Debian 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik heb recent Debian 10 geïnstalleerd in de hoop dat een paar oude kleine ICT-kwaaltjes van Debian 9 opgelost zouden zijn: de slechte beeldopbouw van enkele programma's, zoals Calibre en VLC. Als voorbeeld een screenshot van het laatste pakket. Te zien is dat het menu veel te klein is. Bij Calbre speelt dat ook, maar dan juist andersom: veel te groot. Bij het laatste pakket heb ik het enigszins recht kunnen trekken omdat je daar de gebruikersinterface kunt aanpassen.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen.? Voor de duidelijkheid, maar wellicht overbodig: het heeft niets met Wayland te maken.
 

Bijlagen

  • Schermafdruk van 2019-07-14 21-33-20.png
    Schermafdruk van 2019-07-14 21-33-20.png
    6,9 KB · Weergaven: 53
Heb je al een herinstallatie gedaan van het probleem pakket?
 
Lijkt een bekend probleem te zijn. Zie -> https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=246832

Quote uit de genoemde link:
Okay!
Since you're using Linux Mint Cinnamon, you can go to Menu/Preferences/Fonts/ and then select "Default Font" and change it's size right there. Since VLC is integrated into Cinnamon so well, you can affect it's displayed fonts as well. I have my default font set for 10, though it goes much larger.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb inderdaad een herinstal gedaan, maar dat loste het probleem niet op. Uiteindelijk heb ik maar een andere speler geïnstalleerd (Gnome MPV). Eenvoudig maar doet wat het moet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan