• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule boodschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nynke253

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
76
hallo allemaal

ik ben op zoek naar de formule voor inzicht in boodschappen.
in het tabblad van juni zien jullie boodschappen staan. Dit zijn voorbeelden.
Nu zien jullie in kolom C de bedragen maar soms krijg je korting of bv statiegeld terug.
De hoeveelheid die ik terug krijg zie je in kolom F.
Nu heb ik een tabblad met kosten daarop zie je hoeveel er voor iets is uitgegeven. Nu wil ik dat hij de de bedragen van kolom C optelt zodat ik kan zien hoeveel er is uitgegeven. (Dit is niet het probleem) maar het probleem wat ik nu heb is dat ik wil dat hij als er een bedrag in kolom F staat dat hij dit aftrekt omdat ik dit immers in korting of terug hebt gehad en dus niet heb uitgegeven.
 

Bijlagen

  • boodschappen 2019 - kopie.xlsx
    68,8 KB · Weergaven: 31
zo?

Code:
=SOM.ALS('juni ''19'!D:D;'kosten 2019'!A29;'juni ''19'!C:C)-SOM.ALS('juni ''19'!D:D;'kosten 2019'!A29;'juni ''19'!F:F)
 
Simpele formule:
Code:
=SOM.ALS('juni ''19'!$D$3:$D$110;'kosten 2019'!A6;'juni ''19'!$G$3:$G$110)-SOM.ALS('juni ''19'!$D$3:$D$110;'kosten 2019'!A6;'juni ''19'!$F$3:$F$110)
Of anders:
Code:
=SOMPRODUCT(('juni ''19'!$D$3:$D$110=$A6)*(('juni ''19'!$C$3:$C$110)-('juni ''19'!$F$3:$F$110)))
 
Laatst bewerkt:
iedereen bedankt ik had dit ook geprobeerd maar kennelijk ergens iets verkeerd ingevuld. het is nu wel gelukt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan