Netgear Nighthawk R7000 router schakelt wifi radio's steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
140
Ik heb een Netgear Nighthawk R7000 router. Deze heeft jarenlang goed gewerkt op firmware 1.0.9.42. Onlangs heb ik hem geüpdate naar 1.0.9.88 (de meest recente firmware). En toen begonnen de problemen: regelmatig (maar op willekeurige momenten) schakelt de router de wifi radio's van zowel de 2,4 als de 5 Ghz band uit. De bekabelde verbindingen werken wel goed. Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief opnieuw opstarten, terugzetten naar fabrieksinstellingen en uiteindelijk ook downgraden van 1.0.9.88 naar 1.0.9.64 naar 1.0.9.60 naar 1.0.9.42. Het downgraden heb ik gedaan omdat ik in de Netgear Community las dat er veel problemen zijn met de meest recente firmware. Ik zit nu dus weer op de firmware waar hij jarenlang goed op heeft gedraaid. Zelfs na het downgraden heb ik een hard reset gedaan. Maar...de radio's blijven zich regelmatig uitschakelen. Overigens schakelen ze zichzelf soms ook weer vanzelf in, hoewel dat vaak pas na een paar uur is.

Op de router zit een LED die je kunt indrukken om de radio's aan/uit te zetten. Maar in de meeste gevallen werkt dat niet.

Als ik dan via een kabel inlog in mijn router krijg ik soms de melding dat er al vanaf een ander apparaat is ingelogd, maar ik zou niet weten welk apparaat dat dan zou zijn. Ik heb ook al tot tweemaal toe mijn router inlogwachtwoord (zeer sterk) gewijzigd. Dus eventuele hackers kunnen niet via de inlog toegang tot de router hebben (maar misschien wel op andere wijzen?).

Ik ben eigenlijk ten einde raad en overweeg om een andere router aan te gaan schaffen. Maar voordat ik dat doe wil ik zeker weten dat ik er alles aan gedaan heb om het probleem op te lossen. Iemand van jullie nog een idee?
 
Het zou nog een warmte-probleem kunnen zijn, die WiFi chips kunnen behoorlijk warm worden.
Indien je de mogelijkheid hebt om de router te verplaatsen naar een grotere ruimte waar meer ventilatie is zou ik dat eens proberen..
Je kunt er eventueel ook een tafelventilator op richten en kijken wat dat oplevert..?
 
Het zou nog een warmte-probleem kunnen zijn, die WiFi chips kunnen behoorlijk warm worden.
Indien je de mogelijkheid hebt om de router te verplaatsen naar een grotere ruimte waar meer ventilatie is zou ik dat eens proberen..
Je kunt er eventueel ook een tafelventilator op richten en kijken wat dat oplevert..?

Denk het niet. De router staat gewoon in de huiskamer en heeft het altijd goed gedaan, maar nu opeens niet meer dus. Hij kan goed de warmte kwijt.
 
heeft het altijd goed gedaan, maar nu opeens niet meer
Ding kan natuurlijk ook gewoon defect zijn, niets heeft het eeuwige leven....
Dat het is gebeurd na de firmware-update kan natuurlijk stom toeval zijn, dat weet je niet.
Had je die update niet uitgevoerd, was hij wellicht 2 weken later overleden....:rolleyes:
 
Ding kan natuurlijk ook gewoon defect zijn, niets heeft het eeuwige leven....
Dat het is gebeurd na de firmware-update kan natuurlijk stom toeval zijn, dat weet je niet.
Had je die update niet uitgevoerd, was hij wellicht 2 weken later overleden....:rolleyes:
Klopt, heb ik ook al aan gedacht. Maar ik wil zeker weten dat het niet een probleem is dat niet opgelost kan worden. Vandaar mijn vraag hier. Misschien zie ik dingen over het hoofd. Twee (of zelfs een community) weten meer dan één.
 
Je zou, om firmware problemen van Netgear uit te sluiten, een firmware van Open WRT kunnen flashen en kijken of het probleem dan weg is..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan