probleem met pagina opbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.

apcmvw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2012
Berichten
78
Ik heb een site met drie kolommen, een header en een footer.
Op mijn pagina golfbestemming.nl/rosapenna.html heb ik nu het volgende probleem.
Links staat bij mij sidebar1 rechts sidebar2 en in het midden content. Op deze pagina plaats ik enkele foto's over de hele breedte in een div genaamd "fotoh". Daarna wil ik weer verder met sidebar links, content en sidebar rechts. Als ik dit doe in Dreamweaver werkt dat ook maar in de Chrome browser niet. In Firefox doet de pagina overigens wel wat hij doen moet. Voor alle duidelijkheid: Mijn probleem is dat de tekst die begint met "Pavillon" (gedeeltelijk) achter de foto van high tea verdwijnt.
Hoe los ik dit op?
Bvd
 
Kan je jouw relevante code hier delen?
 
Bij mij ziet het er ook goed uit in Chrome (versie 75), misschien dat jij in Chrome een verouderde css laad vanuit de cache?

Je kan in Chrome de pagina het beste verversen met Ctrl + F5, dan worden alle gekoppelde bestanden zoals CSS en javascript bestanden vanaf de server geladen.
 

Bijlagen

  • golf.png
    golf.png
    709,9 KB · Weergaven: 41
Sorry ariecade. De pagina waar het probleem zich voordoet is golfbestemming.nl/rosapenna2.html. In de eerdergenoemde pagina heb ik het probleem "opgelost" door een extra grote marge boven de foto met "high tea" in te lassen. Ik hoop dat het probleem nu duidelijk is (en je ook een oplossing voor me weet. Nogmaals in Firefox heb ik het probleem niet!
Overigens: Ik heb de cache leeggemaakt zonder dat het een gevolg had voor de paginaweergave in Chrome (versie 75).
 
Allereerst een kleine tip ......... gebruik geen spaties in bestandsnamen zoals "cssmaart 2016.css" maar maakt daar b.v. "cssmaart-2016.css" van ( zie ook b.v. https://www.arclab.com/en/kb/htmlcss/uri-url-encoding-spaces-in-links-href-img-src.html)

Daarnaast roep je de "cssmaart 2016.css" tweemaal op, ik zou diegene tussen <style type="text/css"> </style> verwijderen want een link naar een css bestand hoeft niet tussen een <style> tag te staan maar moet in een <link> tag.

Maar nu nog even over het probleem ..........:d

Je hebt net na de <body> tag dit staan:

<div class="header" style="background-image:url(http://golfbestemming.nl/images/rosapenna/2.jpg)"">

Daar staat een " teveel in, verwijder de laatste " zodat er dan komt te staan:

<div class="header" style="background-image:url(http://golfbestemming.nl/images/rosapenna/2.jpg)">

Ik zag ook nog een aantal <p> tags en een <div> tag die niet correct afgesloten waren met een </p> tag.

Daarna werd in Chrome de pagina bij mij wel goed getoond.

Ik heb de nieuwe code even in een bijlage voor je gezet, hopelijk gaat het nu weer beter in Chrome :thumb:
 

Bijlagen

  • golf.zip
    4 KB · Weergaven: 17
En voor smartphone, tablet en pc? En dan ook gelijk maar html5 in plaats van verouderde xhtml.

Noot: wijzig even bestandsnaam index.php in index.html
 

Bijlagen

  • pagina1.zip
    5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan