extensies wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Ik heb een cd gekopieerd naar mijn harddisk met tientallen foto's met de extensie KPX. Hoe kan ik ze allemaal met één handeling wijzigen in PCX zodat ik ze in mijn fotoprogramma kan bekijken en ze niet allemaal apart hoeft te wijzigen?
 
Dat kan met een renamer (software) o.a. Advanced Renamer. Echter PCX is PC paintbrush bitmap format en KPX zouden landkaarten zijn? In dit artikel heeft men het over converteren. Eén link werkt niet. In de zoekmachine Everything kun je de extensie zo veranderen. Maar ik betwijfel sterk of renamen de oplossing is.
 
Laatst bewerkt:
In een commandbox naar die map gaan en dan:
Code:
Ren *.KPX *.PCX

Maar wat Senso zegt, het wijzigt niets aan het bestand zelf.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn inderdaad landkaarten. Ik heb ze uiteraard niet allemaal nodig dus misschien is het 't handigst als ik de kaart die ik nodig heb even rename. De programma's of website die jullie noemen vragen een bestandsnaam en geen mapnaam waarin ze allemaal staan. Heb jij een voorbeeld van een commandbox? Heb totalcommander geprobeerd maar dat lukt niet.
 
De programma's of website die jullie noemen vragen een bestandsnaam en geen mapnaam waarin ze allemaal staan.
Dat lijkt mij logisch want je wilt bestanden met extensies hernoemen en geen mappen. In Advanced Renamer sleep je de bestanden in het rechter vak > Kies > Vervang (links) .KPX > Vervang door .PCX > Rechts zie je de nieuwe bestandsnaam.

Echter ik denk dat je een foutmelding krijgt (linksonder). Je kunt de batch starten maar dat is eigen risico. Zou toch eerst reservekopieën maken.

Oeps, ik zie dat Advanced Renamer een nieuwe interface heeft gekregen. Ik werk nog met een oude versie. Kijk zelf even hoe het moet. Zal wel niet zo moeilijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het al met één bestand geprobeerd (hernoemen) en daarna geopend in je bewerkingsprogramma? Want als dat niet lukt (iedereen die heeft gezegd dat het hernoemen van een bestand niets verandert aan de eigenschappen van date bestand heeft gelijk) heeft hernoemen natuurlijk ook geen zin, en zul je een conversie moeten gebruiken. Wat dan overigens best in een batch kan.
 
Heb inderdaad advanced renamer gebruikt en dat ging goed maar vandaag merkte ik dat ik rename .kpx .cpx heb gedaan in plaats van .kpx .pcx Nu heb ik het veranderd maar hel lukt mij niet meer te renamen. Ik ken het programma niet te goed om te weten welke instelling nu fout is.
 
Waarom lukt het niet. Welke foutmelding? Weigert die de batch te starten of uit te voeren? Batch ongedaan maken geprobeerd?
Met de instellingen kun je weinig fout doen. Zie post 6.
 
Krijg geen foutmelding maar ok. Kan het zijn dat ik niet weet waar hij de gewijzigde bestanden neer zet? Kan het ook zijn dat hij het maar één keer gedaan heeft en je nu moet registreren en kost dat geld?Klembord01.jpg
 
Laatst bewerkt:
De gewijzigde bestanden veranderen nooit van locatie. Op de afbeelding zie je de fout. *.KPX kan natuurlijk niet. Gewoon .KPX
en Toepassen op: Naam en extensie
Zo heb ik het getest en de extensie wijzigt. Echter zoals OctaFisch en ik al zeiden, blijft de vraag of dit gewijzigde bestand bruikbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Hoera, het is gelukt. Ik heb wel een paar keer zonder de * gedaan maar steeds of extensie of naam wijzigen en niet naam en extensie wijzigen. Nu dus wel. Dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan