Macro om waarden te kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Berichten
217
Goededag,

Kan iemand mij helpen aan een macro om waarden te kopiëren van het ene blad naar het andere? (bij het plakken alleen de waarden plakken) Ik maak een knop die de gebruiker kan aanklikken om de macro te activeren.
Voor een breder beeld van wat/hoe/waarom heb ik een afbeelding gemaakt, zie de JPG bijlage.

In het excel-bestand, Tabblad 'Invoegen':
4 specifieke kolommen bevatten waarden, de gele kolommen P, Q, S en T. De waarden komen tot stand dmv een formule.
Vele regels in deze kolommen zijn blanco (""). Deze dienen overgeslagen te worden door de macro.
In Tabblad("Invoegen") moeten alle cellen uit de gele kolommen die niet "" zijn, gekopieerd worden.
De waarden moeten dan vervolgens geplakt worden in het andere Tabblad("Timer"), te beginnen in B38

In mijn voorbeeld moet de waarde van Tabblad("Invoegen").Range("P52") geplakt worden in Tabblad("Timer").Range("B38") & Tabblad("Invoegen").Range("S57") geplakt worden in Tabblad("Timer").Range("E39")

Is het ook mogelijk om een maximum aantal regels in te stellen die geplakt gaan worden? (vanwege de grootte van het doelgebied). Als dat kan, graag max 101 regels, zo groot is het doelgebied toevallig.

Als u mij denkt te kunnen helpen maar mijn vraag is onduidelijk hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet
 

Bijlagen

  • Tussentimen tool voor HelpMij.xlsm
    451,4 KB · Weergaven: 27
  • Uitleg.jpg
    Uitleg.jpg
    718,7 KB · Weergaven: 45
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Tussentimen tool voor HelpMij (3).xlsm
    456,7 KB · Weergaven: 34
Dat is precies wat ik vroeg. Hartstikke bedankt!

Ik kom er nu achter dat de gegevens in Blad("Invoegen") Kolommen P & Q geen 'cleane' kale getallen zijn maar dat er wat onzichtbare rommel tussen staat. Dat is een probleem, omdat ik nu niet kan rekenen met de getallen.
Ik kom er niet uit dit weg te halen, maar dat is iets voor een ander topic :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan