• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege of nul waarden in een kolom zoeken en overeenkomstige waarde weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
Berichten
309
beste,

Iemand een idee hoe je de waarden uit kolom G kunt weergeven, in kolom L vanaf cel L2 tot ....., op voorwaarde dat de waarde in kolom H gelijk is aan nul of een ledige cel? Zie voorbeeld.

Echter vandaag zullen de kolommen bestaan uit 19 rijen, morgen uit (bijvoorbeeld) 10.000 overmorgen (bijvoorbeeld) 12.000 enz

Alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 16
Deze in L2 een doortrekken naar beneden:

Code:
=ALS(H2="";"";ALS(OF(H2=0);"";G2))
 
JanBG,

bedankt voor de formule maar is niet echt wat ik zoek. In kolom L, beginnend in cel L2 zouden de waarden uit kolom G moeten komen op voorwaarde dat de waarde in kolom H gelijk is aan nul of een lege cel. Dus in het voorbeeld is de eerste cel met een nul waarde ( of leeg) de cel H6, in cel L2 zou dus de overeenkomende waarde uit kolom G moeten komen, namelijk 01/01/2017 5:00 (cel G6). de volgende cel die leeg is of nul is de cel H12. Dus in cel L2 zou de waarde 01/01/2017 12:00 moeten komen, ( cel G12).

Daarbij veranderen het aantal rijen nog telkens.
Hopelijk iets duidelijker verteld.
 
Aha, niet goed gelezen,

Dan wordt het deze:

Code:
=ALS(H2="";G2;ALS(OF(H2=0);G2;""))

Dat het aantal rijen varieert maakt niet uit zolang je deze formule maar ver genoeg naar beneden doortrekt
 
Laatst bewerkt:
beste,

Ja, maar zo krijg ik de resultaten niet onder elkaar in kolom L? Wel in elke rij van kolom L het resultaat van de formule. Het is de bedoeling dat wanneer er een resultaat is deze onder elkaar worden weergeven in kolom L ( op een volgend dus in cel L2, dan L3 , dan L4 enz.)

het aantal rijen kan immers oplopen tot 52.000
 
Dus als ik je goed begrijp moet het resultaat uit je voorbeeldbestand van L6 op L2 gezet worden en van L12 op L3.
Dat kan volgens mij niet met een formule
 
en deze oplossing met een macro
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(jp).xlsm
    22,5 KB · Weergaven: 24
Beste JeanPaul 28,

Het werkt perfect, bedankt ! Toch nog een paar vraagjes want ik ben echt geen macro kenner!!!

Maar wat als er negatieve waarden in de kolom H staan?
Ik heb geprobeerd om in de macro "Value > 0 Then" te vervangen door "Value <>0 Then" maar dat geeft geen juist resultaat. ( de gele cellen)

In het echte file , start de data pas op rij 21,

de zoek kolom, in kolom T, de kolom waar het resultaat moet uitkomen in kolom O en het resultaat in kolom AM?

In bijlage aangepaste versie, zou je me kunnen zeggen waar ik de mist in ga?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(jp)_1.xlsm
    17,4 KB · Weergaven: 18
Je moet ook rekening houden met de kolom als je gaat vergelijken, die had je ook opgeschoven
 

Bijlagen

  • Kopie van Voorbeeld(jpUpd)_1.xlsm
    23,5 KB · Weergaven: 21
Jean-Paul,

super werkt perfect en weeral iet bijgeleerd!!!

bedankt !!!
 
Slecht voorbeeld en niet goed getest. Maar daar kom je nog wel achter.

Is kolom P Leeg? Heeft P20 geen koptekst? Heb je al eens gekeken naar het geavanceerde filter? Wat staat er verder allemaal in het werkblad?
 
Laatst bewerkt:
venA,

Als ik een slecht voorbeeld het geplaatst ... mijn excuses. In bijlage de volledig file.

Maar, en wil nog eens benadrukken dat ik echt geen kenner ben, blijkbaar werkt het toch???
 

Bijlagen

  • 541448810000041590.xlsm
    1,2 MB · Weergaven: 21
Tja. Wat is de vraag nu? Als je jouw eigen bestand niet begrijpt geen voorbeeld kan plaatsen en geen uitleg kan geven wat nu eigenlijk de bedoeling is kan je beter iemand inhuren die het voor je maakt. Dit hele bestand heeft toch niets te maken met jouw initiële vraag?
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub hsv()
With Sheets("controle")
   .Range("aa1").CurrentRegion.Resize(, 6).ClearContents
   .Range("xfd2").Value = "=or(data!t20=0,data!t20="""")"
  Sheets("data").Range("O19", Sheets("data").Cells(Rows.Count, 15).End(xlUp)).Resize(, 6).AdvancedFilter 2, .Range("xfd1:xfd2"), .Range("aa1")
   .Range("xfd1:xfd2").ClearContents
End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan