Sommige foto's worden niet meer getoond.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
476
Ik heb een Huawei P9 lite met een SD kaartje van 128Gb.
Op dat kaartje sla ik alle gemaakte foto's op.
Eens per maand zet ik kopieën van de foto's naar de harde schijf van mijn computer.
Vandaag was het weer zover, en zie ik dat de foto's van de laatste maand niet meer als tegel worden weergegeven in de verkenner van Win 10.
Een check op de telefoon leert dat ook daar de foto's niet meer worden getoond.
Op de computer worden de betreffende foto's allen met eenzelfde afbeelding als tegel getoond.
Open met Photo viewer lukte niet.
Na wat zoeken op het web heb ik nog geprobeerd om de foto's te openen met Paint 3D, paint standaard, Faststone viewer, en Irfanview.
Bij geen van allen krijg ik de betreffende fotos geopend.
Foto's zijn allen van .jpg formaat.

Het lukte ook niet om de foto's zichtbaar te krijgen wanneer ik de SD kaart in de adapter deed en via de cardreader op de computer probeerde te bekijken.

Hoe kan ik deze foto's weer zichtbaar maken en houden?
 
Het kan zijn dat je micro-usb-stekker niet meer goed werkt. Dat is een crime waar deze stekkers altijd last van krijgen. (Vroeger met mini-usb of tegenwoordig met usb-c nergens last van)
 
Had inmiddels tig verschillende kabeltjes en stekkers geprobeerd, variërend van oud en nog altijd tot tevredenheid werkend tot nieuw uit gesealde verpakking.
Kabels waren ook van uiteenlopende merken, Nokia, samsung, Huawei, Ome Ali cheap kabels en Allekabels zonder merk
Bij allen hetzelfde resultaat.
Het maffe is dat ik ze op mijn computer dus ook niet kan zien in tegels of miniatuur, en openen met welk programma dan ook, ook niet lukt.

In windows Photo viewer krijg ik de volgende melding.
Deze afbeelding kan niet worden geopend. De bestandsindeling wordt niet door Photo Viewer ondersteund of de meest recente update voor Photo viewer zijn niet geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er steeds meer op dat je SD kaartje mogelijk corrupt geraakt is. Je kunt proberen de foto's met een zgn recovery tool terug te halen. Phptorec is er een die gratis is.
 
Is dat wel een merk SD-kaart? Er is veel rommel op de markt.
 
Geen idee, is geleverd bij de telefoon die ik destijds bij Belsimpel heb aangeschaft.
Op de factuur staat enkel Sd-kaart 128 Gb, en prijs € 47,95 januari 2018.
 
Je hebt nu een probleem waarde prijs en merk niet meer uit maken. Dus kid staat het met een poging om een recovery uit te voeren?
 
Laatst bewerkt:
route99 ik had uw eerdere bericht niet gezien.
Ik was al wezen zoeken naar een programma om te proberen het te redden, maar had nog geen gevonden.
Ik ga uw suggestie eens bekijken.
 
Recuva wordt veel gebruikt om foto's te recoveren en dat is wèl gratis als je de "gratis" versie download uiteraard, de Pro moet je betalen...
 
Weet jij om hoeveel bestanden/foto's het gaat? Zal mij benieuwen hoeveel je kunt herstellen. Laat het even weten.
 
Recuva is schijnbaar een programma om verloren bestanden terug te halen.
De bestanden zijn echter niet verloren, ze staan nog op telefoon en inmiddels op een harde schijf.
Ze zijn niet te openen, door de programma's ( Paint 3D, paint standaard, Faststone viewer, en Irfanview) die ik al heb genoemd.
Ben dus zoekend naar een programma wat mogelijk de bestanden kan repareren zodat ze weer zichtbaar worden met behulp van de view programma's die ik heb.
Paint 3D, paint standaard, Faststone viewer, en Irfanview
 
De tip van route99 geprobeerd.
Vind inderdaad beschadigde en verwijderde bestanden, maar doet helaas niks met de nog aanwezige jpg bestanden die niet te openen zijn.
 
Staan de rechten om te openen en wel goed? Via r-muis beveiliging of zo (ff via mijn mobiel....)
 
Rechten van de 80 foto's bij langs gegaan, staan allemaal goed, ofwel die zijn gelijk aan de foto's die wel te openen zijn op dezelfde locatie.
 
Kijk eens of hier nog wat bij staat.
 
Ondanks alle hulp en suggesties is het me niet gelukt om de fotos weer toonbaar te krijgen.
Ook de hulp van een fotograaf ingeroepen die een profesioneel programma had.
Ook deze kreeg ze niet meer werkend.
Jammer.
Opnieuw fotos maken is er niet bij.
Voor alle zekerheide een kingston kaartje besteld, en hopen dat het me niet weer gebeurt.
En niet meer maandelijks maar dagelijks fotos opslaan wordt een pré.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan