fan vraagje komen uip een hp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

ciske de rat

Verenigingslid
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
960
ik heb paartije fanne stuk of 60 komen uit hp servers
nu heb een paar uit elkaar gedraait om en iets mee te doen
nu zag ik dat deze door meerdere draden word aan gestuurd

1 rood 12 volt
2 zwart aarde
3 geel naar mijn weten 5 volt
4 groen mijn is vertel dan deze 3 volt is

wat is mijn bedoeling ik wil de fannen in reeks zetten en deze intersief laten draaien
maar ja rood en zwart gaat de van niet van draaien
wat moet ik doen om deze intersief te laten draaien

dc brushless
model afc0612de
 
Als je zelf begrijpt wat er staat dan zal het wel kloppen. Of het handig is om je 06 nummer hier te plaatsen laat ik maar in het midden.
 
geprobeerd om aan te sluiten zo als ik denk maar niks werkt waar door hij continu draait
 
Normaal Nederlands schrijven lukt niet? Lezen is ook een kunst. (of wil je dat iedere wildvreemde jou gaat bellen)?
 
mijn telefoon nummer staat al jaren in dus geen last van ja we zijn niet allemaal zo door geleerd op school
 
Check de twee andere aansluitingen behalve rood en zwart,plus en min, het gaat wrs om een fan met PWM dus toerental regeling en dan zijn de twee draden sense (rpm meten) en PWM-frequentie input. Je zilt een datasheet moeten opzoeken dus. Heb hier beperkt internet tijdelijk dus mag je zelf doen of iemand helpt jou.
 
Met alleen rood en zwart zou hij op vol vermogen moeten draaien. Tenminste volgens de datasheet van VDK_P.

Wil je de snelheid regelen dan zul je groene draad van een PWM signaal moeten voorzien. Kan met bijv. een Arduino of Raspberry.


Voor de rest kan ik je deze setup niet aanraden. Dit soort fans op 100% is gehoortechnisch geen pretje kan ik je vertellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan