Wanneer en hoe Windows 7 naar windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Ik las dat windows 7 binnenkort geen updates meer ontvangt. Moet ik nu overgaan naar windows 10?

Hoe kan ik dit het beste doen EN al mijn documenten ,programma's etc behoud?

Heb nu Wondows 7 premium home met licentienummer
 
Begin maar vast met backuppen (2x) als je dat nog niet gedaan hebt op meer externe schijven of iets dergelijks ... de andere tips komen vast zo nog... ik ga slapen.... ;)
 
windows 10 kopen of upgraden van windows 7 naar 10

Wat bedoel je met schone lei? Moet ik dan Windows 10 Home kopen voor € 145 ? En overschrijft die dan alles wat ik nu op de computer heb staan? (Windows 7 home)
 
Nee, je kunt Win 10 gewoon van de website van Microsoft downloaden m.b.v het hulpprogramma op deze pagina.
Vervolgens koop je online een digitale licentie of licentie-code voor rond de € 25 en klaar ben je.
 
als via deze site windows 10 download overschrijft die dan windows 7

Als ik via het laatste bericht Windows 10 download en licentie koop ,overschrijft deze dan de Windows 7 die nu op mijn computer staat?

Moet ik dan een backup maken van documenten,afbeeldingen etc, of van de hele computer?
 
Een backup maken is altijd een goed idee want als je HDD crasht ben je in veel gevallen alles kwijt dus als je data je lief is, is dat iets dat je op regelmatige basis ( 1x / week bijv ) al zou moeten doen.
Of je nu nog een upgrade-optie krijgt voor Win7 naar Win 10 weet ik niet, mogelijk wel.
Mijn advies is echter om een schone , nieuwe installatie uit te voeren.
Dan ben je zeker dat je geen problemen ondervindt van "overblijfselen" van de oude Win7 installatie.
Je pc werkt dan snel en soepel.
Het is wel aan te bevelen om vooraf op de support website van de moederbord fabrikant te kijken naar stuurprogramma's en deze, uitgepakt, op een usbstick te zetten.
Mocht je na de Win 10 installatie nog stuurprogramma's missen, dan kun je die van de usbstick alsnog installeren.
 
Moet ik dan een backup maken van documenten,afbeeldingen etc,
Die had je vast al, maar extra backups kan nooit kwaad.

of van de hele computer?
Dat zou ik apart doen en heet dan een image, Aomei backupper kan dat gratis voor je doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan