Hoe zijn de Chinese Smartphones?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Alfred 2
Er staat beslist geen bedrag op de enveloppe
Wel dat het afkomstig is uit Duitsland (misschien geeft dat nog beet?)
 
Hallo Manamana

Als je Roaming uitschakelt, gebruik je dan nog ALLEEN WiFi?
Of moet je ook nog Mobiele Data uitschakelen om dus alleen WiFi te gebruiken?
 
Het zit wel snor, komt goed Jan.

Wat is roaming?
Als je aan het roamen bent, ben je bereikbaar in het buitenland en kun je bellen, sms’en en internetten. Zodra je de Nederlandse grens overgaat maakt je smartphone contact met het netwerk van een lokale provider. Dit is uiteraard niet gratis, en tot 2017 legde je provider de rekening hiervoor bij jou neer. Dit mag niet meer dankzij nieuwe regels van de Europese Unie. Daarom kun je nu overal in Europa bellen, internetten en sms’en vanuit je bundel. Je kunt je telefoon dus op dezelfde manier gebruiken in Duitsland, Frankrijk of Spanje als in Nederland. Zoals wel vaker zijn er echter wel uitzonderingen op de regel.

De addertjes onder het gras
Zoals gezegd mogen Nederlandse providers geen roamingkosten rekenen voor gebruik in de Europese Unie. Dit betekent dat je nog steeds extra moet betalen wanneer je op vakantie gaat naar bijvoorbeeld Noorwegen en Zwitserland. Die landen zijn natuurlijk wel onderdeel van het continent Europa, maar doen niet mee aan de Europese Unie. Voorlopig behoort het Verenigd Koninkrijk politiek gezien nog bij het EU-gebied, dus zijn ook hier de roamingkosten afgeschaft. Sommige providers hanteren coulante tarieven voor mobiel gebruik in deze landen. Sla hiervoor het contract van jouw aanbieder er nog eens op na.
 
Laatst bewerkt:
Dan is het geen zending van buiten de EU en binnen de Europese Unie is er vrij verkeer van personen, geld en goederen. Invoerheffingen en verbruiksbelasting zijn dan betaald. Goed gedaan, anders weet ik het ook niet.
 
Nee, ik denk het tweede want roaming is het automatisch wisselen van provider bij de landsgrens en daar voorbij.
 
Wel dat het afkomstig is uit Duitsland (misschien geeft dat nog beet?)
Dan heb je mazzel gehad, net als ik met mijn zuigrobot.
Doen ze het rechtstreeks uit CN dan heb je altijd kans dat ze je er uit pikken maar mss hadden de brandstof perikelen je dan geholpen? Of juist niet... want eze hadden meer tijd om de bagage te doorsnuffelen... want die ging toch niet weg.... :evil:

Anyhow.... veel plezier er mee en laat nog eens wat van je horen als ie eenmaal een tijdje aan het werk is met alle instellingen ok.
 
Laatst bewerkt:
Een half biertje van een liter is toch nog een halve liter. :p:d:):p:D:love:
 
Hallo Manamana

:p:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan