Dezelfde installatie windows op pc en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddie01

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Berichten
202
Hallo,

Mijn PC werkt momenteel perfect. Windows 10
Hoe kan ik alle gegevens overbrengen naar mijn laptop, zodat ik ook dezelfde programma's en bestanden kan gebruiken
op mijn laptop ?

Gaat dit met een microsoft aaccount ?

Eddie
 
Dat kan alleen met op afstand besturen, dan moet je in de router toegang geven, bepaalde programma's, speciaal daarvoor bedoeld, draaien en de computer thuis paraat hebben staan. Kijk hiervoor eens naar Chrome Remote Desktop.
Er zijn velerlei oplossingen beschikbaar voor bedienen op afstand want mensen willen thuis en werk graag combineren en daarvoor toegang tot de andere computer.

Het besturingssysteem Windows en de meeste programma's worden op één computer geïnstalleerd en zijn daarom niet uitwisselbaar maar wat verder nog wel zou kunnen dat is synchroniseren van instellingen, bladwijzers, contacten en ook bestanden. Via werken in de cloud zijn er voor het delen van bestanden mogelijkheden en deze bestanden zijn daar dan eveneens zeker gesteld.
 
Hallo Eddie,

’t Is alleemaal niet zo moeilijk hoor. Wanneer je een MS-account hebt kun je al je bestanden in OneDrive zetten. Zonder een betaald abonnement werk je dan via de browser en kun je van elk apparaat eenvoudig bij de bestanden en kun je documenten bewerken. Heb je we wel wat geld voor over (ongeveer €60 per jaar), dan download je de bijbehorende Microsoft—Apps (Word, Excel, Outlook enz) op je verschillende apparaten en dat werkt perfect. Ook wanneer je niet online bent werk je gewoon door. Zodra je weer op internet zit wordt alles weer gesynchroniseerd.

Ik werk voor een aantal organisaties en nagenoeg alles gaat digitaal. Met een PC en een laptop (ben veel onderweg en moet al m’n bestanden bij me hebben) en op beiden staat exact hetzelfde. Voordeel is ook dat het veel ruimte bespaart op je schijf omdat alles in de cloud staat en wanneer je computer ooit de geest geeft ben je niets kwijt. Backup ’s draaien is niet meer nodig.

Wanneer je een account aanmaakt voor je browser en op beide computers inlogt wordt alles gesynchroniseerd.

Gr, Rob
 
Backup ’s draaien is niet meer nodig.
Gr, Rob
Ik ken mensen waarvan de gegevens on line gecrasht zijn, dus ze waren alles kwijt,.... dus dit lijkt me geen echt navolgbaar advies
Het blijft altijd raadzaam zelf ook een backup te maken.
 
Wellicht zal dat sporadisch een keer gebeuren en dan heb je inderdaad een probleem. Ik geloof heilig in Microsoft Office maar ook ik zorg ervoor dat bij calamiteiten alles veilig is gesteld. Voor €1 per maand heb ik een abonnement bij Stack en daar wordt alle van bestanden van OneDrive continu een back-up gemaakt. Uiteraard kun je ook kiezen om al je spullen regelmatig op een externe disk op te slaan.
 
Je zult maar alles kwijt zijn.... dan piepen mensen anders. Laat het niet aan anderen 1x online over en regel minimaal 2 verschillende soorten online backups en offline kijk wat je daar kunt.
Iets extras regelen gaat nergens over.
Een extern schijfje kost een aantal tientjes, leg er een bij iemand die je vertrouwd (ik heb dat ook zo geregeld, plus nog een externe server).
 
Lap we zijn weer weg. Altijd over back-up maken. Het is hier om zot te worden.
Bij ons in de firma draaien tientallen PC en een twintigtal Mac's. Als iedereen begint back-up's te maken gaan ze overuren moeten doen.
Problemen bestaan hier niet, waarom, iedereen is gesyncroniseerd met elkaar. Het komt er op neer zoals Rob aangeeft.
 
De vraag van Eddie luidt:

"Mijn PC werkt momenteel perfect. Windows 10. Hoe kan ik alle gegevens overbrengen naar mijn laptop, zodat ik ook dezelfde programma's en bestanden kan gebruiken op mijn laptop?".

Het bedienen op afstand is hierin geen oplossing. Het op afstand bedienen van een computer wordt gebruikt in hele andere situaties. In mijn antwoorden heb ik MS-Office voorgesteld als één van de oplossingen die kunnen werken voor Eddie maar er zijn er natuurlijk meer, Google en iCloud hebben ook niet stilgestaan de laatste jaren. Freddie heeft het over W10, dus daar hoort MS-Office bij. De reden dat ik wel een back-up maak heeft uitsluitend te maken met m'n eigen gemoedsrust, meer niet. MS kennende zal ik nooit gebruik hoeven maken van deze BU's.

belangrijk is dat je kiest voor een oplossing waarbij je je prettig voelt en waarmee je lekker kunt werken.
 
De vraag van Eddie luidt:

"Mijn PC werkt momenteel perfect. Windows 10. Hoe kan ik alle gegevens overbrengen naar mijn laptop, zodat ik ook dezelfde programma's en bestanden kan gebruiken op mijn laptop
?".
Uit post 2
Overzetten van programma's kan niet zomaar. Alle programma's opnieuw te installeren. Dat is iets meer werk, maar dan heb je wel gelijk de nieuwste versie van al jouw programma's en ben je weer helemaal up-to-date.
 
Klopt. Wanneer je uitsluitend in de browser van MS-Office werkt is dat niet van toepassing omdat alle verschillende onderdelen (Outlook, Word en en reutel het hele lijstje maar op) online perfect werken. Wil je toch iets meer "luxe" dan neem je een abonnement en kun je alle verschillende onderdelen/programma's op je computer installeren. Volgens mij op 5 verschillende met 1 abb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan