fout bij configureren updates win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
615
bij updates installeren komt systeem steeds in een lus, daarna melding : "ongedaan maken update, schakel pc niet uit"

heb dit probleem gevonden bij "gast 0225" uit juli 2017 en alle stappen gevolgd zonder resultaat.

nu het "reset-WindowsUpdate.ps1" script gedownload.

als ik dit uitvoer opent er een kladblok met tekst.

eN nu? :eek:
 
Laatst bewerkt:
3 van de 4 fouten opgelost met methode 2.
Heb de resterende foutcode op de foto gezet.
 
Laat die foutcode dan maar eens komen. Er zijn meer helpers he. :thumb:
 
dism /online /cleanup-image /restorehealth

Heb ik geleerd. Dat zou de update readiness tool vanaf Windows 7 zijn.

sfc /scannow

Voor om Windows te controleren met de schijf bij de hand maar chkdsk via verkenner kan ook het bestandssysteem testen. Repareer dan niet, al dan niet automatisch, sporen en sectoren want dat is vaak destructief voor de data op een hele partitie.

Andere adviezen zijn de update te downloaden als installatiepakket en de tijdelijke update bestanden eerst te verwijderen. Of eens een paar dagen af te wachten. Foutcodes zien we graag komen en Google is je vriend.
 
foutcode is weer weg.
laatst gezocht naar updates: niet uitgevoerd" is nu de stand.
nu KB4507449 , laatste kwal. roll up erop zetten
daarna herstarten, melding "fout bij configureren is er weer. Is er soms iets met die update ? Even googelen.
Ze beginnen over SP1 , die heb ik gedownload, maar blijkt al geïnstalleerd.
er moet ook op de pc staan: het convenience roll up KB3125574
en april 2015 servicing stack update KB3020369.
 
Er is meer aan de hand: 1 van de 2 disks is 72% gefragmenteerd en bijna vol, terwijl van beide disks de grootte niet goed wordt weergegeven.:eek:

heb een 120 GB SSD en een 250 GB HDD.
Met win7 en Mint verdeeld over partities.

De hdd is de bootschijf.
 
Updates kunnen groot zijn. Op een bepaald punt kunnen de tijdelijke bestanden worden gewist met schijfopruiming. Virtueel geheugen kan misschien kleiner en u kan afzien van hibernation of slaapstand en de gereserveerde ruimte voor systeemherstelpunten beperken. Ruimte proberen te besparen is het devies bij zo weinig ruimte. Defragmentatie vindt automatisch plaats maar periodiek en niet meteen na updaten. Blijft de vraag wat u bedoeld met verkeerd weergegeven grootte?
 
Updates kunnen groot zijn. Op een bepaald punt kunnen de tijdelijke bestanden worden gewist met schijfopruiming. Virtueel geheugen kan misschien kleiner en u kan afzien van hibernation of slaapstand en de gereserveerde ruimte voor systeemherstelpunten beperken. Ruimte proberen te besparen is het devies bij zo weinig ruimte. Defragmentatie vindt automatisch plaats maar periodiek en niet meteen na updaten. Blijft de vraag wat u bedoeld met verkeerd weergegeven grootte?

Ik heb in verkenner alleen een schijf van 40GB staan en 1 van 2 GB. Terwijl er schijven van 120 en 250 in zitten.
Heb stations op fouten gecontroleerd, bijna niets gevonden.
 
Maak eens een screenshot van je schijfbeheer dan en plaats die eens..?
 
Hoe veel van hoe veel beschikbaar dan?
Bij mij staat er bijvoorbeeld "21 Gb van 100 Gb beschikbaar."
Als je denkt dat het verkeerd wordt weergegeven, doe dan de opdracht sfc /scannow zoals in eerder advies.
 
Hoe veel van hoe veel beschikbaar dan?
Bij mij staat er bijvoorbeeld "21 Gb van 100 Gb beschikbaar."
Als je denkt dat het verkeerd wordt weergegeven, doe dan de opdracht sfc /scannow zoals in eerder advies.

Ik zit via F8 in safe mode met opdrachtprompt en scherm geeft alleen een gekleurde streep weer met een veranderende bal, een soort screensaver. Ik kom niet verder.
 
Bij het uitvoeren van de opdracht? Ga gewoon in Windows Start menu en zoek CMD. Klik rechts er op en kies "Uitvoeren als Administrator." Dan sfc /scannow

Voor opstartproblemen kan worden opgestart met de Windows installatie DVD en deze laten draaien tot de installatieopties komen. Zou er een probleem gevonden worden wat opstarten verhinderd dan had je melding gekregen dat dit automatisch wordt gerepareerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan