Office 365 "Ontdek wat binnenkort beschikbaar is" uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy78

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Berichten
464
Sinds één van de laatste updates van Office 365 verschijnt bij het starten van diverse Office-applicaties (in elk geval Word en Excel) een pop-up schermpje waarmee ik nieuwe toekomstige functies in Office kan ontdekken. Je kunt de melding weg klikken door op 'Niet nu' te klikken, maar bij de volgende start van de Office-applicatie verschijnt deze weer gewoon.
Aantekening 2019-07-09 220759.png

Betreft Office 365 versie 1906 (build 11727.20230) en volgens mij doe ik niet mee met het Office Insider-programma.

Heeft iemand een idee hoe deze melding is uit te schakelen?
 
Weet niet of dit het is.
 
Dank voor de reacties, maar beide links/oplossingen hebben met andere meldingen te maken en lossen het probleem niet op.
Iemand anders misschien?
 
Niet zo erg prettig als je zegt "iemand anders misschien". Dergelijke berichten zitten in de Settings van het programma, Opstarten of mogelijk Taakplanner. Kan ook zijn dat die internetverbinding maakt en dan moet je dat in de Firewall met een verkeersregel blokkeren. Office 365 is dat geen betaald programma en hebben ze dan geen Helpdesk die je kunt e-mailen of bellen?
 
Proberen.

Klik op Starten > Instellingen. Klik op Systeem > Meldingen en acties. Bepaal per onderdeel of je een melding krijgt. Klik onder 'Meldingen' op de schuifbalkjes van de onderdelen waar je geen melding over wilt ontvangen.
De tekst bij de schuifbalk verandert van 'Aan' naar 'Uit'. Wil je van geen enkele app meldingen ontvangen? Klik dan op het schuifje onder 'Meldingen van apps en andere afzenders ontvangen' en zet deze op 'Uit'
 
Niet zo erg prettig als je zegt "iemand anders misschien".
Het antwoord dat je geeft op mijn vraagt, lost het probleem niet op. Daarom vraag ik of iemand anders wellicht een oplossing heeft. Het is mij een raadsel wat daar niet prettig aan zou zijn.:rolleyes:.

Dergelijke berichten zitten in de Settings van het programma, Opstarten of mogelijk Taakplanner.
De instellingen heb ik reeds bekeken (mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa als ik vergeten ben dit in mijn eerste bericht in dit topic te vermelden ;) ) evenals opties in het register. In het onderdeel Opstarten of de Taakplanner heb ik ook gekeken, maar zoals ik in mijn eerste bericht duidelijk aangaf (dat dan weer wel :) ), verschijnt de melding bij het starten van een Office-applicatie (bijvoorbeeld Word of Excel) en niet bij het starten van Windows. Daar is dus ook niks gerelateerds te vinden.
Vat het niet persoonlijk op, maar ook dit is geen oplossing. "Het zou daar kunnen zitten, of daar, of misschien nog wel ergens anders ook". Dat is de zoektocht die ik zelf al ondernomen had vóórdat ik de vraag hier gesteld had. Als je het niet weet, kan dat ook een antwoord zijn :).

Kan ook zijn dat die internetverbinding maakt en dan moet je dat in de Firewall met een verkeersregel blokkeren. Office 365 is dat geen betaald programma en hebben ze dan geen Helpdesk die je kunt e-mailen of bellen?
Het is 2019 en we leven in een wereld waarbij bijna al onze apparaten verbonden zijn met het internet. Ook Office 365 op een Windows 10 laptop. Je voorstel om een firewallregel in te stellen om daarmee een pop-up melding uit te schakelen, lijkt me wat rigoureus. Heb je erover nagedacht dat het ook andere functionaliteit van het programma om zeep zou kunnen helpen?

Tot slot: Office 365 is een betaald programma en natuurlijk kan ik de helpdesk van Microsoft bellen, maar ik zit hier toch op "De grootste en gratis computerhelpdesk van Nederland" ? Nou, kom maar op met die oplossing dan :).
 
Laatst bewerkt:
@manamana: Ik heb je suggestie geprobeerd en als test de meldingen van Microsoft Wordt uitgeschakeld. Bij het starten van Word verschijnt nog steeds de pop-up die mij vraagt of ik alvast nieuwe functies in toekomstige Office-versies wil bekijken.

Ik durf het bijna niet te vragen... ;)
 
Na post 8 had je weer kunnen zeggen "iemand anders misschien". Dan zeg je in feite Manamana bedankt voor de bewezen diensten, nu heb ik je niet meer nodig, iemand anders misschien. Zo vat ik dat op. Je schuift iemand aan de kant.

Zaken oplossen is vaak een kwestie van uitsluiten. Vreemd is dat hier op het forum een groot aantal mensen zijn die ruime ervaring hebben met Office-producten. Blijkbaar hebben ze jouw probleem nog niet onder ogen gehad of zelf meegemaakt. Zeer vreemd. Wat ook vreemd is dat op het internet met de juiste zoektermen (nl en en) niets aangaande dit probleem te vinden is.
Kijk hier nog eens naar.
 
Ik wacht even af wat dat brengt wat @route99 :thumb: zegt. Misschien weet ik er nog een. :d
 
Na post 8 had je weer kunnen zeggen "iemand anders misschien". Dan zeg je in feite Manamana bedankt voor de bewezen diensten, nu heb ik je niet meer nodig, iemand anders misschien. Zo vat ik dat op. Je schuift iemand aan de kant.
Dat is dan de manier zoals jij dat opvat en dat mag. Daar staat tegenover dat het niet zo bedoeld is, zoals ik eerder al aangaf. Mijn opmerking in post #8 was ook een beetje humoristisch bedoeld (vandaar de knipoog erachter) zonder enige kwade bedoeling. Vat het allemaal niet zo serieus op.

Zaken oplossen is vaak een kwestie van uitsluiten. Vreemd is dat hier op het forum een groot aantal mensen zijn die ruime ervaring hebben met Office-producten. Blijkbaar hebben ze jouw probleem nog niet onder ogen gehad of zelf meegemaakt. Zeer vreemd. Wat ook vreemd is dat op het internet met de juiste zoektermen (nl en en) niets aangaande dit probleem te vinden is.
Dat ben helemaal ik met je eens. In mijn zoektocht kom ik inderdaad met gebruik van de juiste zoektermen (combinatie van office, office 365, excel en de beschrijving in de pop-up) geen oplossing tegen. Desondanks ga ik er niet vanuit dat ik de enige ben waar zich dit fenomeen voordoet. Het kan natuurlijk wel zijn dat niemand anders zich eraan stoort ;).

Kijk hier nog eens naar.
Dank je wel voor de link. Deze is sowieso handig :thumb:.

Het goede nieuws is wel dat ik intussen een (tijdelijke) oplossing gevonden heb. Wanneer ik bijv. Excel start verschijnt bovenin de pop-up (op de plek van de bovenste rode rechthoek in de afbeelding). Wanneer je in de pop-up op Weergeven klikt opent er een 'tabblad' aan de rechterkant met de titel Binnenkort beschikbaar waarin een functie wordt getoond die in een volgende update wordt geïntroduceerd. In dit geval gaat het om Microsoft Search. Wanneer je als gebruiker je feedback geeft door te antwoorden op de vraag 'Verbeterd dit kenmerk het product?' zorgt dit ervoor dat de pop-up bij de volgende keer starten van de Office-applicatie niet meer getoond wordt.
Excel-1.png

Waarschijnlijk verzinnen ze volgende week weer een nieuwe functie die in een volgende update beschikbaar komt en ben ik terug bij af :d, maar voor nu ben ik er in elk geval even vanaf.

Allen dank voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel een toeter die bovenin staat. Zal inderdaad wel een tijdelijke oplossing zijn. Allemaal heel vreemd want de functie "Microsoft of Windows Search" bestaat al heel lang. Blijkbaar, mede gezien de tekst doe je toch ergens aan mee, want er staat, "voordat de wijzigingen voor alle klanten worden uitgebracht".
 
Wat zou dat nog meer kunnen zijn behalve Office Insider? Die is uitgeschakeld:
Office_Insider.PNG

Ook het Windows Insider-programma doe ik niet aan mee.
 
Weet ik niet. Ik zie wel een variant for Mac en dan zit die instelling onder Microsoft AutoUpdate.

Ik lees ook dat er een preview version bestaat.

Kijk ook eens even onder Opties voor Excel/Word > Vertrouwenscentrum > Instellingen voor het Vertrouwenscentrum... Loop die eens na
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan