Hoe zijn de Chinese Smartphones?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo route99

Dan moeten we de volgende uitvoering hebben van Ulefone Power 3L , 2Gb en NFC, Android 9.0


https://www.dx.com/nl/p/ulefone-pow...VCJ7VCh1IcQzsEAQYAiABEgITFPD_BwE#.XSimLOgzaUk

Ik hoop dat je even dit mobieltje zou willen bekijken.

Effe naar beneden scrollen dan vind je een overzicht van deze Smartphone.
Ik kan eigenlijk nog maar 1 nadeel/onzekerheid vinden dat is: Ik denk dan de Accu (6350mAh) gesoldeerd is in het toestel, ik kan er verder niets over vinden.

Bij voorbaat mijn dank

Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Er zijn veel mensen die een heel mooi mobieltje na <2 jaar al weg doen
grappig, want dan heb je ook een "oudje".

Over dat NFC
NFC: Hoe werkt het?

NFC (Near Field Communication) is een draadloze manier om kleine hoeveelheden informatie uit te wisselen binnen een straal van 10 centimeter. De chip in je mobiel communiceert met een ander NFC-apparaat, zoals betaalsystemen, of smartphones, zoals de Samsung Galaxy S8 . Het enige wat je hoeft te doen is met je smartphone een ander NFC-apparaat aan te raken. Je kunt dan meteen informatie uitwisselen, zoals het uitvoeren van een betaling of het delen van foto's en video's. Doordat de NFC-lezer is ingebouwd in je telefoon hoef je geen app meer te downloaden om een NFC-tag te lezen, zoals bij een QR-code. Je hoeft ook geen wachtwoord in te voeren, zoals bij Wi-Fi.

NFC-codes worden dus al gebruikt ter vervanging van ID-passen, vervoersbewijzen en hotelkamersleutels.


ik wil helemaal geen signaal uitzenden binnen een straal van 10 km. Ik doe ook geen betalingen op mijn mobiel, ik hoe ook gen andere met nfc aan te raken. Waarom? Omdat het interessant staat?
Verder neem ik nooit hotels, wil ik liever mijn eigen ID in mijn zak hebben, ik neem geen deel van het openbaar vervoer. Of te wel, allemaal kul dat je dat per se moet hebben.
maar dat is mijn persoonlijke mening.
 
grappig, want dan heb je ook een "oudje".
Ja, maar wel een die veel goedkoper is dan 175 euro, daar ging het toch om, je wilde toch geen allernieuwst toestel en niet teveel betalen.
Dan vind ik mijn suggesties meer zekerheid bieden voor de meeste mensen die weinig ervaring en een kleine portemonnee hebben dan een aankoop via een onzekere Chinese webwinkel.
Geen afzien van aankoop wettelijk, mobiel defect? Garantie? En na de garantie tijd?
Jij hebt tot nu toe geluk gehad....


....dat is mijn persoonlijke mening.
Das een goed recht en dan heb je het inderdaad niet nodig.
Maar als ik in NL een mobiel kan kopen tegen een redelijke prijs met NFC doe ik dat wel liever.


Maar op dit forum komt een vraag en ik ken niet alle voorkeuren van iemand, dus moet je als helper toch wel de opties noemen.... ook al heb je zelf voorkeuren...
Stel je doet het niet,.... je noemt het gebrek aan NFC niet en iemand heeft er amper kijk op...... koopt op jouw advies een telefoon in China en na een aantal maanden ontdekt ie dat hij/zij toch NFC nodig heeft..
Wat dan? Hoe ga je hem/haar uit de problemen helpen? Das wel zo sportief.... Toch?


Wat me op dit forum opvalt: dit soort vragen komen juist van mensen met te weinig ervaring om zelf te beslissen. Ze vragen vaak heel breed bij gebrek aan kennis .
Als ik zelf een vraag heb, dan heb ik het meeste via Google etc... al uitgezocht en kom ik meestal met een vrij specifieke vraag waar ik geen kaas van gegeten heb, of ik kan het echt niet vinden.... das hele andere kaas dan deze vragenstellers.
Ik probeer daar rekening mee te houden, wat de ene keer makkelijker is dan de andere keer, maar bij aankoop adviezen ben ik bij zulke mensen terughoudend.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil helemaal geen signaal uitzenden binnen een straal van 10 km.
Dat lijkt mij ook schadelijk.;):D:D:D
Omdat het interessant staat?
Ik zeg altijd tegen mijn vrouw: "Je moest eens weten hoeveel het kost om er zo goedkoop uit te zien."
Of te wel, allemaal kul dat je dat per se moet hebben.
Volledig mee eens. Vraag me alleen af wat ik dan met mijn miljoenen op de bank moet doen.
 
Je mag anders wel een studie maken van zulke Chinese toestellen om te weten wat ze allemaal uitspoken en uitzenden vanaf je mobiel.....
Zet dat allemaal maar eens uit als je weet waar je het moet zoeken.....
Ben vandaag met de Mi 9 SE voor mijn ega bezig geweest, had me aardig voorbereid vooral bij de setup, zie plaatje, die moet je niet missen, maar ook later kom je nog erg veel tegen van zaken die toegang willen hebben.... en vast niet om te zwaaien.....

Die NFC kun je iig echt uitzetten als die niet nodig is.

2002616460.jpeg
 
Je werkt met Windows? Kijk daar dan eens en zie wat Windows of te wel MS allemaal van te weten komt via Windows 10.
Een Huawei? Die kan ook "spioneren" (https://www.makeuseof.com/tag/huawei-phones-privacy/). Honderden Android-smartphones komen met malware, dus niet alleen de Chinezen. En wat te denken van de apps. En wat dacht je van de Lenovo laptop die vol zat met allerlei spyware en troep waardoor ze gegevens van de gebruiker konden bemachtigen?

Ook op mijn model kan ik alles uitzetten wat ik wil. En dat doe ik dan ook. Malware kan je verwijderen, lees https://www.winmagpro.nl/snel-malware-verwijderen-doe-je-zo
Zelfs alle piepjes die overal voor aangaan, zet ik uit. Ik wil namelijk geen slaaf van mijn smartphone worden. Je ziet het overal, in de winkels, op straat. Als er ook maar 1 piepje gaat, hup kijken wat dat nu weer was en wie.

Tja, tijden veranderen, maar ik doe daar op zekere hoogte niet aan mee.
 
Tja, tijden veranderen, maar ik doe daar op zekere hoogte niet aan mee.
Voor zover je er invloed op hebt.... heb je alles met een netwerk sniffer gecheckt of ze waar maken wat ze schrijven...en er toch data uitgaat waarvan je het niet verwacht had... (ik heb het niet gecheckt maar vermoed van wel).

Ik heb het, ook jou, al vaker verteld: Ik werk met dat OS wat op dat moment het meest functioneel is, dus met Linux (sinds ca 1998 al), Android, MacOS, iOS en Windows.
Ze hebben allen hun sterke maar ook hun zwakke kanten......

De hardware varieert dus van Raspberry Pi (ARM platform), Intel platform (Linux, MacOS, Windows_), Iphone (de laatste keer wrs...), Android tablet/mobiel. Deels van mijzelf, deel doe ik het onderhoud voor anderen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo route99

Dan moeten we de volgende uitvoering hebben van Ulefone Power 3L , 2Gb en NFC, Android 9.0


https://www.dx.com/nl/p/ulefone-pow...VCJ7VCh1IcQzsEAQYAiABEgITFPD_BwE#.XSimLOgzaUk

Ik hoop dat je even dit mobieltje zou willen bekijken.
Effe naar beneden scrollen dan vind je een overzicht van deze Smartphone.
Ik kan eigenlijk nog maar 1 nadeel/onzekerheid vinden dat is: Ik denk dan de Accu (6350mAh) gesoldeerd is in het toestel, ik kan er verder niets over vinden
Dukkel
Heb je weblinks naar reviews, niet van de verkoper uiteraard...

https://nl.aliexpress.com/store/group/Ulefone-Power-3L/439338_514693756.html
daar zie ik staan dat ie geen Nederlandse taal zou hebben, check dat elders nog, probeer handleidingen of zo te vinden waar dat in staat.
3L.png

Mijn bezwaren zijn bekend: het blijft oude meuk, Android 8. En wat doe je als ie stuk gaat?
Als ie heel lang.... heel blijft en als er geen NL op kan maar je bent ENG ook tevreden en je komt geen andere gekke dingen tegen.... dan... heb je een goedkoop mobieltje.
Hoe zit het met importheffingen? Dat kan je nog aangerekend worden. Kosten?

Dus loop alles nog een goed na met de accenten die ik aan gaf.
Kijk ook naar de specs op andere Chinese sites of die exact hetzelfde zijn....

Het blijft jouw keuze, er zijn/bliiven risicos, die je in NL amper hebt.
 
Aanvulling: Heb toch nog effe in de NL shops gekeken, kwam de Nokia 3.1 Plus Blue tegen met NFC 3 GB RAM en 32 GB opslag.
EN... Android 9 (als Android One dus weinig reclame)
https://nl.hardware.info/categorie/...Vh8FCiuCX9W9VUP1_fbx1JiRgeAP0Mw74AFp7b97fr-DQ

https://nl.hardware.info/product/510327/nokia-31-plus-blue
128 euro in NL....
das wel een aantal tientjes meer dan die van jou maar:
  • Toestel van 2019 met de laatste Android 9
  • ook NFC, lees zelf...
  • 3 GB ipv 2 GB RAM
  • 32 GB opslag ipv 16 GB
  • NL garantie en wetgeving, niet tevreden... binnen 2 weken terug sturen
  • ....

Mag je zelf de reviews voor meer details opzoeken of je hem echt bevalt.
 
Nokia 3.1 Plus Blue tegen met NFC 3 GB RAM en 32 GB opslag.
Die opslag is zo snel vol, daar heb je tegenwoordig niets meer aan. Vandaar dat ik meer naar opslagruimte kijk dan naar NFC en dat soort dingen.

En wat doe je als ie stuk gaat?
Alles kan stuk, ook je computer met Windows of Linux ;)
Je wasmachine, je tv, je oven of koelkast. Als je daarover gaat nadenken, dan ben je aan het doemdenken.
Dat is dus bangmakerij voor jezelf. Moet je niet willen ;)
Het leven bestaat uit keuzes maken, risico's nemen. Anders is het wel heel saai en leer je niets.

Het is maar wat je er mee wilt doen. Ik maak veel foto's, heb veel muziek, en dus wil ik veel opslag en veel RAM geheugen zodat de mobiel snel blijft.
Het is gewoon een persoonlijk iets en ik denk dat de TS zelf moet beslissen waar hij voor wilt gaan.
Ik had geen invoerrechten, hij werkt als een tierelier en het is niet de eerste die ik gekocht heb.
Het is dat de Ubuntu smartphone niets werd en daar geen apps voor werden gemaakt, anders had ik deze nog steeds gehad.
Maar ja, dat project is mislukt.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig gaat alleen de TS over de risico's die hij wil lopen, je kunt er uiteraard wel een mening over hebben, maar ik zie adviseurs hier nog geen vergoeding geven als het advies verkeerd uitvalt...
Dus ik houd me aan de neutrale kant, info verstrekking en laat de TS zelf maar beslissen.

https://www.pantallazo.es/en/characteristics/nokia-31-plus
Memory card microSD, up to 400 GB

De TS vroeg totaal niet om extra opslag ruimte .... maar die gaat bijna 4x zo groot kunnen worden dan jouw mobiel met 128 GB.
Voor de TS: 64 of 128 GB nodig?
Kost je max een paar tientjes of zo... heb je aan 32 GB genoeg... laat je het voorlopig weg, 0 euro extra kosten.

Met tot 400 GB aardig wat ruimte...
Mss iets voor jouw als volgende mobiel als de huidige door pech stuk gaat?
 
Mijn mobiel Support 256GB TF Card Expansion, dus dat zit er echt wel in ;)
Heb ik die ruimte waar je het over hebt ook.

Mss iets voor jouw als volgende mobiel als de huidige door pech stuk gaat?
Het lijkt erop dat je het echt hoopt ;)
Maar nee hoor, ik heb hem al een tijdje, die gaat echt niet kapot.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb getracht de info zo neutraal mogelijk te brengen en de voor- maar ook de nadelen van de directe inkoop in China tegenover iets duurdere maar nog steeds prima, bij voorkeur Android 9, toestellen gekocht in NL duidelijk te maken voor de TS.
Ik heb niks met armpje druk praktijken, kijk mij nu eens HET voorstel te hebben, maar ik durf te stellen dat ik wel de alternatieven, die een veel lagere aankooprisico hebben, goed toegelicht heb.

Dukkel : Heb je de balans al opgemaakt en tot welke toestel keuze je op bent uit gekomen en vooral waarom?

Ik zag dat je al aan het vragen was hoe Windows Phone gegevens over te zetten naar Android, in een ander topic.
Anders nog sterkte met de finale overweging.

PS: @Femke, je kent iig nu de goedkopere toestellen in NL een klein beetje.
De wens die je beschrijft daar herken ik me totaal niet in.
Dat ik geen jaknikker ben, jammer... heb nu een maal een eigen mening en probeer vooral de onervaren mensen te waarschuwen voor de valkuilen van aankopen die het gehalte hoog houden van risico nemen "Anders is het wel heel saai en leer je niets.".....
Een goed recht hoor, maar doe het vooral op eigen gezag en met je eigen portemonnee.
Ik probeer me meer in te leven in een TS die bij gebrek aan kennis hier komt vragen of zijn Chinese route keuze wel een goede is.
 
Laatst bewerkt:
Hallo route99

Uiteindelijk heb ik een Ulefone P6000 Plus 4G Phabet gekocht.

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_009616086827.html?wid=1349303?lang=en

3Gb ROM en 32 RAM met de mogelijkheid om er nog een geheugenchip in te schuiven tot max. 128Gb, verders GEEN NFC
Gewoon omdat ik momenteel daarvoor het budget niet heb, omdat ik naar het nu blijkt eigenlijk 2 toestellen moet aanschaffen, ook één voor m'n vrouw
Zoals je ziet een andere leverancier, die (veel) meer informatie geeft van het toestel

Het is de bedoeling dat ik tevens voor m'n vrouw ook zo'n Ulefone koop, maar uiteraard ga ik eerst deze levering afwachten, en kijken wat wel en wat niet gaat met dit toestel
En als dit toestel dus bevalt, schaf ik voor haar zo'n zelfde aan.

Van Data overzetten is dus nog niets gekomen, eenvoudig weg omdat ik nog niet mijn Ulefone P6000 Plus 4G Phablet nog niet in huis heb.
Mijn vrouw heeft de bewuste Microsoft Lumina, en daarvan kregen een week geleden bericht dat Microsoft de ondersteuning per 1 Augustus stopt (dus zodoende)
En als haar toestel binnen is kan ik pas denken aan het overzetten van al haar data
 
Duidelijk.
6 inch Android 9.0 MT6739WW Quad Core 3GB RAM 32GB ROM 13.0MP + 5.0MP Rear Camera 6350mAh Battery

Je hebt er in ieder geval een gekocht met wat ik aanbevolen heb met Android 9 en niet de zwaardere T versie met die oudere 7 versie.
Hopelijk kom je er zonder invoerrechten vanaf en hopelijk gaat ie niet snel stuk. Dat verhaal heb ik voldoende toegelicht.

Laat nog ff weten of ie naar tevredenheid is met het echte verhaal en of ie het ook goed blijft doen, dat zijn ervaringen waar anderen ook wat aan hebben, zeker omdat het een Android 9 versie is.
Succes er mee!
 
Hallo route99

Ik houd je volledig op de hoogte en tevens hoe het met het toestel van m'n vrouw verloopt

En niet te vergeten de Data transfer van haar Microsoft Lumina naar de Android

Nog bedankt voor je raadgevingen. Daar had ik tenminste over het algemeen houvast aan.

Met vriendelijke groet

Dukkel
 
Dank je.

Als je het toestel van jouw vrouw nog niet gekocht hebt: Wacht er dan ca 2-3 maanden mee en kijk eerst of het bestelde toestel wel bevalt... .anders zit je met 2 "verkeerde" toestellen. Dat zou helemaal balen zijn.
Immers je hebt tot het eind van het jaar en als je eenmaal weet hoe alles op het ene toestel gegaan is... dan is het op de ander zo gepiept als je hem alsnog bestelt.
 
Dat ik geen jaknikker ben, jammer.
Eh.....ik ben hier niet de jaknikker ;) en zwem niet met de meute mee. Maar goed, dat ben ik mijn hele leven al.

De Uelefone zal je zeker bevallen Dukkel. Ik met die van mij in ieder geval wel. Die heb ik nu een jaartje denk ik en zou geen andere willen.
Zo heeft een ieder een andere rden om een toestel te kopen, jij omdat de prijs er naar is, ik kocht hem vanwege het hele grote geheugen en ruimte (ik had de andere versie ;) ) .

Veel plezier ermee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan