• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

informatie in overbrengen naar een andere tab adhv een unieke nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bianca0210

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2019
Berichten
3
goedemiddag,

ik heb een file (om offertes op te maken) waar ik in de ene tab al mijn gegevens inzet en elke rij een unieke nummer geef, de volgende tab is een pdf layout waar ik dus bepaalde informatie van de eerste tab zou willen inkrijgen wanneer ik in die pdf de nummer ingeef, voorbeeld in bijlage met in de 2e tab het vakje waar de info zou moeten uitgehaald worden van de eerste tab,

ik heb al overal gezocht en vind het niet, kan iemand me helpen?
 

Bijlagen

  • EXAMPLE OFFER.xlsx
    41,5 KB · Weergaven: 14
Je bent helemaal nergens de functie VERT.ZOEKEN()/VLOOKUP() tegen gekomen?

Voor B14
Code:
=VLOOKUP($B$13;'data input'!$A$1:$AO$146;2;0)

Maak bij voorkeur geen gebruik van samengevoegde cellen.
 
die was ik tegengekomen en de INDEX ook, maar het lukt me niet om de volledige formule aan te maken, ik ben blijkbaar een grotere leek dan ik dacht.
deze lukt mij trouwens ook niet, als ik deze ingeef in B14 dan krijg ik de #n/a
er was mij ook verteld / wijs gemaakt dat de VLOOKUP alleen werkte als je informatie naar beneden toe staat in rijen en niet naast elkaar in kolommen
 
Als je dit soort toch wel basis functies niet begrijpt dan kan je beter eerst even met een klein bestandje beginnen om te oefenen.

In B14 Met VLOOKUP() in F13 en F14 met INDEX() en MATCH(). Let op de wijziging die ik in E13 heb gedaan.
 

Bijlagen

  • EXAMPLE OFFER.xlsx
    41,7 KB · Weergaven: 14
ja, ik dacht ook dat ik de basis wel kende, helaas dus toch niet...
ik heb de vlookup bijna ontleed, ik zit enkel nog met ;2;0 op het einde waar ik mee niet aan uit geraak, waarnaar verwijst dit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan