Hoe zijn de Chinese Smartphones?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je.

Als je het toestel van jouw vrouw nog niet gekocht hebt: Wacht er dan ca 2-3 maanden mee en kijk eerst of het bestelde toestel wel bevalt... .anders zit je met 2 "verkeerde" toestellen. Dat zou helemaal balen zijn.
Immers je hebt tot het eind van het jaar en als je eenmaal weet hoe alles op het ene toestel gegaan is... dan is het op de ander zo gepiept als je hem alsnog bestelt.

Hallo route99

Dat is ook precies wat ik van plan ben.
Nogmaals bedankt voor je welgemeende advies
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Nee, ik kan deze site niet bereiken. Lijk er te zijn afgegooid wegens te kritisch. Succes ermee en invoerheffingen, de administratiekosten en BTW zijn te voldoen aan de postbode.
 
Maar daar heeft de TS geen last van. Wat is jouw boodschap in deze? Dat is me totaal onduidelijk.

Verder nogmaals....: En armpje drukken wie nu wel of geen ja-knikker is ..moet ieder zelf maar uitmaken, ik ga alleen over mezelf.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik kan deze site niet bereiken. Lijk er te zijn afgegooid wegens te kritisch. Succes ermee en invoerheffingen, de administratiekosten en BTW zijn te voldoen aan de postbode.

Hallo Alfred 2
Ik wil toch nog even terugkomen op die invoerheffing.
Hoe komt de belastingdienst aan de verkoop gegevens van b.v. Smartfones?
En waarom zou je bij aankoop van een Chinese Smartphone wel invoerrechten moeten betalen, en als je z'n zelfde Smartphone aankoopt via Amazon.de geen invoerrechten behoeft te betalen?
 
Vroeger moest je ook bij de Duitse grens betalen maar sinds de Europese eenwording is er vrij verkeer van geld, personen en goederen. Werken over de grens wordt daarmee mogelijk. Er wordt nog wel gecontroleerd bij de grens maar dan op verboden zaken, die kunnen natuurlijk ook geld, personen of goederen betreffen.

Het is nog opletten waar spullen vandaan komen want klanten betalen wel eens heffingen terwijl ze dachten het in de regio te hebben besteld.

Je mag invoeren voor, ik dacht, ongeveer Euro 21 per jaar en dat is inclusief verpakking en verzendkosten. De douane mag de waarde schatten maar het moet ook eerlijk op de verpakking aangegeven staan. Er zit daarvoor een klein formuliertje op de doos of enveloppe. Het is dus gewoon het bekijken van de pakjes en het doorlichten ervan om te kijken wat er in zit. Men zegt dat dit bij bepaalde postdiensten grondiger gebeurt dan bij andere of minder nauwgezet bij een veelheid aan pakjes. Klanten zullen via hun bank betalen of via PayPal en deze gegevens kunnen tot de conclusie leiden dat je over de limiet gaat of onevenredig voordeel ervan geniet. Je krijgt dan een brief waarin staat dat uit routine controle is gebleken dat een naheffing te rechtvaardigen is. Je bent daarom pas na verloop van tijd zeker en ik zeg altijd dat spullen die geïmporteerd worden door particulieren grof genomen eigenlijk dubbel zo duur zijn. Ten slotte: ook voor cadeautjes die mensen jou sturen betaal je de geschatte waarde aan heffingen, b.t.w. en administratiekosten.
 
Binnen of buiten de EU.
De belastingdienst hanteert tabellen ( die vaak nergens op slaan ) om de belasting te bepalen...men gaat voorbij aan de waarde die de afzender op de invoice vermeld maar ook de verzendkosten.
Ik heb al eens invoerrechten moeten betalen die hoger waren dan de waarde die op de invoice vermeld stond, ik heb dat pakket dus geweigerd en laten retourneren.
 
Vandaag zelf iemand, een familielid, gesproken die pech had... een Xiamoni smart watch van net iets boven de grens van aangifte gekocht... (22 euro of zo) maar was er door de douane er uit gepikt en moest mooi invoerrechten plus BTW betalen + administratie kosten.... dus het horloge van 23 euro werd bijna 2x zo duur.....

Pech verteld hij de kans is niet zo groot .. maar hij is er wel en ik lees het wel vaker.
Dus als je pech hebt ben je de klos...
 
Hallo Alfred 2
Ik wil toch nog even terugkomen op die invoerheffing.
Hoe komt de belastingdienst aan de verkoop gegevens van b.v. Smartfones?
En waarom zou je bij aankoop van een Chinese Smartphone wel invoerrechten moeten betalen, en als je z'n zelfde Smartphone aankoopt via Amazon.de geen invoerrechten behoeft te betalen?

Heb nooit geen invoerrechten, administratiekosten etc. hoeven te betalen voor smartphones of andere zaken.
Wel bij een apparaat bij Ali vandaan, maar dat apparaat kostte iets meer dan 150 euro. En dan heb je de kans dat je invoerrechten krijgt. Maar de invoerrechten vielen reuze mee en het apparaat is trouwens dubbel en dwars de kosten waard. ;) (omdat dit apparaat mij meer levenskwaliteit geeft).
Misschien toch elke mazzel gehad, geen idee.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het plaatsen van de laatste quote dan niet maar we weten al dat ze niet alles kunnen controleren en contrabande zoals medicijnen en drugs komen evengoed dan met de post. Uit het verre oosten zitten containers helemaal vol vanwege de efficiëntie waarmee ze daar rekenen en dan kan het bij aankomst niet onder een vergrootglas worden gelegd. Ben benieuwd of de waarde van de telefoon eerlijk op het pakje vermeld zal staan want fraude daarmee bemoeilijkt het werk van de douane ook.
 
Je kunt dus idd mazzel hebben maar ook pech.....
Het familielid was super blij dat het geen mobiele telefoon betrof want dan was de aanslag + boete veel hoger geweest.

https://androidworld.nl/tips/betrouwbaar-shoppen-china/
https://www.kopeninchina.nl/importeren/inklaringskosten/
samengevat is het vaak:
123c92989699229a3f7a5f4db1f63126.png


Voor een telefoon van 85 euro loop je het risico om dit te betalen:
21% BTW 17,85 euro
11-15 euro inklaringskosten
En als er gerommeld is met de prijsopgave ook nog kans op een boete
Dus al gauw minimaal 114 euro.

Als ik nav de recente ervaring van mijn familie lid nog ff google dan zie ik bij reacties van de artikelen toch wel geregeld staan dat er bij betaald moet worden..

Het is dus echt Russische roulette...
Dus een ieder mag zelf kiezen.
 
Ik denk dat je dan beter je artikel bij Amazon.de kunt kopen.
Zij (Amazon.de) heeft dan al de Duiste BTW betaald en voor de rest is die b.v. Smartphone dan al in Europa en dus zijn er gen invoerrechten verschuldigd
Of zie ik het bovenstaande verkeerd?
 
Binnen de EU is volgens mij de BTW iig betaald.
 
Je kunt dus idd mazzel hebben maar ook pech.....
Het familielid was super blij dat het geen mobiele telefoon betrof want dan was de aanslag + boete veel hoger geweest.

https://androidworld.nl/tips/betrouwbaar-shoppen-china/
https://www.kopeninchina.nl/importeren/inklaringskosten/
samengevat is het vaak:
123c92989699229a3f7a5f4db1f63126.png


Voor een telefoon van 85 euro loop je het risico om dit te betalen:
21% BTW 17,85 euro
11-15 euro inklaringskosten
En als er gerommeld is met de prijsopgave ook nog kans op een boete
Dus al gauw minimaal 114 euro.

Als ik nav de recente ervaring van mijn familie lid nog ff google dan zie ik bij reacties van de artikelen toch wel geregeld staan dat er bij betaald moet worden..

Het is dus echt Russische roulette...
Dus een ieder mag zelf kiezen.

Hallo route99
Vooral aan de eerste link heb ik veel gehad.
Volgens de berekening moet ik rekenen op slechts € 12,98 omdat die
Smartphone € 98,45 kost en de Insurance tijdens het transport € 3,17
En omdat de invoerrechten onder de € 150 zijn, zijn die koste € 0
Dus uitgerekend kom ik dan op € 12,98 (het zal mij benieuwen waarmee ze zelf komen.)

En dan komt er nog 21% BTW bij, dat is over € 101,62 = € 21,35

Dus het Totaal generaal bedrag wordt dan nog maar slechts € 34,33

Het toestel totaal zou me dan dus kosten: € 101.62 + € 34,33 = € 135,95
 
Laatst bewerkt:
Dan is deze ca 7 euro goedkoper:
https://nl.hardware.info/product/510327/nokia-31-plus-blue
128 euro in NL....
das wel een aantal tientjes meer dan die van jou maar:
  • Toestel van 2019 met de laatste Android 9
  • ook NFC, lees zelf...
  • 3 GB ipv 2 GB RAM
  • 32 GB opslag ipv 16 GB
  • NL garantie en wetgeving, niet tevreden... binnen 2 weken terug sturen
  • ....
En een andere is dan wel 7 euro meer dan die 135 euro
https://tweakers.net/categorie/215/...tdg-vGUKkq74bsouCNSs-HfBdCyrpGrpTqTz8IVSRz294

Kortom: kies je voor 100% zekerheid met een normale luxe in NL dat je binnen 2 weken zonder argumenten hem terug gaat sturen of speel je de Russische roulette met een kans erop dat je tenminster haast net zo duur uit bent.

Als het toestel 2x zo goedkoop was, dan was de beslissing voor China veel eenvoudiger... maar het verschil is nu zo klein en je mist alle NL-voordelen ook nog.... En telefoons gaan best regelmatig stuk....

Je hebt nu alle info, jij hebt zelf het laatste woord.
 
Hallo route99

Ja, dat had ik achteraf liever gedaan. Zoals jij aangeeft de Motorola One Zwart van € 141 (die bij Tweakers.net)
Maar gedane zaken nemen geen keer.
Dus de volgende keer, misschien straks voor m'n vrouw.
Eerst maar eens deze actie afwachten.
 
Als de telefoon de helft van het geld geweest was, dan had ik de gok zelf wel genomen.
Ik heb mensen in mijn kennissenkring die zelfs zo'n gok zich niet kunnen permitteren. Als zo een mobiel bijvoorbeeld niet aankomt, dan hebben ze zelfs meer dan dubbele kosten. Probeer maar eens te achterhalen waar zo'n mobiel dan uithangt....
Nu zijn mijn ervaringen met AliExpress best aardig goed, maar ik heb ook reviews van andere CN-webshops gelezen waar het klachten regent en om de haverklap een niet ontvangen klacht binnenkomt.

Amazon.de is ook best goed. Je hebt iig een EU partij en hun klachtenhandeling is super.
Had voor Sinterklaas een spel gekocht was voor een of andere console, bleek dat ik per ongeluk de PC versie gekocht had.
Ik kon mijn geld terugkrijgen, maar de verzendkosten waren voor een CD-doosje extreem hoog voor hun verplichte amazon-retour, bijna 15 euro terwijl ik hem zelf naar hetzelfde adres kon sturen via DHL voor 5.50 euro. Maar dat mocht niet (je hebt dan nl geen retour streepjescode..waardoor zij het niet automatiseren kunnen.)
Dus ik heb een klacht in gediend, mijn telefoon nummer erbij gezet en werd binnen 2 dagen teruggebeld door de NL Amazon, die handelde het af niet de Duitse! Eea nog een toegelicht en wat schetst mijn verbazing: ze begrepen het compleet en boden mij zelfs een compleet gratis verzending aan !
Kijk dat is echt service! Mijn al bestaande vertrouwen in amazon.de is dus nog groter geworden dan het al was....
Vooral wat grotere zaken koop ik liever daar, maar dan heb ik ook een veel lager risico. Tuurlijk is het wat duurder dan in CN maar ja... als je alles wilt hebben... dan kom je er niet uit... je zult een keuze moeten maken.


Ik heb al diverse keren klein elektronica spul wat hier tig keer duurder is besteld bij Ali... en dan laat ik het per slow mail (normale post) komen, vaak dan gratis verzending voor dat goedkope spul.
Kost vaak 3-6 weken maar als je er in de planning rekening mee houdt... niks mis mee...

Ander voorbeeld: een speciale zonnekap voor mijn camera, ca 40 euro en erg lastig te koop, daar heb ik in CN ca 10 euro betaald, verzending gratis...(was nog origineel ook nog!).
 
Laatst bewerkt:
Hallo route99

Dat bedoel ik. Want je kunt wel alle slecht afgelopen transacties aanhalen.
Maar de duizende goed afgelopen zaken daar wordt meestal niet over gerept.
Afin ik heb mijn Smartphone dus besteld bij Gearbest ongeveer een week geleden, en wacht de resultaten wel af.

Nogmaals bedankt voor je interesse en welgemeende adviezen.
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Hallo allemaal,

Ik heb mijn Xiaomi Remi Note 7 ontvangen, zonder enige bijbetaling ontvangen van DHL.
Houd dit nu in dat ik verder gewaarborgd zal blijven van douane formaliteiten ?
Ik heb nog wel een technische vraag over dit toestel: Hoe zet ik eventueel de Fabriekgegevens terug, want die kan ik nergens vinden.
Maar tot nu toe ben ik razend enthousiast.

Ook over de samenwerking met de leverancier GEARBEST.COM
Een email wordt b.v. binnen een kwartier tot een half uur beantwoord, onvoorstelbaar maar waar. Ook Na de levering zelfs.
 
Laatst bewerkt:
Houd dit nu in dat ik verder gewaarborgd zal blijven van douane formaliteiten?
Nee nog niet. Sommige vervoerders sturen de rekening achteraf, kan ik mij ook wel voorstellen wanneer het een hoog bedrag betreft en telefoons vallen in een bepaalde categorie met een aanzienlijke waarde. Welk bedrag aan waarde stond er op de enveloppe? Misschien, als het pakje niet zo groot was, heb je mazzel met de calamiteiten op Schiphol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan