• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA zoeklijst en Vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

stephendeman

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2017
Berichten
28
Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen:

Momenteel ben ik een sheet aan het maken waarbij ik met een VBA code een zoekfunctie / dropdown heb gecreëerd. Ik zou het op basis van deze gegevens (uit de dropdown) gegevens willen presenteren die elders in het blad terugkomen (vert.zoeken). Is dit überhaupt mogelijk en zo ja hoe :) heb geprobeerd dit op te zoeken maar, kom niet op een passend antwoord.

Thanks alvast!
 
Je bent het document met de code vergeten te plaatsen.
 
Zag dat de dropdown ook niet werkt, excuses ben geen VBA wizard helaas maar het zou mijn leven een stuk eenvoudiger maken.

Ter bijlage het voorbeeld bestand, het echte bestand is natuurlijk veel langer en met veel belastende informatie maar de essentie is hetzelfde.

Blad 1 Cel A+B2 = Dropdown met de opleiding van Blad 2 Cel A1 and so on
Blad 1 Cel C2 = Vert.zoeken uit het de uitkomst van de dropdown in A1
Blad 2 Cel D2 = Vert.zoeken uit het de uitkomst van de dropdown in A1
And so on.

Aangezien wij ongeveer 400 opleidingen aanbieden is een zoekfunctie echt onwijs van belang.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsm
    22,2 KB · Weergaven: 20
zo?
 

Bijlagen

  • vet.zoek..xlsm
    23,4 KB · Weergaven: 47
emields; ja dat bedoelde ik precies en nu pas zie ik hoe het werkte, gegevensvalidatie erachter en dan de VBA erover heen. Super je hebt mij zojuist uren uitzoek werk bespaart!:thumb::thumb:
 
Beste Emields, nogmaals bedankt voor je voorbeeld en ik ben een aardig eind gekomen, echter hoe "transponeer" je de gegevens in de cel erachter?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan