contactformulier met apart php script -

Status
Niet open voor verdere reacties.

borsalino

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2019
Berichten
8
hallo iedereen,
ik heb al verschillende html formulieren gemaakt met een php script aan gekoppeld. Maar helaas .. geen enkele wil werken.

Kan er iemand mij eventueel een werkend html met php scriptje doormailen aub ?

Mijn eigen bestandjes zijn al door zovelen aangepast en gecorrigeerd maar niets werkt.

Onderstaand mijn html code en php scriptje.

---------------------------

<?

$to = "insitewebdesign@live.be";
$subject = stripslashes($_POST['subject']);


$body = stripslashes($_POST['beginzin']);
$body .= "\n\n-------------------------------------\n\n";

$body .= "naam = " . $_POST['naam'] . "\n\n";
$body .= "adres = " . $_POST['adres'] . "\n\n";
$body .= "telefoon = " . $_POST['telefoon'] . "\n\n";
$body .= "emailadres = " . $_POST['emailadres'] . "\n\n";
$body .= "bestelling = " . $_POST['bestelling'] . "\n\n";


$header = 'From: insitewebdesign@live.be' . "\r\n";
$header .= "X-Mailer: PHP/" . phpversion() . "\n";
$header .= "X-Priority: 1";
if(@mail($to, $subject, $body, $header))
{
echo "uw bestelling werd correct verzonden";
} else {
echo "Er is een probleem met uw verzending. Probeer het opnieuw";
}

?>

---------------------------------------

<form id="form1" name="form1" method="post" action="formulierscript IWD2015.php">
<p></p>
<table width="575" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td width="160" align="right" class="formtext">naam :</td>
<td width="15" align="center">&nbsp;</td>
<td width="400"><input name="naam" type="text" required="required" id="naam" size="60" /></td>
</tr>
<tr>
<td width="160" align="right"class="formtext">adres:</td>
<td width="15" align="center">&nbsp;</td>
<td width="400"><label><input name="adres" type="text" required="required" id="adres" size="60" /></label></td>
</tr>
<tr>
<td width="160" align="right"class="formtext">telefoonnummer :</td>
<td width="15" align="center">&nbsp;</td>
<td width="400"><label><input name="telefoon" type="text" required="required" id="telefoon" size="60" /></label></td>
</tr
><tr>
<td width="160" align="right"class="formtext">emailadres :</td>
<td width="15" align="center">&nbsp;</td>
<td width="400"><label><input name="emailadres" type="text" required="required" id="emailadres" size="60" /></label></td>
</tr>
<tr>
<td align="right">&nbsp;</td>
<td width="15" align="center">&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td width="160" align="right" valign="top"class="formtext">bestelling plaatsen :</td>
<td width="15" align="center" valign="top">&nbsp;</td>
<td width="400"><textarea name="omschrijving" cols="62" rows="15" id="omschrijving"></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top"><input name="beginzin" type="hidden" id="beginzin" value="jeuh - eindelijk mail via de website" /> <input name="subject" type="hidden" id="subject" value= "Inkomende mail vanaf de website" /></td>
<td width="15" align="center" valign="top">&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top">&nbsp;</td>
<td width="15" align="center" valign="top">&nbsp;</td>
<td><label>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="submit" name="verzenden" id="verzenden" value="Verzenden" />
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </label>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<label><input type="reset" name="annuleren" id="annuleren" value="Annuleren" /></label></td>
</tr>
</table>
</form>
 
De vraag is eerder: Wat werkt er niet? Wat gebeurt er? En ondersteunt je hosting wel dat je kan mailen? Als je op een gratis webhost zit, heb je vaak zulke beperkingen.

En heb je al <?php geprobeerd, i.p.v <? wat vaak niet werkt?

En zet je code hier in het forum ook even tussen code-tags.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt php4u voor de snelle reactie.
Ik verbeter het php script en probeer het nog eens uit.
Ik gebruik one.com (betalend) en heb reeds contact gehad met hen.
Vermoedelijk zal ik met SMTP moeten werken.
Ik probeer eerst uw tips uit.
groeten
Guido
 
Prima! Ben benieuwd!
 
ik zet de code even tussen code tags hieronder

php file :

PHP:
<?php

$to = "insitewebdesign@live.be";
$subject = stripslashes($_POST['subject']);
	
	
$body = stripslashes($_POST['beginzin']);
$body .= "\n\n-------------------------------------\n\n";

$body .= "naam = " . $_POST['naam']  . "\n\n";
$body .= "adres = " . $_POST['adres']  . "\n\n";
$body .= "telefoon = " . $_POST['telefoon']  . "\n\n";	
$body .= "emailadres = " . $_POST['emailadres']  . "\n\n";	
$body .= "bestelling = " . $_POST['bestelling']  . "\n\n";	


	$header = 'From: insitewebdesign@live.be' . "\r\n";
	$header .= "X-Mailer: PHP/" . phpversion() . "\n";
	$header .= "X-Priority: 1";
	if(@mail($to, $subject, $body, $header))
	{
		echo "uw bestelling werd correct verzonden";
	} else {
		echo "Er is een probleem met uw verzending. Probeer het opnieuw";
	}

?>

-----------
html file :

HTML:
<form id="form1" name="form1" method="post" action="formulierscript IWD2015.php">
                  <p></p>
                   <table width="575" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
                     <tr>
                        <td width="160" align="right" class="formtext">naam :</td>
                        <td width="15" align="center">&nbsp;</td> 
                        <td width="400"><input name="naam" type="text" required="required" id="naam" size="60" /></td>
                     </tr>
                     <tr>
                        <td width="160" align="right"class="formtext">adres:</td> 
                        <td width="15" align="center">&nbsp;</td>
                        <td width="400"><label><input name="adres" type="text" required="required" id="adres" size="60" /></label></td>
                     </tr>
                      <tr>
                        <td width="160" align="right"class="formtext">telefoonnummer :</td>
                        <td width="15" align="center">&nbsp;</td>
                        <td width="400"><label><input name="telefoon" type="text" required="required" id="telefoon" size="60" /></label></td>
                     </tr
                     ><tr>
                        <td width="160" align="right"class="formtext">emailadres :</td>
                        <td width="15" align="center">&nbsp;</td>
                        <td width="400"><label><input name="emailadres" type="text" required="required" id="emailadres" size="60" /></label></td>
                     </tr>
                     <tr>
                        <td align="right">&nbsp;</td>
                        <td width="15" align="center">&nbsp;</td>
                        <td>&nbsp;</td>
                     </tr>
                     <tr>
                        <td width="160" align="right" valign="top"class="formtext">bestelling plaatsen :</td>
                        <td width="15" align="center" valign="top">&nbsp;</td>
                        <td width="400"><textarea name="omschrijving" cols="62" rows="15" id="omschrijving"></textarea></td>
                     </tr>
                     <tr>
                        <td align="right" valign="top"><input name="beginzin" type="hidden" id="beginzin" value="jeuh - eindelijk mail via de website" />        
                                                       <input name="subject" type="hidden" id="subject" value="Inkomende mail vanaf de website" /></td>
                        <td width="15" align="center" valign="top">&nbsp;</td>
                        <td>&nbsp;</td>
                     </tr>
                     <tr>
                        <td align="right" valign="top">&nbsp;</td>
                        <td width="15" align="center" valign="top">&nbsp;</td>
     				    <td><label>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;   &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;                        
     				        <input type="submit" name="verzenden" id="verzenden" value="Verzenden" />
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </label>
                        &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                       <label><input type="reset" name="annuleren" id="annuleren" value="Annuleren" /></label></td>
                     </tr>
                   </table>
               </form>
 
aan php4u :

ik het php scriptje aangepast zoals je hierboven kan zien. Maar werkt nog steeds niet.
Heb je nog tips of correcties ?
grtjes
Guido
 
Als je wat specifieker kan zijn, graag!
Want wat gebeurt er wel? En wat zie je gebeuren?

Haal ook het @ eens weg voor mail(). Zie je dan foutmeldingen? Want bij problemen in scripts moet je nooit foutmeldingen wegdrukken.
 
Dag php4u,

Ik gebruik bovenstaande form en php script in 2 verschillende websites sedert enkele jaren. Dat werkt perfect.
(check eventueel even www.amr.be en www.dewingerdstok.be)
Beide websites gebruiken dat form en php script en dat werkt al jaren prima.

Nu heb ik dat form en php script gekopieerd en geplaatst in een nieuwe website en ook in die van mezelf en daar
werkt dat niet. Ik begrijp dat niet.

Na contact met one.com vertelden ze me dat het waarschijnlijk ligt aan het feit dat ik met smtp moet werken.
By the way : de twee bovengenoemde websites zijn ook ondergebracht bij one.com.

Het enige dat ik wijzig in dat script is het emailadres waarnaar de informatie moet verzonden worden.

Ik heb dan op het internet naar verschillende tutorials gaan kijken en enkele contactformulieren met php scripts
opnieuw gemaakt, maar ook die contactformulieren willen niet werken.

Ik krijg steeds de melding : Er is een probleem met uw verzending. Probeer het opnieuw.
Hetgeen de zin is die het php script weergeeft als het doorsturen naar het emailadres niet lukt.

Als je interesse hebt mag jij mijn pc via teamviewer wel eens overnemen om te zien of jij een fout vind.
Dat hoor ik dan wel van je.
Bedankt in elk geval reeds voor je reacties.
gr
Guido
 
@ al verwijderd?
Gebruik anders eens je mailadres van je domein ?

Verder is het hier een forum, dus Teamviewer is niet gebruikelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je 2 bestanden even hier getest en bij mij werkt het prima, ik krijg de mail binnen en zie op de pagina "uw bestelling werd correct verzonden" verschijnen.

Wat misschiern wel een probleem zou kunnen zijn is de spatie in het PHP bestand waarna verwezen wordt, ik zou daar "formulierscript-IWD2015" van maken als bestandsnaam en ook aanpassen bij "action="formulierscript-IWD2015.php"" want spaties zijn niet gebruikelijk in bestandsnamen op webservers.

En zoals PHP4U al aangaf, wat zie je bij jouw dan op het scherm verschijnen nadat je op Verzenden op geklikt?
 
Ik kan me indenken dat de hosting een mail kan weigeren omdat je onder een @live.be mailt.

Uit veiligheidsoverwegingen tegen spam kan ik mij indenken dat dit enkel een mailadres kan zijn die je bij jouw hosting gebruikt.
Het is niet de eerste keer dat ik dit zie. ;-)

Edit:
Jep, ik kan het nu ook bevestigen:
https://help.one.com/hc/nl/articles/115005594345-Kan-ik-e-mails-verzenden-vanaf-mijn-website-
Het "Aan:" en "Van:" adres moet een bestaand e-mailadres zijn op uw domein bij One.com.
 
Laatst bewerkt:
@ ariecade : fijn te horen dat het bij U wel werkt. Dat betekent dat er geen fouten in de bestanden zitten. Hiermee kan ik weer bij one.com aankloppen.
Ik probeer alsnog even met de spatie eruit te halen. Bedankt voor je reactie.

@ php4u : Ik ga dat aankaarten bij one.com.


Ik hou jullie zeker hiervan op de hoogte en ... iedereen alvast bedankt voor jullie medewerking.
grtjes
Guido
 
Wat zou je moeten aankaarten bij one.com? Het is geen fout van hun, maar
jij moet je gewoon aan hun regels houden ;)

Dus gebruik een bestaand mailadres die bij One.com aangemaakt is.

Eventueel kan je die in hun control panel weer doorsturen naar je @live.be adres.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de naam van het php scriptje gewijzigd in formulierscript-IWD2015 (en aangepast in het contactformulier. -> getest -> werkt niet.
Ik heb het e-mail adres gewijzigd in mijn eigen emailadres : insitewebdesign@live.be -> getest -> werkt niet. Mijn eigen adres moet toch gekend zijn bij one.om denk ik dan toch ?

Ik neem eens contact op met one.com
 
@ php4u : jij had gelijk !! Mijn e-mailadres bij one.com is niet insitewebdesign@live.be
ik heb het juiste adres nu ingevuld in het php scriptje en bij one.com laten redirect-en naar insitewebdesign@live.be -> getest -> en HET WERKT !!!!!!

Super !! Nogmaals bedankt iedereen voor de hulp. Ik kan weer verder.

grtjes

Guido
 
Fijn dat het werkt :)
 
Goed om te horen dat het werkt :thumb:

@PHP4U: Ik host zelf mijn eigen webserver dus ik heb inderdaad geen 'last' van beveiligingsregels van hostingpartijen :p maar weer wat geleerd dat dat dus soms wel eens een probleem kan zijn.
 
@Ariecade:
Maar met een eigen server/VPS heb je alle vrijheid. Soms blokkeren ze wel poort 25 uitgaand op hun firewall.
 
Het is al opgelost maar als alternatief...

Een contactform die ik had liggen aangepast, de laatste PHPMailer erin en jouw invulvelden erbij.
Je hoeft alleen bestandje mailer-conf.php in te vullen, mapje uploaden en dan naar het mapje browsen.
 

Bijlagen

  • ContactformBS.zip
    83 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan