• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken / als functie / dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marinka86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2019
Berichten
4
Goedemiddag,

Ik ben al even aan het puzzelen hoe ik in excel het invullen kan vergemakkelijken, maar ben wat roestig, het is al weer even geleden dat ik iets dergelijks heb proberen te maken. Wat ik zou willen :

in een tabblad A moet ik een code en bijbehorend getal invullen, nu moet ik deze in tabblad B opzoeken, zowel code als getal onthouden en in het tabblad invullen.
Het mooiste zou zijn als ik dit in het tabblad A zelf zou kunnen regelen, met deels automatisch invullen.

Voorbeeld tabblad B:

Soort code getal
Keuze A 500.1 300
Keuze B 500.2 180
Keuze C 500.3 180
Keuze D 500.4 240

Voorbeeld tabblad A
Cel A1 > keuze (a/d) > cel B1 en C1 vult automatisch corresponderende code en getal afhankelijk van de keuze va A1

Nu ik dit allemaal beschrijf is het misschien toch ook ingewikkelder dan ik dacht, maar goed iemand wellicht tips?

Groet Marinka
 
Welkom alsnog op het forum. Ik heb voor deze keer zelf een voorbeeldje gemaakt, hoewel we graag hebben dat jij als vragensteller dit doet... voorkomt overtypen, onduidelijkheden e.d.
 

Bijlagen

  • Marinka86 (AC).xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 69
ah bedankt! ik zat dus behoorlijk dichtbij, alleen die tabbladverwijzing kwam ik niet uit! Super bedankt, en in vervolg zal ik er een excelbestand bijvoegen,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan