• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad openen in zelfde venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

s0me0neelse

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2017
Berichten
218
Hallo,

onder office 2010 kon ik een tweede werkblad (niet tabblad) openen, deze
werd dan in hetzelfde venster geopend. Nu office 2016 geinstalleerd en
wanneer ik een tweede werkblad open, word deze standaard in een nieuw
venster geopend. Waar kan ik dit wijzigen?
Onder instellingen vindt ik geen optie.

groet
 
Daar is al veel over geschreven en over geklaagd, maar sinds Office 2013 kan dat inderdaad niet meer.
 
Oke, dat is jammer. Heb trouwens wel de zoekfunctie
gebruikt maar zo snel niets over dit thema gevonden.

Bedankt voor de antwoorden
 
Dit is inderdaad vanaf 2013 niet meer mogelijk. Het was een veelgevraagd verzoek om ieder Excel document in zijn eigen venster te hebben, iets dat vooral heel handig is als je meer dan één monitor gebruikt. Helaas is het zo dat de venster afhandeling van Excel er daardoor niet beter op geworden is. Ik heb ook regelmatig nog dat ik terug zou willen, maar dat gaat dus niet.
 
T'is jammer maar niet onoverkomelijk. Mijn workbook bevat niet zoveel snik snak, bevalt 2016 me niet ga ik gewoon weer terug naar de 2010 versie....
 
Hmm, 2010 gaat anders uit support binnenkort en krijgt dan geen beveiliginsupdates meer.
 
@jkpieterse, en welk verwaarloosbaar risico loop je dan? Ik zou mij eerder zorgen maken om de online versies.
 
Hmm, 2010 gaat anders uit support binnenkort en krijgt dan geen beveiliginsupdates meer.

Hmmm,.... updates????
Staat bij mij allemaal uit.
Wanneer een programma naar behoren werkt hoeft er van mij niet geupdated te worden :)
M'n thuis netwerk is "safe" voor zover mogelijk, meer is niet nodig.
 
En zo is het maar net. Bangmakerij om weer nieuwe 'sterk verbeterde' producten te slijten.:d
 
Ik neem beveiligingsupdates meestal serieus. Het is niet voor niets dat bijna altijd geadviseerd wordt deze te laten installeren. Inderdaad waarschijnlijk een klein risico asl je dat niet doet, maar voor mij een risico dat hiermee wordt verkleind en dat heb ik liever. Ieder zijn voorkeuren.
 
Het probleem is opgelost.
2 dagen heeft office 2016 goed gewerkt, daarna bij openen van m'n workbook :
Microsoft Excel reageerd niet meer

Snelle oplossing gevonden.... uninstall en 2010 weer erop !
 
Nog een GROOT nadeel van de 2016 versie... en de laatste W10 versie, alhoewel ik
niet weet in hoeverre de fout met een van de twee te maken heeft.

Gelukkig maak ik elke week backups van m'n documenten anders was ik zwaar de
pineut geweest. Ik had m'n pc opnieuw geinstalleerd en 2016 office erop gezet.
Onedrive van Microsoft wordt automatisch geinstalleerd, ik gebruik Onedrive echter
niet. Vorige week office 2010 weer terug gezet, en alles werkte naar behoren.

Op een gegeven moment heb ik alle bestanden die zonder dat ik dit wist naar Onedrive
zijn "verplaatst" gewist, prullenbak leeggemaakt en Onedrive volledig "registry" uitgeschakeld.
Online bestanden bevallen mij niet.

Nu blijken opeens alle links die ik in m'n workbook heb niet meer te werken en alle mappen
welke met gegevens gevuld waren blijken leeg te zijn.

Alles wat ik aanklik wordt beantwoord met : verbinding maken met d.docs.live.net, geef uw
wachtwoord in!!

Gelukkig kon ik m 'n bestanden uit backup terug halen, who the ..... geeft Onedrive het recht
alle bestanden te verplaatsen i.p.v. te kopieren...... Nooit meer Onedrive en voortaan alleen
nog versie 2010 !
 
who the ..... geeft Onedrive het recht
alle bestanden te verplaatsen i.p.v. te kopieren......
OneDrive is van Microsoft. Dan weet je toch wel hoe laat het is!
 
Ik gebruik OneDrive al jaaaaren, zonder ooit een probleem gehad te hebben. Maar toegegeven, ik sla er alleen bestanden op die ik wil delen op meerdere apparaten of met derden.
 
Als je net als ik met veel Excel bestanden tegelijkertijd moet werken, zijn al die losse vensters méér dan ideaal! Maar het is inderdaad ff wennen. Maar eenmaal gewend, dan nooit meer anders.
 
Al die losse vensters is helemaal niets. Zelfs als je eraan gewent bent.:d Het meest beroerde is dat je geen tweede sessie kan openen. In het plaatje 2 sessies van XL-2010 en 1 van XL-2016 met 5 geopende bestanden.

Als ik in 1 van de XL-2010 sessies wat loop te hannesen waardoor het vastloopt dan kan ik deze afsluiten. De andere sessie blijft dan gewoon actief. Is dus ideaal voor testen en gehannes. Doe je hetzelfde in XL-2016 dan knalt het er gewoon uit en ben je in het slechte geval best wat werk kwijt.

Knipsel.JPG
 
Houdt alt toets ingedrukt terwijl excel start om een separate instantie te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan