Lenovo Y700 17ISK top cover afgebroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pro Shifty

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Berichten
10
Hallo Allemaal,

Ik heb wat advies nodig. Ik heb bovenstaande laptop enkele jaren geleden gekocht. Werkt verder perfect echter is de beeldscherm behuizing afgebroken. De klep van de laptop kan niet meer zelfstandig overeind staan en valt dus direct naar beneden.

Ik heb hier lange tijd mee kunnen laptoppen door mijn eigen "bob de bouwer" oplossing. (Duct tap en 2 houten pollepels als nieuwe ruggegraat)

Dit betekende dat de laptop altijd open stond maar deze oplossing werkte ook niet naar behoren en het ziet er niet uit. Ik wil het dus laten repareren. Ik ben naar een laptop winkel gegaan en deze meneer is gaan bellen wat een nieuwe "top cover" kostte en hij vertelde mij dat dit 195 euro en nog 80-100 euro reparatie kosten wat mij ongeveer 300 euro zou gaan kosten. Ik vind dit nogal veel en probeer dus zelf de materialen aan te schaffen en dan door deze laptopmeneer te laten repareren. Dit scheelt al snel 150 euro.

Nu kom ik verschillende "top covers" tegen met hetzelfde merk en type echter vraag ik mij nog één ding af. Ik zie een ander soort serie nummer en vraag mij af of dit belangrijk is.

Mijn laptop:
Lenovo
Y700 - 17ISK
80Q000E2MH

Top cover die ik op het internet zie:
Lenovo
Y700 - 17ISK
AM0ZH000200

Zoals je kan zien bij de dik gedrukte serienummers zit er een verschil in. Echter is mijn vraag dus of dit een probleem is. Past deze top cover niet met mijn laptop?

https://www.itmediastore.nl/noteboo...700-17-y700-17isk-am0zh000200-(lcle101a-01bk)

https://www.ebay.com/itm/New-Lenovo...Back-Cover-Rear-Lid-AM0ZH000200-/282483538692
 
Hallo

Mocht dit onderdeel van America komen , prijs in dollar , zul je zo goed als zeker nog eens extra invoerkosten moeten betalen ...

Je plakt zeker tegen de douane lamp.

Grof gerekend zal dit onderdeel dan 2X zo duur uitvallen.

Probeer dit aan te kopen in Engeland , of China/Hongkong. (veel minder controle)

In mijn enthousiasme om u een antwoord te geven ,had ik niet gezien dat uw link ook "CN, China" was ... , weliswaar in $ i.p.v. €

Voor de volledigheid van dit verhaal , laat ik alles staan , mits dit toch nuttige info is , die veel over het hoofd zien.


Zie :

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...+Lcd+Back+Cover+Rear+Lid+AM0ZH000200&_sacat=0


Heb echter wel mijn bedenkingen bij uw omschrijving defekt , en wat jij ziet als mogelijke oplossing ...


"De klep van de laptop kan niet meer zelfstandig overeind staan en valt dus direct naar beneden."

Zijn dus blijkbaar slechts de scharnieren die defekt zijn , en niet de pittig geprijsde achterzijde van het scherm ????

Scharnieren kun je waarschijnlijk wel herstellen , indien deze niet zijn gescheurd.


Dit zouden ze moeten zijn :

https://www.benl.ebay.be/itm/5H50K3...070602?hash=item287b1b2dca:g:cggAAOSwp8Jcp8aQ


Demontage van e.e.a. is geen rocketscience ... er zijn ettelijke tutorials te vinden op youtube hoe je dit kunt doen.

Mochten er bevestigingspunten zijn afgebroken , kun je dit meestal herstellen met lijmpistool.

Post anders eens een paar duidelijke foto's ???


Volgens mij heeft deze "laptopmeneer " er een prijs opgeplakt die hoog genoeg was om zeker deze herstelling niet te moeten doen.

Staat vermoedelijk ook niet te springen als jij dan zelf nog eens met "het onderdeel" afkomt , waardoor zijn winst zakt ...

Moest ik van u zijn --> lokale elektronika amateur zoeken met het nodige eergevoel , of ... dit zelf uitvoeren.

Hoe je deze / vergelijkbare laptops kunt demonteren :

https://www.youtube.com/results?search_query=lenovo+y700-17isk+disassembly+

Mocht je nog vragen hebben , en ik kan u nuttige/praktijgerichte tips geven ....

Wacht uiteraard verdere antwoorden af ... je weet maar nooit dat er iemand nog andere ideeen/ervaring bezit in deze materie


Peter
 
Laatst bewerkt:
Dag, Het lijkt wel een ingebouwde tijdbom. Het zelfde heb ik gezien bij een magnetron, gedeeltelijk iets van plastic en van staal. Het plastic zal na korte tijd minder sterk worden en afbreken.

In Nederland zijn we beschermd met consumentenrecht tegen producten die niet aan de verwachtingen kunnen voldoen. Een laptop zal zeker tien jaar mee moeten gaan denk ik, voor dat deze is afgeschreven. Van de leverancier/winkelier kan je een evenredig deel van de aanschafprijs terugvorderen. Dat is dus ongeacht de garantietermijn of bepalingen daarvan en of je een aanvullende verzekering hebt kunnen afsluiten doet ook niet ter zake. Verder moet degene bij wie het artikel werd gekocht verantwoordelijk worden gesteld en die kan dat niet afschuiven.

Hiervoor heb ik gezien dat er voldoende bewijsmateriaal op Internet wordt gepost want iedereen heeft dit probleem. Bijvoorbeeld hier: https://rankinstudio.com/Lenovo_Y700_Hinges_Broken
 
Van de leverancier/winkelier kan je een evenredig deel van de aanschafprijs terugvorderen. Dat is dus ongeacht de garantietermijn of bepalingen daarvan en of je een aanvullende verzekering hebt kunnen afsluiten doet ook niet ter zake. Verder moet degene bij wie het artikel werd gekocht verantwoordelijk worden gesteld en die kan dat niet afschuiven.
Nou, je kunt praten en aanhalen wat je op Google vindt maar ik wens je er succes mee...wat een kul.
 
Dit onderwerp volg ik niet langer vanwege een vreemde opstelling en krachttermen.

Ga niet zelf knutselen en tot dan kan jij je beroepen op de wet.
 
Hallo

Hoofdoorzaak van dit defekt --->

Stroeve , vastlopende scharnierpunten. (zie link Alfred_2)

De spanning (kracht) van het scharnier iets verminderen door moertje iets losser te draaien is een mogelijke oplossing.

Een beetje silliconevet op scharnierpunt bij assemblage had dit volgens mij kunnen voorkomen.

Vreemd genoeg heeft topic starter nooit een garantieclaim gedaan voor dit defekt.


Peter
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad geen aanspraak gemaakt op de garantie. Slecht van mijn kant maar helaas.


Ik heb een aantal foto's gemaakt van de laptop en hoop dat het voor jullie duidelijk wordt wat er daadwerkelijk kapot is en wat er zou moeten gebeuren. Ik ben over het algemeen niet zo'n technicus dus mocht het wat moeilijker worden om zelf te doen of vooral de mogelijkheid dat ik iets verder kapot maak dan is het niet verstandig om het zelf op te lossen.

Daarnaast zie je op de foto's dat de laptop erg vies is en dat komt vanwege de grote lading duct tape die ik erop gepakt had om het scherm recht te houden.

Ik blijf jullie reacties volgen!

t6x2pbpp25.jpg

grmq9zi.jpg

awfrpf.jpg

zkodn37i.jpg
 
Iemand?

En terugkomend op mijn 1e vraag. Kan ik die top cover met ander serie nummer bestellen zonder dat ik er dan achter kom dat die niet gaat passen?
 
Hallo

Om heel zeker te zijn ...

Alvorens aan te schaffen eerst de verkoper kontakteren.

Peter
 
Hallo

:thumb:

Veel genot nog verder met deze laptop.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan