• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

marge in % in een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateurtje1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2015
Berichten
3
Hallo allemaal,

Nou ben ik niet zo onhandig in excel, maar een ding wil me maar niet lukken.

Ik wil namelijk marge uitrekenen in een draaitabel in zowel bedrag als percentage.
Bedrag dat gaat prima, dat is gewoon het eindtotaal. Maar om een percentage erachter te plakken wil me niet lukken.
Ik heb geprobeerd met een berekend veld, maar waar ik op vastloop is dat de kosten en opbrengsten in één kolom zitten in de data. Met danwel een "k" voor de kosten of "o" voor de opbrengsten. In een draaitabel kan ik die onderscheid maken in het kolom veldje, maar een berekend veld kan ik dan weer niet toepassen.

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 33
Een berekend veld ziet tekst als 0, daarnaast kun je (sub)totalen uit jouw draaitabel niet gebruiken in een berekend veld.
Of de methode van cow18 van hierboven, of jouw tabel uitbreiden met een aantal hulpkolommen met formules.
 
Ik wil juist niet al teveel hulpkolommen en formules, omdat dit een steeds groter wordend bestand gaat zijn. Zal alles maar doen vertragen op een gegeven moment.
Methode van cow18 lijkt me dan simpel genoeg als oplossing.

Beide bedankt voor de hulp! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan