Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Lenovo Y700 17ISK top cover afgebroken

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2008
    Vraag is niet opgelost

    Lenovo Y700 17ISK top cover afgebroken

    Hallo Allemaal,

    Ik heb wat advies nodig. Ik heb bovenstaande laptop enkele jaren geleden gekocht. Werkt verder perfect echter is de beeldscherm behuizing afgebroken. De klep van de laptop kan niet meer zelfstandig overeind staan en valt dus direct naar beneden.

    Ik heb hier lange tijd mee kunnen laptoppen door mijn eigen "bob de bouwer" oplossing. (Duct tap en 2 houten pollepels als nieuwe ruggegraat)

    Dit betekende dat de laptop altijd open stond maar deze oplossing werkte ook niet naar behoren en het ziet er niet uit. Ik wil het dus laten repareren. Ik ben naar een laptop winkel gegaan en deze meneer is gaan bellen wat een nieuwe "top cover" kostte en hij vertelde mij dat dit 195 euro en nog 80-100 euro reparatie kosten wat mij ongeveer 300 euro zou gaan kosten. Ik vind dit nogal veel en probeer dus zelf de materialen aan te schaffen en dan door deze laptopmeneer te laten repareren. Dit scheelt al snel 150 euro.

    Nu kom ik verschillende "top covers" tegen met hetzelfde merk en type echter vraag ik mij nog één ding af. Ik zie een ander soort serie nummer en vraag mij af of dit belangrijk is.

    Mijn laptop:
    Lenovo
    Y700 - 17ISK
    80Q000E2MH

    Top cover die ik op het internet zie:
    Lenovo
    Y700 - 17ISK
    AM0ZH000200

    Zoals je kan zien bij de dik gedrukte serienummers zit er een verschil in. Echter is mijn vraag dus of dit een probleem is. Past deze top cover niet met mijn laptop?

    https://www.itmediastore.nl/notebook...lcle101a-01bk)

    https://www.ebay.com/itm/New-Lenovo-...-/282483538692

  2. #2
    Mega Honourable Senior Member VDK_P's avatar
    Geregistreerd
    3 december 2001
    Locatie
    Bredene België
    Hallo

    Mocht dit onderdeel van America komen , prijs in dollar , zul je zo goed als zeker nog eens extra invoerkosten moeten betalen ...

    Je plakt zeker tegen de douane lamp.

    Grof gerekend zal dit onderdeel dan 2X zo duur uitvallen.

    Probeer dit aan te kopen in Engeland , of China/Hongkong. (veel minder controle)

    In mijn enthousiasme om u een antwoord te geven ,had ik niet gezien dat uw link ook "CN, China" was ... , weliswaar in $ i.p.v. €

    Voor de volledigheid van dit verhaal , laat ik alles staan , mits dit toch nuttige info is , die veel over het hoofd zien.


    Zie :

    https://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...00200&_sacat=0


    Heb echter wel mijn bedenkingen bij uw omschrijving defekt , en wat jij ziet als mogelijke oplossing ...


    "De klep van de laptop kan niet meer zelfstandig overeind staan en valt dus direct naar beneden."

    Zijn dus blijkbaar slechts de scharnieren die defekt zijn , en niet de pittig geprijsde achterzijde van het scherm ????

    Scharnieren kun je waarschijnlijk wel herstellen , indien deze niet zijn gescheurd.


    Dit zouden ze moeten zijn :

    https://www.benl.ebay.be/itm/5H50K37...gAAOSwp8Jcp8aQ


    Demontage van e.e.a. is geen rocketscience ... er zijn ettelijke tutorials te vinden op youtube hoe je dit kunt doen.

    Mochten er bevestigingspunten zijn afgebroken , kun je dit meestal herstellen met lijmpistool.

    Post anders eens een paar duidelijke foto's ???


    Volgens mij heeft deze "laptopmeneer " er een prijs opgeplakt die hoog genoeg was om zeker deze herstelling niet te moeten doen.

    Staat vermoedelijk ook niet te springen als jij dan zelf nog eens met "het onderdeel" afkomt , waardoor zijn winst zakt ...

    Moest ik van u zijn --> lokale elektronika amateur zoeken met het nodige eergevoel , of ... dit zelf uitvoeren.

    Hoe je deze / vergelijkbare laptops kunt demonteren :

    https://www.youtube.com/results?sear...k+disassembly+

    Mocht je nog vragen hebben , en ik kan u nuttige/praktijgerichte tips geven ....

    Wacht uiteraard verdere antwoorden af ... je weet maar nooit dat er iemand nog andere ideeen/ervaring bezit in deze materie


    Peter
    Laatst aangepast door VDK_P : 12 juli 2019 om 15:49 Reden: aanvulling
    Een computer maakt dat je minder moet raden maar dat heb je met een bikini ook.
    Als God de mens had geschapen om computers te gebruiken, had hij ons zestien vingers gegeven.
    Een computer kan in twee seconden zoveel fouten maken als twintig man in twintig jaar.

  3. #3
    Dag, Het lijkt wel een ingebouwde tijdbom. Het zelfde heb ik gezien bij een magnetron, gedeeltelijk iets van plastic en van staal. Het plastic zal na korte tijd minder sterk worden en afbreken.

    In Nederland zijn we beschermd met consumentenrecht tegen producten die niet aan de verwachtingen kunnen voldoen. Een laptop zal zeker tien jaar mee moeten gaan denk ik, voor dat deze is afgeschreven. Van de leverancier/winkelier kan je een evenredig deel van de aanschafprijs terugvorderen. Dat is dus ongeacht de garantietermijn of bepalingen daarvan en of je een aanvullende verzekering hebt kunnen afsluiten doet ook niet ter zake. Verder moet degene bij wie het artikel werd gekocht verantwoordelijk worden gesteld en die kan dat niet afschuiven.

    Hiervoor heb ik gezien dat er voldoende bewijsmateriaal op Internet wordt gepost want iedereen heeft dit probleem. Bijvoorbeeld hier: https://rankinstudio.com/Lenovo_Y700_Hinges_Broken

  4. #4
    Giga Senior Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Afstand tot server
    ±44 km
    Van de leverancier/winkelier kan je een evenredig deel van de aanschafprijs terugvorderen. Dat is dus ongeacht de garantietermijn of bepalingen daarvan en of je een aanvullende verzekering hebt kunnen afsluiten doet ook niet ter zake. Verder moet degene bij wie het artikel werd gekocht verantwoordelijk worden gesteld en die kan dat niet afschuiven.
    Nou, je kunt praten en aanhalen wat je op Google vindt maar ik wens je er succes mee...wat een kul.

  5. #5
    Dit onderwerp volg ik niet langer vanwege een vreemde opstelling en krachttermen.

    Ga niet zelf knutselen en tot dan kan jij je beroepen op de wet.

  6. #6
    Mega Honourable Senior Member VDK_P's avatar
    Geregistreerd
    3 december 2001
    Locatie
    Bredene België
    Hallo

    Hoofdoorzaak van dit defekt --->

    Stroeve , vastlopende scharnierpunten. (zie link Alfred_2)

    De spanning (kracht) van het scharnier iets verminderen door moertje iets losser te draaien is een mogelijke oplossing.

    Een beetje silliconevet op scharnierpunt bij assemblage had dit volgens mij kunnen voorkomen.

    Vreemd genoeg heeft topic starter nooit een garantieclaim gedaan voor dit defekt.


    Peter
    Laatst aangepast door VDK_P : 12 juli 2019 om 17:26
    Een computer maakt dat je minder moet raden maar dat heb je met een bikini ook.
    Als God de mens had geschapen om computers te gebruiken, had hij ons zestien vingers gegeven.
    Een computer kan in twee seconden zoveel fouten maken als twintig man in twintig jaar.

  7. #7
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Bel ze op:
    https://support.lenovo.com/nl/nl/solutions/migr-50319
    Holland 31 020 513 3131
    Bij de weblink naar de onderdelen kwam ik bij IBM uit... die links zijn niet geupdate, tel nr???/
    Laatst aangepast door route99 : 12 juli 2019 om 18:54

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2008
    Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad geen aanspraak gemaakt op de garantie. Slecht van mijn kant maar helaas.


    Ik heb een aantal foto's gemaakt van de laptop en hoop dat het voor jullie duidelijk wordt wat er daadwerkelijk kapot is en wat er zou moeten gebeuren. Ik ben over het algemeen niet zo'n technicus dus mocht het wat moeilijker worden om zelf te doen of vooral de mogelijkheid dat ik iets verder kapot maak dan is het niet verstandig om het zelf op te lossen.

    Daarnaast zie je op de foto's dat de laptop erg vies is en dat komt vanwege de grote lading duct tape die ik erop gepakt had om het scherm recht te houden.

    Ik blijf jullie reacties volgen!





Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren