Hoeveel gb geheugen zit in mijn computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Ik twijfel eraan hoeveel gb geheugen in mijn computer zit.
Er zitten twee bankjes in.
PATRIOT PDC22G6400ELK
DDR2 800 MHZ ( 5-5-5-12)
2 GB( 2x1 GB) Kit 1.9V
Zo zitten er twee geheugen latjes in mijn pc.

Hoeveel geheugen in totaal is dat?

Wanneer ik kijk bij "Eigenschappen" van COMPUTER dan staat daar 2 gb aangegeven bij "Geheugen"
Hoeveel gigabite geheugen zit er volgens jullie in mijn computer,
Zie bijlage.
grtz,
gilberto




.
 

Bijlagen

  • 2 gb geheugen.JPG
    2 gb geheugen.JPG
    37,3 KB · Weergaven: 76
  • geheugen 2 x1 gb.jpg
    geheugen 2 x1 gb.jpg
    123,1 KB · Weergaven: 83
Het antwoord geef je zelf al in je vraag, maar voor mij rijst dan de vraag wat je hiermee wilt zeggen.
 
2 geheugen reepjes van 2GB per stuk. Dus je bedoelt dat je er eigenlijk 4 gigabyte verwacht?
 
Met Speccy onder tabblad > RAM krijg je een specificatie. Overigens zeer slechte tweede afbeelding.
 
Laatst bewerkt:
Dus je het een geheugen KIT van 2GB en je computer meld 2 GB. Waarom dan toch je onzekerheid over de hoeveelheid geheugen?
 
Thanks voor de reacties. Zeg nu zelf 2 latjes waarop telkens AFZONDERLIJK 2 GB ( 2x1 GB) staat op aangeduid. Dat is toch verwarrend. Op elk geheugenbankje moet gewoon 1 GB aangeduid staan, klaar en duidelijk! Dan weet je zeker dat er maar twee GB wordt bedoeld. Maar goed, vermits er niet meer dan 4 gb in totaal op deze mobo mag worden gebruikt, zal ik uitkijken naar nog twee identieke geheugenlatjes van 1GB. Zal niet gemakkelijk te vinden zijn volgens mij. Ik koop geen producten op een vreemde website waar je met dollar moet betalen. Wel heel goedkoop maar ook onbetrouwbaar in mijn ogen. Elk zijn mening daarover.
Overigens heb ik ondervonden dat twee verschillende merken met dezelfde hoeveelheid MHz geen probleem vormen. De geheugenlatjes hoeven niet dezelfde grootte te hebben om bij elkaar te worden geplaatst. In mijn pc zit 12 gb geheugen: Kinston 4 gb ddr4 dimm 2133MHz en Corsair 8 gb ddr4 dimm 2133 MHz.
grtz,
gilberto :)
 
Met veel moeite kun je dan op de afbeelding 2GB zien staan. Dat is inderdaad misleidend. Hoeveel geheugenslots heb je dan?
 
Hoieveel gb geheugen zit in mijn computer?

Er zijn vier geheugenslots aanwezig in de pc. Met een max bereik van 4 gb. Dus Windows Home 10 kan hier niet worden op geïnstalleerd. Of toch wel?
Windows 7 en Windows 8.1 hebben genoeg aan deze huidige 2 gb memory in de computer.
Er staan geen zware foto- en tekenprogramma's op, alleen wat surfen en typen in Word, soms ook liedjes opnemen met audacity.

grtz,
gilberto :d
 
Ja, dat kan wel maar kies dan de 32 bits versie, de 64 bit is alleen nuttig als je meer dan 4 Gb geheugen hebt.
 
Bedankt. Als ik dan nog 2 gb geheugen bijsteek in de oudere computer,dan kan dus Windows Home 10(32 bits) er ook op draaien.


grtz,
gilberto
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan