wifi doet het niet in windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
hoi,

Ik heb een oude HP laptop uit 2008. Het ding werkt prima en is verder helemaal goed. Heb hem niet echt nodig maar vind het zonder hem weg te doen, Ik heb een verse Lenovo laptop met Windows 10 waar ik mijn werk op doe.
Ik heb er voor de lol en uit nostalgische overwegingen weer Windows Vista opgezet met originele en legale installatie cd, (gewoon, omdat het kan).
Nu is het "probleem" dat de WiFi het niet doet. Hij doet het wel op ethernetkabel.
Ik heb al gelezen op Google dat het met een verouderde netwerkkaart oid te maken heeft. Dat zou opgelost worden als ik service pack 1 zou installeren.
Het probleem is dat ik service pack 1 met geen mogelijkheid geïnstalleerd krijg.
Telkens als ik service pack 1 probeer te installeren dan lijkt het dat hij installeert en is in een paar seconden met installeren dat kan natuurlijk nooit. hij geeft tevens telkens aan dat hij netjes geïnstalleerd is, maar dat klopt dus niet.
Ik heb uiteindelijk voor mekaar gekregen dat de wi-fi werkte maar dan moet ik de beveiliging uitschakelen in de modem-omgeving en dat is niet echt bevorderlijk neem ik zomaar aan.
dus iets in mij zegt dat het met de beveiliging/encryptie te maken heeft, dat de wifi geen moderne beveiliging aankan of zo iets.

2 vragen, kan ik op een een of andere manier toch simpel, met de nadruk op simpel :eek: service pack 1 installeren?

Of kan ik de wi-fi op een of andere manier WEL werkend krijgen MET beveiliging ZONDER service pack 1?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden, groet ben.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in Apparaatbeheer naar naam en type van de WiFi adapter...meestal staat daar een chipset-naam bij ( Realtek RTL 8119 o.i.d. ).
Met dat typenummer ga je dan op Google zoeken naar een driver voor Vista en als je die vindt installeer je die, daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.
 
Kijk eens in Apparaatbeheer naar naam en type van de WiFi adapter...meestal staat daar een chipset-naam bij ( Realtek RTL 8119 o.i.d. ).
Met dat typenummer ga je dan op Google zoeken naar een driver voor Vista en als je die vindt installeer je die, daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.
Hallo scrapheap,

ik heb wat liggen rommelen met andere driver's maar dat is niet gelukt. Nu heb ik wat geëxperimenteerd met de beveiligingsinstellingen van de netwerk verbinding, zie bijgaande foto's.

Zoals je op onderstaande 2 foto,s ziet zijn er 8 verschillende beveiligingstypen, ik heb als laatste wpa- personal (blauw geselecteerd) geprobeerd en dat ging goed icm versleutelingstype TKIP (met AES doet ie het ook niet) .
Dus wpa Enterprise en alles daaronder in het rijtje daar wil die niet op connecten als ik een beveiligingssleutel wil invoeren.
Nu vraag ik mij af hoe veilig is een wpa-personal verbinding icm versleutelingstype TKIP?

netwerk verbinding 4.jpgnetwerk verbinding 3.jpg

Bedankt zover voor het meedenken, groet ben.
 
Laatst bewerkt:
Alle moderne routers werken met WPA2 & AES / TKIP...
Als het nu werkt is het prima.
 
Alle moderne routers werken met WPA2 & AES / TKIP...
Als het nu werkt is het prima.
alles lijkt nu goed te werken, wat ik nu precies gedaan heb weet ik niet maar het werkt en ga er vanuit dat de verbinding nu veilig is.

bedankt scrapheap voor uw input :)
mvg, ben.
 
Geen punt, zolang je een antivirus-programma hebt draaien is er niks loos...
Succes ermee en bedankt voor de terugkoppeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan