Zelfde waarde invullen in een veld van meerdere records

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap het nu. Doet zich voor als het laatst aangevinkte record nog niet bewaard werd. Dus je zou ook het record in het begin van de code kunnen bewaren.


Alle twee bedankt voor de oplossing!
 
Wat betekent dirty?
Als een record (al dan niet op een formulier) in de Bewerkingsmodus staat (herkenbaar aan het potloodje) dan is de status van dat record ‘Dirty’. Met Me.Dirty = False bewaar je eigenlijk het record, en zet je de status Dirty dus op False.
Daarom gebruik ik dat dus vaak als het record nog niet is opgeslagen, en je de aangepaste waarden van dat formulier nodig hebt in je vervolgacties. Je had ook een DoCmd kunnen gebruiken om het record op te slaan. Want dat was dus je probleem: het actieve record was nog niet opgeslagen, en dus niet leesbaar voor je query.

De aanvullende vraag was sowieso denk ik geen onderdeel van je cursus, en dan kun je net zo goed een jofele oplossing geven :).
 
Renee, je zegt dat als je da actie maar één keer uitgevoerd wordt er één record ontbreekt: ik gok op het record dat actief staat. Daar is het vinkjesveld = True nog niet weggeschreven naar de database. Als je eerst het actieve record opslaat voor je de actie uitvoert, loopt het waarschijnlijk van de eerste keer goed.
 
Noella: dat heb ik al uitgelegd, met de bijbehorende oplossing :).
 
Bedankt Octafish en Noella, mijn eurocent was ondertussen dus ook gevallen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan