Hoe zijn de Chinese Smartphones?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

2019-07-10.png

2019-07-10 (4).png

2019-07-10 (5).png

Bijgaande enige printouts van een Chinese Smartphone, die erg veel beloven

Hoe verhoud zich de kwaliteit van deze Chinese Smartphones?

Met vriendelijke groet

Dukkel
 
Hallo Manamana

Daarom vraag ik het ook
 
Dat was toch die site met die fake USB-sticks. 697,- euro voor 104,- euro? Sla wat biertjes achterover en gewoon bestellen. Later staat hier jouw melding:
Controleer verkopergegevens
Er zijn meldingen over deze verkoper!
Als u het niet eens bent met deze vermelding en heeft u daar vragen over, neem dan contact op met de politie.
 
Yeah, right...BT support => BT 2.0, we zitten inmiddels op BT 5...
Gezien de naamgeving een goedkope kopie van de Huawei P30 Pro...
AFBLIJVEN....
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dat appmeister artikel is stokoud voor mobiel begrippen, nl uit 2017.
Het andere pcweb artikel is weliswaar uit 2018, meer dan 1 jaar oud en heeft het vooral over Android 7 mobile... da's 2 versies terug tov nu... daar komt wars nooit meer een Android 10 op en dat geldt wel bijv voor de mobielltjes die ik onderaan ga noemen.
Je koopt vooral dus oude meuk bij het advies uit die 2 weblink.

Het type 6000 mobiel ziet er best aardig uit maar de resolutie is van een toestel van minimaal 5 tot 8 jaar oud.
Verder ontbreekt NFC en dat kan al snel belangrijk worden voor trein en bankieren.
Je kunt ook dat risico nemen.

Maar als je dan toch een Chinees toestel wilt, er zijn best redelijk in NL webwinkels te koop merken als Xiaomi met de NL wet achter je.
Onder de 150 euro heb je keuze uit een aantal Xiaomi's die probleemloos in NL te koop zijn, dus voor af en paar tientjes dat risico nemen?
Lees en vergelijk op tweakers mar eens. NFC zit vaak alleen op wat duurdere types.
https://tweakers.net/categorie/215/...2Rx9vZ0gY5CVamjLPYqF6KuU1mp-sgLkbMDYYyRjDF-AQ
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, maar ik denk dat je van zo'n goedkoop chinees ding niet het nieuwste van het nieuwste kunt en mag verwachten, je koopt tenslotte geen high-end toestel.
Daarnaast moet ik bekennen dat ik met de garantie- / retour afwikkeling van dx.com ( DealExtreme ) slechte ervaringen heb.
Men spreekt ineens geen Engels meer of je krijgt in het geheel geen antwoord en van DX zelf hoef je ook niks te verwachten wat bemiddeling of hulp betreft.
Amazon.de doet het wat dat betreft een stuk beter.
Iets als een smartphone zou ik niet in China kopen maar via een EU / NL reseller, misschien iets duurder maar "veiliger"...
 
Inderdaad, maar ik denk dat je van zo'n goedkoop chinees ding niet het nieuwste van het nieuwste kunt en mag verwachten, je koopt tenslotte geen high-end toestel.
De prijjs voor een nieuwe mid klasse zou nog steeds heel mooi zijn....maar helaas je loopt echte oude meuk...dus weggegooid geld.
Garanties uit CN wellicht ook een probleem, met Amazon.de eenmalig wat gehad, super afgehandeld via Amazon -NL..
 
Laatst bewerkt:
Als je een Chinaphone wenst te hebben rond een prijsklasse van 100 euro (zoals jouw vorige toestellen) kan je beter kijken naar Xiaomi. Die zetten best nog een goede reputatie neer op de europese markt aan een lage prijs. Voorbeeld : Xiaomi Redmi 6A , er zijn uiteraard meer modellen.
 
Ik heb zelf een ULEFONE T1 Premium Edition 6GB RAM 128GB . Ulefone is momenteel één van de grootste smartphone producenten van China.
Geweldig ding, en niet duur. Doet wat het moet doen, heeft een goede camera (16 MP & 5 MP PDAF Dual Back Camera + 8 MP (SW 13 MP) Front Camera) en ja, meer dan tevreden.
(gekocht bij https://www.coolicool.com)
 
Blijkt oude meuk.... Android 7.... uit herfst 2017 en dus 2 Android versies achter dus: https://www.coolicool.com/mobile-ph...57cd-26ghz-octa-core-55-inch-25d-corn-g-47254
Android 7.0......
Tijdstip Van Vrijgave 2017/08/01
op de markt 1 augustus 2017

Je krijgt mss nog wel Android 9 (de huidige) maar 10 en 11 wrs nooit.

Omgerekend : 240 euro en met alle risico's

Als je hem uit Europa laat komen betaal je ongerekend 301 euro ... das al helemaal erg veel ...

Ik heb deze voor 319 euro uit NL op het oog met de laatste Android 9...... en 4 weken bedenktijd bij webaankoop en 2 jaar normale NL garantie.

https://tweakers.net/pricewatch/1355670/xiaomi-mi-9-se-(128gb)-zwart.html

dan heb je een mobiel die pas een paar maanden uit is.....
 
Laatst bewerkt:
Omgerekend : 240 euro en met alle risico's
Ik had hem veel goedkoper, nu is deze duurder. Ik had een actie, hij was toen 175,=

Mij interesseert het niet of het een nieuw model is, ik ga niet met de mode mee. Wie betaald nu 700/800 euro voor een mobiel?
Dat is een maand wao uitkering voor mij.

Dit ding doet wat het moet doen, bellen, smssen, whatsappen, goede camera en alles wat erbij komt.
Het ging en gaat mij om de hoeveelheid opslag en geheugen. Dat is voor mij belangrijk.
Werkt verder als een tierelier, heeft geen kuren en doet lang op zijn batterij.

Android 10 en 11? Duh. Waarom? Omdat iedereen dat heeft? En wat nou als ik achter loop? Doe ik daar iemand pijn mee?
Betaal jij maar lekker 320 euro voor een mobieltje, ik doe er niet aan mee.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een maand wao uitkering voor mij.
Dat is vervelend vor jou.

Als ik in de WAO zou zitten, zou ik nooit bijna 200 euro voor een mobiel uitgeven en zeker niet het risico nemen uit China want als het mis gaat of stuk gaat en ze gaan moeilijk doen dan kosten me dat een kwart maand WAO....
ALS ik dan max 200 euro uit zou willen geven zou ik de volgende opties op een rij zetten.
Met NL garantie en zelfs nog met 2 weken retourrecht een mobiel hier kiezen/kopen. Er zitten hier toestellen tussen die 2 jaar geleden top waren, en je wilde niet mee doen met de laatste mode, prima toch.... Voordeel: veel minder risico bij zo een WAO-inkomen.
Er zijn veel mensen die een heel mooi mobieltje na <2 jaar al weg doen. In de kennniskring rondvragen ... en als je weet waar die vandaan komt scoor je een voordelig mobieltje... nog goedkoper dan via punt 1...

De aanbiedingen scherp in de gaten houden, soms liggen er ook hele aantrekkelijke mobieltjes bij Mediamarkt of elders in de bak. Online heeft wel een voorkeur, je kunt er zo van af in 2 weken, geld terug... dus proberen of het bevalt....
Zoals: Heb hier mijn laatste tablet & mobiel gekocht, hier zou ik ver onder de 200 euro wel wat vinden met minimaal 32 GB RAM (vaak nog XD kaartje mogelijk).

De zekerheid van de aankoop zou bij mij in de WAO erg hoog staan, een misser van ca 200 euro doet wel echt pijn dan.
Maar dit is alleen mijn mening en mijn aanpak, het staat ieder vrij om het anders te doen.
Geld op ... is geld op... hoe je het ook aanpakt.... dat staat in ieder geval wel vast.
 
Laatst bewerkt:
Dat appmeister artikel is stokoud voor mobiel begrippen, nl uit 2017.
Het andere pcweb artikel is weliswaar uit 2018, meer dan 1 jaar oud en heeft het vooral over Android 7 mobile... da's 2 versies terug tov nu... daar komt wars nooit meer een Android 10 op en dat geldt wel bijv voor de mobielltjes die ik onderaan ga noemen.
Je koopt vooral dus oude meuk bij het advies uit die 2 weblink.

Het type 6000 mobiel ziet er best aardig uit maar de resolutie is van een toestel van minimaal 5 tot 8 jaar oud.
Verder ontbreekt NFC en dat kan al snel belangrijk worden voor trein en bankieren.
Je kunt ook dat risico nemen.

Maar als je dan toch een Chinees toestel wilt, er zijn best redelijk in NL webwinkels te koop merken als Xiaomi met de NL wet achter je.
Onder de 150 euro heb je keuze uit een aantal Xiaomi's die probleemloos in NL te koop zijn, dus voor af en paar tientjes dat risico nemen?
Lees en vergelijk op tweakers mar eens. NFC zit vaak alleen op wat duurdere types.
https://tweakers.net/categorie/215/...2Rx9vZ0gY5CVamjLPYqF6KuU1mp-sgLkbMDYYyRjDF-AQ

Hallo route99

En als je de keuze had
1) Intern geheugen 3Gb
of
2) Wel uitgerust met NFC

Welke keuze zou je dan maken? Een toestel met 3Gb RAM of een toestel met NFC

En voor de rest overeenkomstige toestellen dus.

MVG
Dukkel
 
NFC goed punt om weer op terug te komen.:thumb:
Ivm nabij toekomstige diensten, het kan nog alle kanten heen...


Veel mobieltjes uit China hebben geen NFC, vaak wel de EU versies daarvan. Dus let goed op!
Hoe mooi die ULEFONE T1 Premium Edition 6GB RAM 128GB ROM ook is, die heeft ondanks zijn luxe.... geen NFC.

Ik zou zelfs voor beiden gaan ... onder de 200 euro koop je iets met 4 GB en NFC.

Je bent iets trager met 3 GB maar dan heb je wel meer keuze. Speel zelf met de vinkjes.
Ik heb nu het ook op Android 9 gezet, kun je jaren vooruit... neem je het risico, dan kun je ook een vinkje bij Android 8 zetten, heb je meer keuze.
Veel van die mobieltjes zijn tegenwoordig van veel glas... dus breekbaar... koop een goede stevige hoes en trek je niks van de reviews aan.
De camera? De lat is erg hoog komen te liggen. Probeer een review te vinden waar foto's van het mobiel staan die je overweegt... tevreden.... ok.
En zo ga je ook door de andere zaken heen, edn echte film kijk ik toch liever op de TV, mss op mijn desktop of laptop, maar op mijn mobiel zo'n klein scherm.... .tis maar hoe belangrijk je al die zaken vindt. Want daar betaal je de hoofdprijs van 700-1400 euro voor...

Dus met een beetje down to earth benadering koop je prima mobieltjes <200 euro.
Ik heb hem bij Belsimpel gekocht, 2 weken bedenktijd wettelijk en zij geven mij er nog 2 weken bij (check of dat altijd zo is).
Dus bevalt ie niet... stuur hem terug.... probeer dat maar eens met een Chinese webwinkel voor elkaar te krijgen.....
Andere zaken waarvan ik zeker weet dat ze gaan bevallen koop ik ook wel in China, maar een mobiel, liever niet.



Vergeet niet: Dit is alleen mijn mening, je zult zelf moeten uitzoeken of je het daar mee eens bent.
Succes er mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan