Kan een webforum zomaar verdwijnen van het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Ik heb een aparte vraag.
Ik weet niet of jullie daar kunnen of willen antwoorden, maar ik probeer het maar.
Ik heb gemerkt op het internet dat het forum "Https:// forum.computeridee.nl/ reeds enkele maanden verdwenen is. Wanneer je klikt op de link Https:// forum. computeridee.nl dan komt steeds een veiligheidsscherm te voorschijn. Zie bijlage. Geen enkele mogelijkheid om nog in te loggen.
Wat ik me afvraag is dat wanneer zo iets gebeurd met een forum waarop honderden mensen om inlichtingen vragen over hun problemen met de computer, waarom de webmaster van dit forum dan verzaakt om de reden op te geven waarom dit gebeurt.
grtz,
gilberto :d
 

Bijlagen

  • COMPUTERIDEE 2.JPG
    COMPUTERIDEE 2.JPG
    47 KB · Weergaven: 53
Die vraag kan alleen de webmaster beantwoorden.
Heb je daar al een vraag gesteld ?
 
Thanks.Ik heb de webmaster niet kunnen bereiken. Ik heb verschillende personen gecontacteerd,maar allen krijgen dezelfde veiligheidsmelding.Ik heb aandachtig de uitspraken van Black Tiger gelezen.En vermits hij schrijft dat er reeds lang sprake van was om off line te gaan, neem ik aan dat dit forum niet meer bestaat. Jammer,want ik ben daar altijd zeer goed geholpen met mijn computer problemen.
grtz,
gilberto
 
Ik heb gemerkt op het internet dat het forum "Https:// forum.computeridee.nl/ reeds enkele maanden verdwenen is. Wanneer je klikt op de link Https:// forum. computeridee.nl dan komt steeds een veiligheidsscherm te voorschijn.
CID forum bestaat sinds 2015 niet meer, misschien al medio 2014 dat het forum is gesloten.

Via deze link kunt je nog naar CID.
 
Je hebt de faqman nog: https://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman
hahaha, maar de laatste vraag is uit 2014.
Dus het bestaat gewoon niet meer.

Heb je na 2014 nooit geen problemen meer gehad met je computer dat je nu ComputerIdee forum wilde bezoeken?
Op dit forum kunnen we je ook helpen, misschien zelfs beter ;)

ps. heb de webmaster hierover een mailtje gestuurd, eens kijken of ik er antwoord op krijg.
 
Laatst bewerkt:
Hello,
Ik merk dat sommigen zich hier vergissen over welk forum ik het heb. Htpps://forum.computeridee.nl is nog maar enkele maanden niet meer bereikbaar. De link www.computeridee.nl is een andere website en ja sinds 2014 niet meer actief.Ik word heel goed geholpen op het forum helpmij.nl en ik ben altijd tevreden over de antwoorden die ik krijg.Ik vind het alleen raar dat een forum stopt zonder een juiste reden op te geven.
grtz,
gilberto
 
Ik vind het alleen raar dat een forum stopt zonder een juiste reden op te geven.
Je moet eens weten hoeveel er verdwijnt zonder dat je op de hoogte wordt gehouden.
Of er komt een of andere rare smoes op de voorpagina te staan waarom een forum gaat sluiten. Dat heb ikzelf mee gemaakt, een reden die nergens op sloeg. Maar goed, ze deden wel die mededeling. En dat kan je niet van alle websites/fora zeggen die verdwenen zijn.

Het kan gewoon op internet, dus ja.
 
Dan zal het wel opgeheven zijn waarom anders die FAQman. Ik denk dat ComputerIdee meer commercieel is en zaken geld moeten opleveren. Dat zal de belangrijkste reden zijn. Ook kan na lange tijd een soort moeheid en blindheid ontstaan omdat een vaste kern forumleden meent de zaken op een forum te kunnen regelen en dat is op lange termijn de ondergang van een forum.
Je moet nieuwe mensen altijd laten meedoen en altijd denken, terug naar de basis met welke doelstelling het forum bestaat.

Zoals Femke schrijft, alles is mogelijk op internet, zo is er een website die aanbiedingen publiceert van supermarkten en bedrijven. Helaas als je dan een aanbieding hebt gevonden en naar Voordeelmuis toe gaat is de aanbieding 99 van de 100 keer verlopen. Een dergelijke website zou van internet gehaald moeten worden.

Helpmij.nl is een goed alternatief voor ComputerIdee. Helpmij.nl zal met al die donateurs (ja, jij ook) en alle schenkingen van Bill Gates, voor het oplossen van de problemen van zijn besturingssysteem, altijd blijven draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ook kan na lange tijd een soort moeheid en blindheid ontstaan omdat een vaste kern forumleden meent de zaken op een forum te kunnen regelen en dat is op lange termijn nefast.
Dat is een mogelijkheid.Hoewel een webmaster dit toch in de hand zou moeten houden.Als je ziet met welk enthousiasme de leden en medewerkers reeds vroeg in de morgen de vragen beantwoorden, dat is toch in tegenstelling met moeheid en blindheid. Maar er kan natuurlijk na een lange periode een zekere routine ontstaan waardoor de inzet vermindert. Vrijwillig werken is een mooie zaak, maar dit volhouden is niet zo simpel.Er kunnen ook nog veel andere zaken spelen,waarvan we de reden niet kunnen achterhalen.Hetgeen je opmerkt over een oudere kern die misschien de lakens wilt uitdelen aan nieuwe onervaren leden, is een mogelijkheid die de goede werking van een forum kan verzuren. Ik weet het niet. Ik weet wel dat er verstandige leden zijn met een hele bagage technische computerkennis,waarvan ik dikwijls heb opgekeken. Maar het zij zo, ik ben blij dat ik helpmij.nl heb ontdekt.
grtz,
gilberto
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan