Afwezigheidsregistratie in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
Dezelfde toepassing als in Access maar nu in Excel
Deze toepassing is niet beveiligd.
In de vba code staat deze mogelijkheid wel. Verder in VBA menu en lint verbergen. Afsluiten met x uitsluiten. En andere tips.
 

Bijlagen

  • helpmij excel.zip
    190,4 KB · Weergaven: 221
Laatst bewerkt:
Deze Excel toepassing wordt al maanden zonder enige reactie omtrent het menu en lint in een klein bedrijf probleemloos gebruikt. De toepassing is dan wel geheel beveiligd.
Zoals je kan lezen in de bijgesloten VBA registratie kan je o.a. m.b.v. van de Ctrl+s en Ctrl+s het e.e.a. opheffen of instellen.
Er voor deze Helpmij toepassing bewust gekozen om niets te beveiligen.
Ook tijdens het met behulp van de de tabtoets naar een te openen of geopend Word gaan zijn er geen problemen ondervonden.
Waarom het uitschakelen. Eenvoudig om de gebruiker niet in de gelegenheid te stellen de toepassing aan te passen.
In dit voorbeeld kan natuurlijk van alles aangepast worden. Denk aan een formulier voor een de naw gegevens van een nieuwe medewerker.
Er moet dan automatisch een nieuw werkblad met alle formules, zoals in het eerste werkblad, aangemaakt worden.
In het jaar overzicht moet in elke maand een regel bijkomen voor de nieuwe medewerker. Aanpassingen genoeg te verzinnen.
 

Bijlagen

  • Excel VBA Verlofregistratie.docx
    15,5 KB · Weergaven: 156
Laatst bewerkt:
Beste cow18,
Sympathiek dat je na de aanpassing er nogmaals naar wil kijken.
Als iets gevorderde VBA gebruiker kan je het wellicht ook zelf aanpassen.
Ik heb jouw opmerking niet eerder van anderen gehad. Zelf heb ik ook dit probleem niet gehad.
Volgens mij wordt bij afsluiten alles weer teruggezet.
Maar ik zal het nogmaals nalopen.
 
Deze Excel toepassing is net als de Access toepassing gemaakt met Office 365.
Bij het afsluiten van de toepassing wordt de rechtermuisknop weer geactiveerd.
De VBA hiervoor staat in module5
Enne cow18 je had gelijk.:eek:
(Van 2 vestigingen nooit een opmerking hierover gehad.)
 

Bijlagen

  • helpmij excel.zip
    190,9 KB · Weergaven: 118
Ik heb een scherm met lage resolutie en krijg geen totalen in beeld
Ook kan ik niet naar rechts scrollen omdat de horizontale scrollbar verwijderd is.
Verder kan ik de zoom ook niet aanpassen om bij een grotere zoom de totalen in beeld te krijgen.
Hoe krijg ik die horizontale scrollbar en zoom weer terug?
 
Laatst bewerkt:
Alphamax. Probeer eens Ctrl+r en/of Ctrl+s. De menu's staan dan weer in beeld.
(Ik meld even uit het hoofd.) volgens mij staat dit ook in de bijgesloten VBA tekst.
Het niet tonen van het menu en lint is om de mogelijkheden te zien. Ook voor de evt. gebruiker. Zodat deze bedoeld of onbedoeld niets kan wijzigen. Normaal zijn alle werkbladen ook beveiligd zodat de formules niet per ongeluk gewist of aangepast kunnen worden. Ook dit staat in de VBA code(maar is wel uitgeschakeld).
Graag je reactie al het je gelukt is.
 
Met CTRL+R is het lint terug maar niet de scrollbars dus ik kan nog steeds niet naar rechts scrollen.
 
Klik op het tabblad Bestand.
Klik op Opties en klik vervolgens op de categorie Geavanceerd .
Schakel onder weergave opties voor deze werkmaphet selectie vakje horizontale schuif balk weer geven in of uit en
Geef een verticale schuif balk op om de schuif balken weer te geven of te verbergen.

Kan je hiermee uit de voeten?
 
Ja is gelukt, de scrollbars zijn terug.
Maar als ik het bestand opsla en dan weer open dan ben ik weer terug bij af.
 
Ik zie dat het bestand werkt met verlofuren en niet met ADV/ATV, tijd voor tijd, wettelijke en bovenwettelijke vakantiedagen.
 
Alphamax, geen idee hoever je vba kennis reikt, maar bij het afsluiten van deze toepassing wordt dit weer teruggezet.
Wellicht zou je zelf bij het starten van deze toepassing middels vba de scrollbars op true kunnen zetten.
Natuurlijk kan deze toepassing verder aangepast of uitgebreid worden. Met ADV of bv 150% uren compensatie dienstroosters enz.
Er zijn nog zat uitbreidingen te bedenken. Wellicht ben je bekend met SAP e.a. Echter deze toepassing voldoet aan de vraag. Verder heb ik hem geplaatst om een aantal vba mogelijkheden te tonen.

Maar in deze bijlage heb ik het al aangepast. Horizontale en verticale scrollbars zijn weer aanwezig.
 

Bijlagen

  • helpmij excel.zip
    190,3 KB · Weergaven: 167
Laatst bewerkt:
Dank je voor het aanpassen.
Ik werk dagelijks met SAP als ERP-systeem.
Kan SAP ook overweg met verlofuren? dat is een toepassing die ik nog niet kende.
 
Laatst bewerkt:
Met SAP is het ook mogelijk om 7 x 24 uur roosters te maken die met van alles rekening kan houden. Denk bv aan de ARBO regels. En ook met alle soorten wensen die de organisatie stelt.
Dit uit eigen ervaring uit mijn werkzaam verleden.
Gewoon contact met SAP opnemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan