit voelt niet goed aan.
Helaas pindakaas maar met mogelijk zo'n corrupt systeem zou ik niet verder gaan.
Er is een kleine kans dat de besmetting zo diep zit dat alleen herinstallatie niet voldoende kan zijn, eerst maar dit.
 
Kan ook zijn dat deze Win 10 gewoon in demo-modus draait.....
Eenvoudig te controleren: probeer de bureaublad achtergrond te veranderen...als dat niet wil is het een demo-versie ( trial-mode ).
Om dat te kunnen moet je nl. activeren...
 
@alfred : ik heb gekeken naar de DNS servers. die stonden vast op een bepaald adres.
Ik heb die naar automatisch gezet en nu doet alles het weer . :thumb:

@ scrapheap het is geen demo modus, kan achtergrond gewoon veranderen

@ route99 : er staat een key ingevuld waar het eerste gedeelte onleesbaar zij dus : XXXX-XXXXX-XXXX-XXXX-ABCDE
de laatste zijn dus wel leesbaar. Ik heb deze code ook meegekregen toen ik de pc kocht.
maar als ik online wil activeren zijn: de server van windows activering niet bereikbaar.

heb contact gehad met de verkoper. deze heeft een nieuwe windows 10 pro code aangeschaft en aan mij door gegeven.
ik zou dus kunnen kiezen bij activering door een andere code in te vullen, maar die code blijkt niet te werken.
hij zegt dat ik dan maar windows opnieuw moet installeren, maar dan ben ik toch al mijn reeds geinstalleerde programma's en data kwijt?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben blij voor jou dat Internet weer werkt en dan zal alles zijn zoals het hoort toch? Zoals het er staat is Windows gewoon voor deze computer geregistreerd en werd er een nieuw aangeschafte licentie bijgeleverd. De Windows versie blijft geldig bij een nieuwe eigenaar maar niet bij vervanging van bepaalde hardware.

Windows 10 kan zichzelf vernieuwen bij systeemherstel. Dan zijn er geen gebruikssporen of afwijkende instellingen meer. Er hoeft daarvoor geen DVD van Windows te zijn en geen nummer te worden ingegeven.
 
Yep bedankt voor de hulp.

er zit een andere HDD, SSD, en GPU in de PC. zou dat het zijn? op zich is het niet vervelend ,, maar ik heb nu constant rechtsonder in beeld staan dat ik windows moet activeren.
Dus je raad aan om een systeemherstel te doen.?
 
Nee, dat helpt nu niet.
De grafische kaart maakt geen verschil. Wel het moederbord en de processor.
Bij activeringsserver niet bereikbaar is het jou fout niet dat je de code niet kan doorgeven. Probeer het op een ander moment weer. Lees de aanwijzingen voor wanneer activering niet lukt hier: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10738/windows-10-get-help-with-activation-errors
Zoek er naar de links van Klantondersteuning en stel jou vraag over activering aan de digitale assistent.

Voer eventueel de probleemoplosser voor activering van Windows 10 uit: selecteer de Startknop en selecteer vervolgens Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Activering en tot slot Problemen oplossen.
 
Data raak je nooit kwijt als je minimaal twee backups maakt op aparte doelen, dus bijv andere schijven intern maar het liefst minimaal eentje extern.
Persoonlijk zou ik altijd op zo'n systeem een schone installatie zetten simpel omdat je niet weet wat er aan "rommel" verborgen op zit.
Jouw DNS probleem laat duidelijk zien dat het geen vers systeem is want standaard staat dat op automatisch.
Het is nu wel duidelijk waar jou probleem vandaan kwam en alles weer lijkt te werken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan