• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op basis van meerdere kolommen. Begindatum en einddatum in 2 tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders1983

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2019
Berichten
50
Ik heb een tabel met gegevens. Een stad, begindatum, einddatum, product en een winstmarge.
Op basis van een stad, een datum en een product moet ik de winstmarge pakken. In de gele cellen lukt dit, want er wordt naar exact dezelfde waarde in een cel gezocht.

Ik ben in situatie 2 echter op zoek naar een waarde die tussen een begindatum en een einddatum zit. Met andere woorden: een waarde tussen 2 kolommen.
 

Bijlagen

  • Zoeken op basis van meerdere kolommen. Begindatum en einddatum in 2 tabellen.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 19
Hallo,

Ik denk dat dit heel goed op telossen is met een draaitabel. Zie bijlage.
Ik weet natuurlijk niet of de door jou gehandhaafde lay-out gebruikt dient te worden.
Dus met formules.

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • Zoeken op basis van meerdere kolommen. Begindatum en einddatum in 2 tabellen.xlsx
    15,5 KB · Weergaven: 22
Nee, een draaitabel is te gemakkelijk. Dan kan je net zo goed handmatig filteren. Ik wil juist weten hoe je het in een formule zet.
 
Probeer deze eens:
Code:
=INDEX(Margetabel;MATCH(1;(Gebied=I20)*(Begindatum<=I21)*(Einddatum>=I21)*(Product=I22);0);5)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan