• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe zorgen dat tabel maar 1 regel blijft

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Hallo,

Hoe kan ik zorgen dat in een tabel (geen pivot) alleen de eerste regel word gebruikt.
Dus dat steeds de eerste regel word overschreven als er een nieuwe invoer is en niet dat de nieuwe invoer op de tweede regel word weg geschreven?

Is dat mogelijk?
 
zo?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If ListObjects("Tabel2").ListRows.Count > 1 Then ListObjects("Tabel2").ListRows(1).Delete
End Sub
 
Door het werkblad te beveiligen (nadat je eerst die eerste rij de celeigenschappen op niet geblokkeerd hebt gezet).
 
Excuus, maar vergeten erbij te vertellen dat dit bestand gebruikt word op Sharepoint dus Excel online.
Daarin kunnen geen macro`s gebruikt worden.

Dan lijkt dus de optie van jkpieterse de beste optie?
Echter moet er op het werkblad heel veel data wel gewoon verwerkt kunnen worden in alle cellen. Dus die moet ik dan ook allemaal eerst DEblokeren?
 
Uiteraard. Als er echter nog meer tabellen op het blad staan, dan werkt mijn suggestie van beveiligen ook niet, want dan breiden de overige tabellen zich ook niet meer uit. Sharepoint dus excel-online is niet correct, een sharepoint library kan worden ingesteld dat bestanden direct in desktop Excel geopend worden.
 
Sharepoint dus excel-online is niet correct, een sharepoint library kan worden ingesteld dat bestanden direct in desktop Excel geopend worden.

Dat snap ik niet.
Sharepoint word toch in oline geopend?
Hoe stel je dan in dat het op desktop excel word geopend?
 
Al eens van een rechtermuisknop gehoord? Ook met de 3 .tjes kan je kiezen hoe het bestand geopend moet worden?

Knipsel.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan