• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Email zonder bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter671

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2015
Berichten
100
Met onderstaande code wordt iedere actieve email-client gestart. Als bijlage wordt dan het actuele spreadsheet bijgevoegd.
(Excel 2013)

Code:
Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show "adres@domein.nl", "Onderwerp"

Wat moet ik aanpassen zodat het spreadsheet niet wordt bijgevoegd?
 
De xlDialogSendMail is er nu juist voor om het huidige document te versturen.
Gebruik Outlook vanuit Excel VBA om andere dingen te kunnen doen dan met xlDialogSendMail.

Kijk bijvoorbeeld eens naar :
http://www.rondebruin.nl/win/section1.htm
 
Beste Edmoor,

Bedankt voor je reactie. Deze ken ik, naar deze link zijn al meerdere verwijzingen op het forum gemaakt.

Ik heb een excel applicatie gemaakt en weet niet welke email-cliënt de willekeurige gebruiker geïnstalleerd heeft.
Als ik kies voor Outlook heb ik mogelijk een aantal klanten waarvoor dit niet gaat werken.
Vandaar dat ik zoek naar een universele manier.

Ik begrijp uit je antwoord dat dat lastig zal worden.

Pieter
 
Beste edmoor,

Bedankt, de oplossing van Ron de Bruin werkt inderdaad goed en is niet lastig.

Ik moet dan alleen een soort 'mail'-formulier opzetten, waarin de gebruiker zijn email en onderwerp en inhoud kan typen.
Dit had ik graag als mogelijkheid in de eigen email-cliënt gezien. Te meer ook, als de email verzonden wordt deze niet in de verzendmap van de gebruiker terecht komt.


Als ik het email-adres (mailto) in een cel plaats werkt het wel, maar als ik dit tabblad vervolgens weer beveilig, dan werk het weer niet.

Is het maken van een email-formulier de enige optie?
 
Als je geen Outlook wilt gebruiken heb je geen andere keus.
Wat er vervolgens mogelijk is, is helemaal afhankelijk van de betreffende email client.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan