JPG in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
398
Hallo,

Ik heb een tabel een veld van het type OLE-object. Nu wil ik daar plaatjes in zetten van het type JPG.
Dus kies ik met rechts op Object invoegen en daarna op Bestand invoegen en klik op het plaatje.

Als ik nu een formulier maak van deze tabel, dan zijn de JPG's niet zichtbaar. Allen maar een icoontje met de naam eronder.
Bitmaps laat ie wel gelijk zien...

Hoe krijg ik de JPG's direct zichtbaar..?

Dank alvast,

Jos
 
Laat ik beginnen met de belangrijkste tip: vervang dat veld door een tekstveld en sla geen foto's op in je database. Dat is nergens voor nodig, en maakt je db in no-time vele malen groter. Zet je foto's in een map, en sla dus alleen het pad+naam op van de foto.
Foto's op een formulier moet je koppelen aan een afbeeldingsobject, anders kun je ze niet zien. Dat is waarschijnlijk je probleem. Bitmaps worden intern anders behandeld. Voor bitmaps is de grootte overigens nog veel rotter dan bij jpg's :).
 
Ok, dus direct in formulier een afbeeldingsobject maken bedoel je?
Ik had eerst Niet-afhankelijk objectkader, maar dat werkte ook niet.

Met afbeelding invoegen wel, maar dan wordt de DB weer zo groot.

Welke moet ik nou gebruiken om te koppelen?
 
Een afbeeldingsobject heeft een bron nodig, in mijn geval dus een tekstveld uit de tabel. Dat ververs je met een Repaint opdracht op de gebeurtenis <Bij aanwijzen> (OnCurrent) van het formulier, zodat je bij bladeren het formulier steeds ververst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan