Emsisoft Emergency kit 10.0 hoe betrouwbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
216
Laptop ASUS WiN10 NL 1809, build 17763.615

Wegens problemen met office een scan gedaan met Emsisoft Emergency kit 10.0 die vond maar liefst 27 "dingen"

12 van die gevonden dingen heb ik los gescand met Malwarebytes, Superantispyware en (betaalde)Bitdefender.
Die hadden allen geen moeite met de door Emsisoft gevonden "bedreigingen"

De overige 15 twijfel ik nog over of ik die ook nog ga scannen.

Is Emsisoft wel betrouwbaar genoeg?
En wat moet ik nou met die "bedreigingen"? (volgens Emsisoft)

Emsisoft scan Knipsel.PNG Emsisoft scan Knipsel2.PNG Emsisoft scan results grafisch Knipsel.PNG
 
Laatst bewerkt:
Wat is jouw hoofdbeveiliging (total security programma) dan op de laptop? Emisoft heeft ook betaalde versies (malware en internet security met firewall).

Normaal moet je de items in quarantaine plaatsen en individueel herstellen als er problemen zijn. Heb je systeemback-ups? Het is inderdaad wel een beetje ongeloofwaardig. Maar dat heb je als je geen goed programma hebt. Ik dacht dat Bitdefender en Firewall alleen voldoende zou moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Emsisoft emergency kit al jaren als "achterwacht" naast mijn standaard av-software en als Emsisoft iets vindt is het meestal wel serieus. Maar Emsisoft heeft ook wel eens een foutje gemaakt. Daarom altijd de gevonden bedreigingen in quarantaine plaatsen zodat het weer teruggezet kan worden als dat nodig blijkt.

Als ik de besmettingen bekijk vermoed ik dat u graag gratis software download.
Veel gratis software bevat malware en virussen.
Daarom is het verstandig om uw browser te beschermen met producten als Ublock Origin en Ghostery.
Ik zie dat u ook IE gebruikt.
Beter en veiliger is het om bijv. Firefox te gebruiken.
 
Wat is jouw hoofdbeveiliging (total security programma) dan op de laptop? Emisoft heeft ook betaalde versies (malware en internet security met firewall).

Normaal moet je de items in quarantaine plaatsen en individueel herstellen als er problemen zijn. Heb je systeemback-ups? Het is inderdaad wel een beetje ongeloofwaardig. Maar dat heb je als je geen goed programma hebt. Ik dacht dat Bitdefender en Firewall alleen voldoende zou moeten zijn.
Hoofdbeveiliging is Bitdefender Security en dat is een betaalde versie, plus de gebruikelijke beveiliging van Win10, heb geen recente backup :(

Bitdefender is toch behoorlijk streng hoor ik om me heen, en malwarebytes ook!

Vooral die dropbox client dingen begrijp ik niet, ik gebruik inderdaad dropbox maar de updates daarvoor komen automatisch van dropbox zelf.
Zelfs de dropbox uninstaller zou besmet zijn.
Wat nu?
 
Ik gebruik Emsisoft emergency kit al jaren als "achterwacht" naast mijn standaard av-software en als Emsisoft iets vindt is het meestal wel serieus. Maar Emsisoft heeft ook wel eens een foutje gemaakt. Daarom altijd de gevonden bedreigingen in quarantaine plaatsen zodat het weer teruggezet kan worden als dat nodig blijkt.
Ik heb hem zomaar eens gedraaid omdat niet alle antivirussoftware alles "pakt"
vooral dat emsisoft 2x precies dezelfde in het lijstje zet geeft me te denken.

Als ik de besmettingen bekijk vermoed ik dat u graag gratis software download.
Veel gratis software bevat malware en virussen.
Ik download wel eens maar ben daarin toch erg voorzichtig, maar niet genoeg zo blijkelijk :(
Zo scan ik alles wat ik download voor een eventuele installatie of start. (wat bitdefender op de achtergrond ook al doet)

Daarom is het verstandig om uw browser te beschermen met producten als Ublock Origin en Ghostery.
Ik zie dat u ook IE gebruikt.
Beter en veiliger is het om bijv. Firefox te gebruiken.
Meestal werk ik met FireFox, maar wijk wel uit naar andere browsers als het niet goed gaat op een site.
Ik heb Edge Firefox, IE en Chrome erop staan.
Ghostery gebruik ik ook maar dan werken sommige sites (soms) weer niet optimaal, dus die pauzeer ik weleens.

Wat kan ik nu het beste doen, alles in quarantaine zetten en kijken of er wat fout gaat?
 
Is die betaalde Bitdefender dan incl. een Firewall? Dan zou dat toch voldoende moeten zijn. En naar aanleiding van downloads, die behoren gescand/gecontroleerd te worden. Ik heb de indruk dat er weinig aan de hand is. Probeer anders deze eens. Lees de handleiding!

Overigens je moet altijd zorgen voor herstelpunten en systeemkopieën. De laatste kun je eenvoudig maken met Aomei en EaseUs Todo Bakup. Maak een recovery disk/medium!
 
Ja, ik zou ze in quarantaine zetten en dan zien, na herstart, of alles het nog goed doet.

Over de bescherming in de browser nog even dit: Ghostery beschermt alleen uw privacy. Voor dit soort zaken (malware) is Ublock Origin belangrijk. Als Ublock Origin de toegang van een website tegenhoudt is er echt iets mis met die web site en is het ten zeerste af te raden om de waarschuwing te negeren en met een andere browser (zonder Ublock Origin) alsnog daar naar toe te gaan.
 
Neem me niet kwalijk maar ik vind dat een belachelijke zaak. Een betaald security programma, scannen met Malwarebytes, Superantispyware en Emisoft. Dan ook nog Ghostery en Ublock Origin, moet nog gekker worden. Dan zijn we in de jaren 2000 tot 2010 waarin er 'tig' freeware programma's waren voor de beveiliging.

Ik heb wel wat anders te doen dan voortdurend scannen en 'tig' programma's te gebruiken voor de beveiliging. Ik heb er maar één (betaald) en dat is genoeg. Kan iedere website bezoeken en downloaden wat ik wil en krijg inbraken etc. en de zaak wordt keurig netjes afgehandeld. Waar betaal ik anders voor.

Natuurlijk als jezelf je pin- en tan-codes afgeeft is daar geen kruid tegen gewassen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan