Internet snelheid te laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Berichten
371
Beste Helpmij.
Onlangs is door Ziggo mijn internet verhoogd van 60Mbits naar 100Mbits. Maar bij downloaden krijg ik nog gewoon 60Mbits. De Speed test gedaan bij Ziggo en die was correct.
Ik heb een pay server (XsNews) en download met Grabit.
Ik heb bij XsNews en Grabit naar instellingen hiervoor gezocht maar zou niet weten waar ik dat kan veranderen.
Iemand die mij kan helpen?
PS
Hoop dat mijn vraag in de goede sectie is geplaatst.
VrGr
 
Welk abonnement heb je bij XSNEWS? Is die voldoende?
En heb je ingesteld dat alle connecties mogen worden gebruikt?
 
In de praktijk merk je van zo'n kleine upgrade maar weinig...maar wel in jouw knip.
 
Onlangs is door Ziggo mijn internet verhoogd van 60Mbits naar 100Mbits. Maar bij downloaden krijg ik nog gewoon 60Mbits.
In de meeste gevallen moet je na zo'n snelheids-update je modem/router opnieuw opstarten om de nieuwe snelheid te kunnen gebruiken..
Is dat ook gebeurd...??
 
edmoor;6187394]Welk abonnement heb je bij XSNEWS? Is die voldoende?
En heb je ingesteld dat alle connecties mogen worden gebruikt?[/QUOTE]
Bedankt voor de reactie. Ik gebruik al jaren XSnews en ik zou niet weten of het abonnement voldoende is en waar kan ik dat dan zien?
En waar kan ik zien of alle connecties zijn gebruikt. Ben altijd een beetje voorzichtig om in de instellingen te rommelen.
De Modem en de route heb 5 min van de stroom gehad en dat gaf geen resultaat.
Vr Groet aan allen die gereageerd hebben.
 
Hier kan je zien welke abonnementsvormen XsNews heeft:
https://www.xsnews.nl/nl/products.html

Het aantal connecties kan je instellen in je News Reader, maar als je daar nooit iets mee hebt gedaan zal dat wel op maximaal staan.
 
edmoor Ik heb een abonnement van 8 Euro p/m

En het aantal connecties stond op 10 deze heb ik op 30 gezet, maar of dat wat uit maakt betwijfel ik.
VrGroet
 
Niet geschoten is altijd mis ;)
Daarnaast is uiteraard je downloadsnelheid afhankelijk van de uploadsnelheid van de server waar je download vandaan komt.
 
Laatst bewerkt:
edmoor Dat klopt, maar mijn router kan maximaal 100Mbits aan, dus dat is niet te veel.
Bestel nu een Linksys ea6350 router eens kijken of dat nog wat helpt. Werkt dat meld ik het wel even.
Bedankt voor het mee denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan