Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: marge in % in een draaitabel

Junior Member
    Vraag is opgelost

marge in % in een draaitabel

Hallo allemaal,

Nou ben ik niet zo onhandig in excel, maar een ding wil me maar niet lukken.

Ik wil namelijk marge uitrekenen in een draaitabel in zowel bedrag als percentage.
    Bedrag dat gaat prima, dat is gewoon het eindtotaal. Maar om een percentage erachter te plakken wil me niet lukken.
    Ik heb geprobeerd met een berekend veld, maar waar ik op vastloop is dat de kosten en opbrengsten in één kolom zitten in de data. Met danwel een "k" voor de kosten of "o" voor de opbrengsten. In een draaitabel kan ik die onderscheid maken in het kolom veldje, maar een berekend veld kan ik dan weer niet toepassen.

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt.
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Mega Senior E v R's avatar
    Een berekend veld ziet tekst als 0, daarnaast kun je (sub)totalen uit jouw draaitabel niet gebruiken in een berekend veld.
    Of de methode van cow18 van hierboven, of jouw tabel uitbreiden met een aantal hulpkolommen met formules.
    Gr. Eric

Junior Member
    Ik wil juist niet al teveel hulpkolommen en formules, omdat dit een steeds groter wordend bestand gaat zijn. Zal alles maar doen vertragen op een gegeven moment.
    Methode van cow18 lijkt me dan simpel genoeg als oplossing.

Beide bedankt voor de hulp!

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren