• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak draaitabel/grafiek (eindtotaal + rangorde).

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
96
Goedendag,

Ik ben bezig met een project waarbij wij registeren hoe vaak een bepaald onderwerp naar voren komt. Via een userform kan de data toegevoegd worden. Vanuit hier wordt een draaitabel en draaigrafiek opgesteld.

Een onderwerp wordt geregistreerd onder een proces. Vervolgens wordt van dat proces gezegd hoe vaak hij op een bepaalde manier is afgehandeld ( beantwoord, bevestiging....).

Nou wil ik dat hij per onderwerk optelt hoe vaak hij is afgehandeld (eindtotaal van beantwoord, bevestiging etc.) en deze dan rangschikt van hoog naar laag. Zodat je in 1 oogopslag ziet welke onderwerp het meest naar voren is gekomen.

Dit lukt mij echter niet. Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt,
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    93,2 KB · Weergaven: 16
het zal zoiets moeten worden, maar dan vrees ik dat je niet meer tevreden zal zijn over je draaigrafiek.
Dus zal je vermoedelijk met diezelfde gegevens zo een 2e draaitabel moeten maken.

Ik kom er (uiteindelijk) een heel eind mee. De aanpassingen in de draaitabel zijn niet dusdanig ernstig. Mijn dank!

Nou zit ik alleen nog met de rechter grafiek. Deze gaat helaas nog niet van hoog naar laag. Enig idee hoe ik dat kan oplossen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan