• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met 2 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisannevhaarlem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2018
Berichten
3
Goedemorgen,

Ik heb een Excel bestand waarbij ik de datums in kolom A oranje wil laten worden indien de regel in kolom D leeg is en het een maand geleden is dat de 1e e-mail verstuurd is (datum 1e mail staat in kolom A). Weet iemand welke formule ik dan kan gebruiken bij voorwaardelijke opmaak?

Zie bijgevoegd Excel bestand voor een voorbeeld.

Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • Helpmij.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 18
Bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd deze formule te gebruiken maar krijg het volgende resultaat:

Knipsel.PNG

Aangezien de eerste regel een ontvangen datum bevat, zou deze dus niet oranje moeten kleuren, de tweede regel bevat geen ontvangen datum en is juist wel oranje gekleurd..
 
Dan heb je het denk ik niet helemaal goed gedaan.
 

Bijlagen

  • Helpmij (3).xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 36
Ik had bij "van toepassing op" de gehele kolom A geselecteerd, maar dit werkt dus blijkbaar niet.

Gelukkig weet ik nu waar het fout ging en kan ik weer door, bedankt!!!
 
Nooit een hele kolom selecteren voor het gebruik van formules. Je maakt gebruik van een tabel en dan loopt de VO automatisch door als je een nieuwe rij invoegt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan