prepaid internet buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
164
Om het jaar gaan we op vakantie en op familiebezoek in Indonesië. Zo ook op dit moment.
Om op de smartphone internetverbinding te hebben, heb ik een prepaid SIM-card gekocht met een databundel van 50 GB (van Telkomsel; de beste provider van Indonesië (met de beste dekking)) voor ongeveer € 12,50.
Mijn vrouw kan hier ook van meeprofiteren, omdat ik de Persoonlijke Hotspot heb ingesteld.

Dan is er nog voldoende data over om te gebruiken op de laptop.
Maar helaas... De "WiFi-verbinding" van de Persoonlijke Hotspot van mijn smartphone, wordt niet getoond in de lijst om verbinding te kunnen maken.

Best mogelijk, dat ik instellingen moet wijzigen, en dat het daarna wel lukt. Alleen weet ik niet wát ik moet wijzigen.
Iemand die mij hierbij kan helpen?

Op dit moment gebruik ik de 'dongel' (een Andromax M3Y-E883), die ik twee jaar geleden (tijdens ons vorige bezoek in Indonesië gekocht). Hierbij hebben we ook een prepaid card gekocht. Ook dit functioneert prima. De snelheid is een stuk lager, omdat deze van de provider Smartfren is; die een mindere dekking heeft.
De data uploaden is hiervoor een stuk ingewikkelder. Dit moet in een winkel gebeuren. Gisteren hebben we de laatste 5 GB gekocht, dat geschikt is voor dit systeem. Misschien dat er volgende week weer nieuwe data beschikbaar is. Ook deze data is een stuk duurder; maar zeker niet onoverkomelijk.

Kortom: ik ben op zoek naar één systeem; dat werkt op zowel smartphones als laptops.
Wie heeft hier ervaring mee, en heeft tips?
 
Vertel eens wat voor smartphone je hebt, en wat er op je laptop draait? En hoe heb je de hotspot op je smartphone ingesteld?
 
#php4u

PHP4U
Vertel eens wat voor smartphone je hebt, en wat er op je laptop draait? En hoe heb je de hotspot op je smartphone ingesteld?#

Hert betreft een iPhone SE.
Op de laptop draait Windows 10.

De hotspot heb ik als volgt ingesteld:
APN "internet"
geen gebruikersnaam of paswoord.

Aanvullende informatie:
Als de laptop met een kabel is aangesloten op de smartphone, verschijnt de Wi-Fi verbinding wel in de lijst.
Zodra ik verbinding wil maken, wordt heet wachtwoord gevraagd; en vul ik deze in.
Daarna komt er de volgende melding;
Do you want to allow your PC to be discoverable by other PCs and devices on this network?
We recommend allowing this on your home and work networks, but not on public ones.
Vervolgens kan ik YES of NO kiezen.

Nadat ik NO had gekozen, wordt er geen verbinding gemaakt. De hotspot-wifi is daarna uit de lijst verdwenen.
 
Ik raad aan om wel een password op je hotspot in te stellen voordat jan en alleman op jouw kosten zitten te internetten, en misschien wel illegale dingen doen waar jij voor verantwoordelijk bent.

Maak eens een nieuwe hotspot aan met een andere naam, en kies dan voor YES. Je laptop is toch een 'home' network (ongeacht je op reis bent).
 
Koop een 4G LTE Router. Daar steek je dan je pre-paid kaart in. Ben je niet meer afhankelijk van een telefoon voor je internetverbinding. Bijv. Zyxel LTE3302.
 
Koop een 4G LTE Router. Daar steek je dan je pre-paid kaart in. Ben je niet meer afhankelijk van een telefoon voor je internetverbinding. Bijv. Zyxel LTE3302.

Was dat maar zo gemakkelijk . . . , TS is in Indonesia en zo te lezen geen 'eigen' netwerk aansluting dus ook geen WiFi.
Waar moet TS de router aansluiten?


@ HenkBakker,

Hotspot Windows 10 pc - iPhone.
Voor een hotspot met een smartphone hebt je Bluetooth verbinding nodig.
Waarom? . . . . , met Bluetooth worden apparaten rechtstreeks aan elkaar gekoppeld in plaats van aan een netwerk.
Dat is wat je wilt, jouw pc koppelen aan de iPhone.

Nodig: een Bluetooth dongle, aansluiten aan de pc.
Vervolgens op de pc:
01].
Stel het Opstarttype van Bluetooth Handsfree Service en Bluetooth Support Service op automatisch in (via Configuratiescherm ☞ Systeembeheer ☞ Services).

Windows toets + E indrukken en klik vervolgens op Configuratiescherm.
In het volgende scherm rechtsboven bij Weergeven op selecteer Kleine pictogrammen (indien Categorie is ingesteld) en klik vervolgens op Systeembeheer.
In het rechterdeelvenster klik op Services
.

02].
Instellingen > Apparaten > Bluetooth aanzetten.
Klik op het PLUS-teken > voeg de iPhone toe.
Koppelen > de wachtwoordcode dat op het pc scherm verschijnt: invoeren op de iPhone.

Op iPhone:
Instellingen > Mobile netwerk > Aanzetten.
Roaming & Persoonlijke hotspot ook Aanzetten.

Bluetooth > Aan > tap op ‘naam pc’ om verbinding te maken.
Na het koppelen verschijnt op de iPhone > ‘naam van pc’ - verbonden.
Vervolgens zie je bovenaan op het iPhone scherm onderstaande:

Schermafbeelding 2019-06-30 om 11.13.29.jpg

Ja, je moet maar toevallig een Bluetooth dongle hebben meegenomen, vermoed dat je daar ook kan kopen.
 
Laatst bewerkt:
Alleen BT als hotspot?
Hmmmm
Ik gebruik al jaren mijn IPhone 5s als hotspot.
Er staat dus gewoon een instelling ergens fout. Maar waar is soms erg lastig op afstand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan